مجاهد: افغانستان نیازمند روابط خوب با پاکستان است

© @https://twitter.com ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2024
عضو شوید
سخنگوی طالبان روابط میان کابل و اسلام‌آباد را یک نیاز می‌خواند و می‌گوید که خواستار بهبود روابط با تمام کشورهای همسایه از جمله پاکستان است.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که توقع دارند تا حکومت جدید پاکستان حفظ روابط با این گروه را مدنظر بگیرد.
مجاهد روز یک‌شنبه، (10 مارچ) به رادیو و تلویزیون ملی زیر اداره طالبان گفته است که حکومت جدید پاکستان باید در برابر مهاجران افغان برخورد قانونی و اصولی کرده و در این مورد از خود انعطاف نشان دهد.
وی تصریح کرده است: "[طالبان] خواهان روابط حسنه در عرصه اقتصادی و دیپلماتیک با پاکستان هستند و همچنان در عرصه‌های دیگر فرهنگی و دینی نیز می‌خواهیم که روابط حفظ باشد."
به گفته مجاهد، طالبان نیز در این راستا توجه جدی خواهند کرد.
شهباز شریف نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2024
شهباز شریف، صدراعظم پاکستان شد
این در حالی است که طالبان در بیش از دو سال گذشته روابط پرتنش با طالبان داشته‌اند.
پاکستان مدعی است که طالبان افغان پناهگاه‌های امنی را در اختیار جنگ‌جویان تی‌تی‌پی قرار داده‌اند و این گروه حملات را در داخل خاک افغانستان طراحی و در پاکستان عملی می‌کند، اما طالبان همواره ادعاهای مطرح شده را تکذیب کرده‌اند.
با این حال، آصف‌علی زرداری که یک روز پیش برای دومین بار به‌عنوان چهاردهمین رییس جمهور پاکستان انتخاب شد، امروز سوگند یاد کرد.
زرداری در انتخابات ریاست‌ جمهوری در مجلس نماینده‌گان و پارلمان‌های ایالتی پاکستان، محمود خان اچکزی، نامزد مورد حمایت حزب تحریک انصاف را شکست داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала