استولنبرگ از کوریای جنوبی خواست به اوکراین کمک نظامی کند

© AFP 2023 / Emmanuel DunandГенеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2023
عضو شوید
استولنبرگ دبیرکل ناتو معتقد است که کوریای جنوبی باید موضع خود را تغییر دهد و به اوکراین کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: کوریای جنوبی باید با الگوبرداری از آلمان، سویدن و سایر کشورها، موضع خود را تغییر دهد و تصمیم به ارائه کمک نظامی به اوکراین برای حمایت از دموکراسی و برقراری صلح پایدار بگیرد.
دبیرکل این اظهارات را طی سخنرانی در موسسه مطالعات پیشرفته CHEY در سفر به سئول بیان کرد. استولنبرگ در سخنرانی خود از کوریای جنوبی به دلیل حمایت اقتصادی از اوکراین تشکر کرد، اما همچنین خواستار بررسی موضوع کمک نظامی شد.
استولنبرگ گفت: ما از کوریای جنوبی می خواهیم که موضوع خاص حمایت نظامی (از اوکراین) را در نظر بگیرد. این تصمیمی است که کوریای جنوبی باید در پایان بگیرد. برخی از متحدان ناتو سیاست خود را مبنی بر امتناع از صادرات تسلیحات به کشورهای متخاصم تغییر داده اند.
استولنبرگ: کشورهای ناتو زیر تهدید راکت‌های کوریای شمالی استند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2017
استولنبرگ: کشورهای ناتو زیر تهدید راکت‌های کوریای شمالی هستند
او نمونه ای از آلمان، سویدن، ناروی و سایر کشورها است و می گوید که آنها موضع خود را تغییر دادند زیرا فهمیدند "این تنها راه برای حمایت از دموکراسی مدرن است، تا شرایطی برای صلح پایدار از طریق پیروزی اوکراین ایجاد شود."
استولنبرگ از 29 تا 30 جنوری در سفری به کوریای جنوبی است. وی پیش از این با پاک چین، وزیر امور خارجه کوریای جنوبی دیدار کرده و در جریان آن، طرفین در مورد موضوع کوریای شمالی و روابط کوریای جنوبی با ناتو گفتگو کردند و به این نتیجه رسیدند که این روابط باید تقویت شود. قرار است روز دوشنبه دبیرکل با لی جونگ سوپ وزیر دفاع کوریای جنوبی نیز دیدار کند. استولتنبرگ از 30 جنوری تا 1 فبروری به جاپان سفر خواهد کرد.
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время пресс-конференции в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2023
دبیرکل ناتو: راه صلح در اوکراین از طریق تامین تسلیحات است
اوکراین بارها از کوریای جنوبی خواسته است که به او در زمینه تسلیحات کمک کند. در آپریل سال گذشته، ولادیمیر زلنسکی از سئول خواست تا خودروهای زرهی، ضدهوایی، ضد کشتی و ضد تانک را به اوکراین عرضه کند. الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین خواستار کمک به دفاع هوایی این کشور شد.
گزارش شده است که همین درخواست از سوی سفارت آمریکا در سئول به کوریای جنوبی ارسال شده است. اما سو ووک وزیر دفاع کوریای جنوبی سپس گفت که وضعیت امنیتی در کشورش "کمک به سیستم های تسلیحاتی مرگبار را محدود می کند." عدم امکان ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین از آن زمان تاکنون موضع بدون تغییر سئول رسمی بوده است.
بازی خطرناک امریکا با ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2023
ریابکوف: ناتو درحال "زامبی سازی" کشورها است
در 26 جنوری، نماینده وزارت خارجه کوریای جنوبی بار دیگر با توجه به تصمیم ایالات متحده و آلمان در مورد تامین تانک های جنگی به اوکراین تأیید کرد که موضع سئول در مورد عدم امکان ارسال سلاح های مرگبار به کی‌یف بدون تغییر باقی می ماند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
Флаг Республики Корея в Сеуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2023
کوریای جنوبی ممکن از اسرائیل سیستم ردیابی اشیاء هوایی بخرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала