مخالفت قوای مسلح پاکستان با سیاستمداران مخالف طالبان

© Sputnik / Aleksandr Kondratuk /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащие вооруженных сил Пакистана
Военнослужащие вооруженных сил Пакистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2024
عضو شوید
نمایندگان قوای مسلح پاکستان با سیاستمداران مخالف جنبش رادیکال طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه، به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده) جلسات را برگزار کردند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری اعماج نیوز افغانستان اطلاع داده است که نمایندگان قوای مسلح پاکستان دیدارهای بین قوای پاکستان و مخالفان طالبان در چندین کشور از جمله ترکیه و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) صورت گرفته است. گفت‌وگوهای آژانس خاطرنشان کردند که پاکستان "طی 20 سال گذشته طالبان افغانستان" را برای مبارزه با "نیروهای جمهوری‌خواه" در افغانستان آموزش داده است، اما "اکنون اسلام‌آباد به این نتیجه رسیده است که زمان آن فرا رسیده تا درباره گزینه‌های دیگر فکر کند".
به گفته آنها، پاکستان از گسترش فعالیت های گروه های افراطی که گفته می شود تحت کنترل طالبان هستند، از جمله تحریک طالبان پاکستان نگران است.
قابل ذکر است که شب 18 مارچ سال جاری، قوای هوایی پاکستان به شهرک های لامان (ولایت پکتیکا) و پسا ملا (ولایت خوست) واقع در نزدیکی سرحدات دو کشور ضربه قوی وارد کرد. ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت طالبان گفت که در این حملات حداقل هشت نفر از جمله سه کودک کشته شدند. در واکنش به اقدامات اسلام آباد، قوای مسلح افغانستان به سمت پایگاه های نظامی پاکستان انداخت کردند.
در این ارتباط جنرال متقاعد افغان ابراز نظر نموده گفت: "بازی بزرگ" در جریان است: استخبارات بریتانیا و پاکستان در حال ایجاد ائتلاف جدیدی از سیاستمداران افغان هستند، قسمت دوم همانطور که منابع افغانی اشاره می کنند، چند روز قبل از اینکه فرستادگان اطلاعاتی پاکستان در استانبول و آنکارا ظاهر شوند، دو شهروند بریتانیایی از آنجا دیدن کردند. یکی از آنها کاملاً به عنوان کارشناس افغانستان، دیپلمات، شرق شناس، مفسر متخصص و البته افسر اطلاعاتی شناخته می شود - این مایکل سمپل است. دومی - یک ماروین خاص - کمتر شناخته شده است، اما در همان ظرفیت. اگر سمپل به زبان پشتو و فارسی عالی صحبت می کند، ماروین ایرلندی به فارسی و ازبکی صحبت می کند. این همه گویندگی از آن میکند که وضع در حالت خاص قرار گرفته است. ممکن به این بهانه ها جنگ دیگری را در افغانستان سازماندهی کنند که ضرر آن به پاکستان نیزخواهد رسید.
پیشنهاد پاکستان به گروه طالبان افغانستان برای مبارزه در برابر تروریزم + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2024
پاکستان: عملیات ما در افغانستان در برابر پناهگاه های تروریستان بود
سمپل یکی از متخصصین برجسته بریتانیایی در افغانستان و پاکستان، ماروین در افغانستان، ازبکستان و آسیای مرکزی به شمار می‌رود. به گفته منابع، سمپل و ماروین اکنون تقریباً دائماً در پاکستان زندگی می کنند و از آنجا فقط به ترکیه، امارات متحده عربی، قطر برای برگزاری جلسات با سیاستمداران مختلف افغانستان و همچنین به لندن برای گزارش به مافوق خود سفر می کنند. این دو افسر باهوش اطلاعاتی بریتانیا یک هفته پیش از ترکیه دیدن کردند و در آنجا نشست آتی فرستادگان پاکستانی ISI/ISI با نور، ربانی، دوستم، محقق و سیاف را آماده نمودند.
منابع می گویند: "انگلیسی ها و پاکستانی ها در آنکارا و استانبول به طور همزمان و به عنوان یک تیم کار کردند. "اول، سمپل و ماروین روی سیاستمداران افغان کار کردند و آنها را متقاعد کردند که در گفتگوی آتی با رفقای خود در اسلام آباد احتیاط کنند و سازنده نشان دهند. سپس پاکستانی ها موفقیت مقدماتی مذاکراتی را که بریتانیا به دست آورده بودند، تثبیت کردند. جالب است که به گفته منابع، فرستادگان بریتانیا و پاکستان، از جمله به همکارهای افغان خود پیشنهاد کردند که "دفتر سیاسی اپوزیسیون متحد" را در پاکستان باز کنند. گویا آقایان نور، ربانی، دوستم، محقق و سیاف با کمال میل به این پیشنهاد پاسخ دادند. این احتمال وجود دارد که پس از کنفرانس بین المللی سازمان ملل در ماه فبروری در مورد افغانستان که به زودی در دوحه افتتاح می شود، چنین دفتر سیاسی در پاکستان ظاهر شود.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2024
مجاهد: افغانستان نیازمند روابط خوب با پاکستان است
یحیی چاووش (رئیس حزب حرکت بزرگ ملی خط میانه - خط سوم) در این ارتباط ابراز نظر نموده گفت: "اخیراً با بالا گرفتن حملات طالبان پاکستانی در مناطق بلوچستان، خیبر پشتونخوا علیه دولت پاکستان و مراکز نظامی پاکستان در مناسبات دولت پاکستان با امارات اسلامی برهم خورده است. اخیراً حملات هوایی پاکستان به سه منطقه افغانستان (در نزدیکی خط دیورنگ) صورت گرفت که خشم طالبان را به جوش آوردند. هدف ایشان برهم زدن نظام فعلی طالبان بود تا بی نظمی در مناطق مختلف گردد. این یک واقعیت است که نظامیان پاکستان دست و پا میزند تا بتوانند بی نظمی را در داخل افغانستان ایجاد نمایند. این واقعیت است که پاکستان قصد دارد بار دیگر با نیروهای مخالف دولت افغانستان بار دیگر به تاریکی سوق دهند".
با در نظرداشت نظریات فوق الذکر، میتوان گفت که پاکستان نمی خواهد دوست افغانستان باشد، بلکه می خواهد دارایی افغانستان را به غارت ببرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала