نتانیاهو از گسترش عملیات نظامی در نوار غزه خبر داد

© AFP 2023 / MENAHEM KAHANAیگانه نتیجه مثبت برجام از نگاه نتانیاهو
یگانه نتیجه مثبت برجام از نگاه نتانیاهو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2023
عضو شوید
نخست وزیر اسرائیل از گسترش عملیات نظامی در نوار غزه خبر داد و آن را تنها راه آزادی اسرا و نابودی حماس دانست
به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه گفت، نیروهای دفاعی اسرائیل در حال گسترش عملیات نظامی در نوار غزه هستند زیرا به گفته وی این تنها راه برای نابودی حماس و آزادی گروگان ها است.
نتانیاهو در پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: "شهروندان اسرائیل، ما در حال گسترش عملیات نظامی در نوار غزه هستیم. ما جنگ را تا شکست کامل حماس ادامه خواهیم داد. این تنها راه برای بازگرداندن گرلوگان های ما، نابودی حماس و اطمینان از این است که غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود..
وی خاطرنشان کرد که این عملیات زمان می برد، اما اسرائیل "مصمم است تا پایان مبارزه کند." به گفته وی، اسرائیل قصد دارد به پیروزی برسد، اما بهای تلخ آن جان سربازان است.
Израильские военные во наземной операции в секторе Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2023
یورش ارتش اسرائیل بر 200 هدف در غزه
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، نیروهای حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
چند روز پس از این حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد و تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
تعداد کشته شدگان در نوار غزه به بیش از 20 هزار نفر رسیده است و بیش از 53 هزار تن نیز مجروح شده اند. به گزارش وزارت بهداشت فلسطین، 73 درصد قربانیان را کودکان، زنان و افراد مسن تشکیل می دهند. بر اساس گزارش مقامات اسرائیل شمار جان باختگان اسرائیلی نیز به بیش از 1200 نفر و زخمی ها به 5 هزار نفر رسیده است.
به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. حماس اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала