استولنبرگ: کشورهای ناتو زیر تهدید راکت‌های کوریای شمالی هستند

© REUTERS / Eddie Keoghاستولنبرگ: کشورهای ناتو زیر تهدید راکت‌های کوریای شمالی استند
استولنبرگ: کشورهای ناتو زیر تهدید راکت‌های کوریای شمالی استند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل ناتو اعلام کرد که کشورهای اروپایی و کشورهای عضو ناتو، در ساحۀ مورد تهدید راکت‌های کوریای شمالی قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولنبرگ در گفت‌و‌گویی که روز یکشنبه در روزنامۀ Yomiuri منتشر شد گفته است که کشورهای اروپایی و عضو ناتو در ساحه‌یی قرار دارند که امکان رسیدن راکت‌های کوریای شمالی وجود دارد، اما با این حال ناتو از ظرفیت مناسب برای پاسخ گفتن و ضدحمله به اقدامات تحریک‌آمیز خواهد بود.

این روزنامه از زبان این مقام ارشد ناتو نقل کرده است: «ما درک می‌کنیم که کشورهای اروپایی در ساحۀ قابل دسترس برای راکت‌های کوریای شمالی استند، کشورهای عضو ناتو نیز زیر تهدید استند، ولی ما ظرفیت آن را داریم که در صورت وقوع هر اتفاقی به حل آن، یا به انجام ضدحمله مبادرت بورزیم.»

دبیرکل ناتو در همین حال بر ضرورت افزایش فشارها بالای کوریای شمالی برای حاضر شدن به مذاکره، تأکید کرد: «باید فشارها بر کوریای شمالی افزایش یابد تا این کشور را پشت میز مذاکره نشاند، ما با قوت از تحریم‌های اقتصادی حمایت می‌کنیم.»

در همین حال، کوریای شمالی بدون توجه به فشار جامعۀ جهانی به تلاش برای گسترش و قدرتمند ساختن برنامۀ راکتی و هسته‌یی خود ادامه می‌دهد. در 3 سپتمبر امسال کوریای شمالی از آزمایش موفقانۀ کلاهک هایدروجنی خود خبر داد که به گفتۀ کارشناسان جاپان و کوریای جنوبی، قدرت این راکت 160 کیلوتن یعنی ده برابر قدرت بمب‌ هسته‌یی است که در 1945 در هیروشیما و ناگاساکی جاپان استفاده شده بود. این ششمن آزمایش راکتی پیونگ یانگ بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала