سه شرط نتانیاهو برای صلح با فلسطینیان در غزه

© AP Photo / Jacquelyn MartinПремьер-министр Израиля Биньямин Нетаньяху
Премьер-министр Израиля Биньямин Нетаньяху - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2023
عضو شوید
یک نشریه آمریکایی به نقل از نخست وزیر اسرائیل سه شرط برای صلح با فلسطینیان در غزه را مطرح کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی "وال استریت ژورنال" شامگاه دوشنبه گزارشی به نقل از "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل درباره شروط صلح با فلسطینیان را مطرح کرده است.
نتانیاهو مدعی است که سه شرط صلح با فلسطینیان در غزه شامل این موارد است: نابودی حماس، خلع سلاح غزه و حذف افراط گرایی تشکیلات خودگردان فلسطین.
نخست وزیر اسرائیل معتقد است که "نابودی" حماس برای جلوگیری از تشدید درگیری ضروری است. وی افزود: برای "غیر نظامی سازی" غزه، ایجاد یک "منطقه امنیتی" موقت در امتداد محیط محصور و همچنین آغاز بازرسی در مرز با مصر ضروری است.
نتانیاهو با تشریح نیاز به"رادیکالیزه شدن "تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که "جامعه مدنی فلسطین باید به گونه ای متحول شود که مردم از مبارزه با تروریسم حمایت کنند نه تامین مالی آن."
یگانه نتیجه مثبت برجام از نگاه نتانیاهو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2023
نتانیاهو از گسترش عملیات نظامی در نوار غزه خبر داد
نخست‌وزیر اسرائیل وعده داد که "تمامی تلاش‌های ممکن" را برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی به کار خواهد گرفت. او در عین حال گفت: "یک کار که انجام نمی‌دهیم، متوقف کردن جنگ است."
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، نیروهای حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
چند روز پس از این حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد و تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
تعداد کشته شدگان در نوار غزه به بیش از 20 هزار نفر رسیده است و بیش از 54 هزار تن نیز مجروح شده اند. به گزارش وزارت بهداشت فلسطین، 73 درصد قربانیان را کودکان، زنان و افراد مسن تشکیل می دهند. بر اساس گزارش مقامات اسرائیل شمار جان باختگان اسرائیلی نیز به بیش از 1200 نفر و زخمی ها به 5 هزار نفر رسیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала