جهاد اسلامی: ابزارهای نظامی اسرائیل را در غزه هدف قرار دادیم

CC BY-SA 3.0 / P.mielen / Israeli troops in South Lebanon, June, 1982Израильский бронетранспортер M113 в Ливане, июнь 1982 года
Израильский бронетранспортер M113 в Ливане, июнь 1982 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2023
عضو شوید
"جهاد اسلامی" از گلوله باران تجهیزات اسرائیلی که به نوار غزه نفوذ کرده بود، خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، تیپ القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) اعلام کرد: در حال یورش به تجهیزات اسرائیلی است که به شمال غربی غزه نفوذ کرده بود.
شاخه نظامی جهاد اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: "نیروهای قدس در حال شلیک راکت و خمپاره سنگین به سوی خودروهای دشمن در حال نفوذ به شمال غربی نوار غزه هستند".
Палестинцы выносят ребенка из-под обломков разрушенного жилого дома после авиаудара Израиля  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2023
لحظه به لحظه؛ آخرین رویدادهای 23 مین روز درگیری اسرائیل-فلسطین/10 هزار کشته + ویدیو و نگاره ها
درگیری در خاورمیانه
مناقشه فلسطین و اسرائیل با منافع ارضی طرفین مرتبط است و برای چندین دهه منبع تنش و جنگ در منطقه باقی مانده است. دور جدیدی از رویارویی پس ازیورش موشکی بی پیشینه ای اسرائیل از نوار غزه در صبح روز 7 اکتوبر آغاز شد. پس از گلوله باران گسترده، جنگجویان حماس وارد مناطق مرزی در جنوب کشور یهودی شدند و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و گروگان ها را نیز گرفتند. شاخه نظامی جنبش، گردان های القسام، عملیات سیل الاقصی را اعلام کرد.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) عملیات شمشیرهای آهنین را در نوار غزه آغاز کردند. در جریان چند روز پس از یورش، ارتش اسرائیل کنترل همه ای مناطق پرجمعیت نزدیک مرز را به دست گرفت و یورش های هوایی بر هدف های، از آن میان غیرنظامیان، در محاصره را آغاز کرد.
افزون بر این، اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام کرد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد. به گفته وزارت بهداشت فلسطین، شمار قربانیان نوار غزه از مرز هشت هزار نفر گذشته ونزدیک به 20 هزار نفر زخمی شدند. بیش از 1.4 هزار نفر در اسرائیل جان باختند که 20 نفر از آنها روس بودند. افزون بر این، برپایه برآوردهای مختلف، ممکن است تا 250 نفر در اسارت حماس باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала