Палестинцы выносят ребенка из-под обломков разрушенного жилого дома после авиаудара Израиля  - اسپوتنیک افغانستان

لحظه به لحظه؛ آخرین رویدادهای 23 مین روز درگیری اسرائیل-فلسطین/10 هزار کشته + ویدیو و نگاره ها

عضو شوید
صبح روز هفتم اکتوبر ارتش اسرائیل اعلام کرد، که بیش از 3 هزار موشک از سوی حماس به این کشور شلیک شده است. همزمان جنگجویان حماس پس از یورش های راکتی گسترده، زیر نام طوفان القصی به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ به این یورش ها ارتش اسرائیل اعلام وضعیت جنگی و عملیاتی زیر عنوان شمشیر های آهنین براه انداخت، درگیری ها همچنان ادامه دارد.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
17:39 29.10.2023
سازمان جهانی بهداشت: درخواست برای تخلیه درمانگاه قدس غزه نگران کننده و دست نیافتنی است
تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت (WHO) در شبکه‌های اجتماعی گفت: درخواست‌های اسرائیل برای تخلیه بیمارستان قدس غزه نگران‌کننده است، زیرا تخلیه درمانگاه پر از زخمی غیرممکن است.
در این بیانیه آمده است: "پیام هلال احمر فلسطین درباره تهدید به تخلیه درمانگاه قدس غزه عمیقا نگران کننده است. تکرار می کنیم - تخلیه درمانگاه های پر از بیماران بدون به خطر انداختن جان آنها غیرممکن است".
رئیس سازمان جهانی بهداشت افزود، برپایه ای قوانین بین المللی بشردوستانه، مراقبت های بهداشتی همیشه باید نگهبانی شود.
هلال احمر فلسطین پیش از این اعلام کرده بود، که مدیریت درمانگاه قدس سازمان هلال احمر فلسطین در شهر غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در مورد قصد یورش به این درمانگاه اخطاری دریافت کرده است، که افزون بر 400 بیمار، نزدیک به 12 هزار نفر در آن ساکن هستند، که از ترس بمباران نوار غزه در آن پناه گرفته اند.
17:18 29.10.2023
هزاران نفر از مردم مادرید در راهپیمایی در پشتیبانی از فلسطینی ها شرکت کردند
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، چندین هزار نفر روز یکشنبه برای پشتیبانی از فلسطینی ها و محکومیت اقدامات اسرائیل در پایتخت اسپانیا، مادرید، تظاهرات کردند.
17:04 29.10.2023
روز شنبه بر اثر برخورد گلوله به پایگاه نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان، یک نگهبان صلح زخمی شد.
در بیانیه ای که روز یکشنبه در سایت نیروهای موقت منتشر شد، آمده است: "روز شنبه نزدیکای ساعت 22:00 (23:00 به وقت مسکو)، دو گلوله خمپاره به پایگاه یونیفل در نزدیکی روستای هولا برخورد کرد که منجر به زخمی شدن یکی از نگهبانان صلح شد که بی درنگ برای کمک های پزشکی برده شد".
همانطور که گفته شد، این نگهبان صلح زخم های جزئی دریافت کرد و به درمانگاه مقر یونیفل در نقوره برده شد و وضعیت وی پایدار است.
16:58 29.10.2023
ارتش اسرائیل اعلام کرد، که زیرساخت های نظامی حماس و نقاط دیده بانی این جنبش را مورد یورش قرار داده است.
این وزارت در بیانیه ای اعلام کرد: "هواپیماهای نیروی هوایی اسرائیل، زیر کنترل نیروهای ارتش اسرائیل، یورش های را به ساختارهای نظامی حماس انجام دادند. یورش ها به پرتابگرهای موشک ضد تانک، پست های دیده بانی و زیرساخت های نظامی انجام شد".
خاطرنشان می شود، که ارتش به عملیات زمینی در شمال این منطقه ادامه می دهد.
16:39 29.10.2023
اسرائیل عملیات خط لوله دوم آب به نوار غزه را از سر گرفت
روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از هماهنگ کننده فعالیت های دولتی اسرائیل در سرزمین های فلسطین (COGAT) گزارش می دهد، که اسرائیل از طریق دومین خط لوله از سه خط لوله آب به نوار غزه از سر گرفته است.
این روزنامه به نقل از این خبرگزاری می نویسد: "اسرائیل دومین خط لوله از سه خط لوله انتقال آب به نوار غزه را بازگشایی می کند... خط لوله دوم آب روز شنبه بازگشایی شد".
این نشریه همچنین گزارش می دهد، که تامین آب به نوار غزه از طریق یکی از خطوط لوله هفته گذشته در مقیاس کوچکتر از سر گرفته شد، در حال حاضر "آب و غذا به اندازه کافی در قلمرو برای رفع نیازهای انسانی" ساکنان این منطقه وجود دارد.
16:28 29.10.2023
انتظار می‌رود 40 لاری کمک‌رسانی دیگر به غزه برسند، اما به شمار بیشتری نیز نیاز است
سامر عبدالجابر، سخنگوی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) برای فلسطین گفت، که انتظار می رود 40 لاری کمک دیگر روز یکشنبه به غزه برسد، اما گفت، که به شماری بیشتری نیاز است.
این نماینده به کانال تلویزیونی امریکایی CNN گفت: "امیدواریم امروز بتوانیم لاری های بیشتری را وارد غزه کنیم - انتظار می رود 40 لاری وارد غزه شوند. با این حال، همچنین باید توجه داشت که این در مقایسه با نیازهای رو به رشد کافی نیست. اکنون در غزه به شمار بیشتری نیاز داریم".
وی افزود: روزانه 40 لاری مواد غذایی برای پشتیبانی از یک میلیون نفر نیاز است، در حالی که دو میلیون نفر به 100 لاری نیاز دارند.
به گفته عبدالجابر، لاری هایی که به این بخش می روند، غذا، آب، دارو را حمل می کنند، اما سوخت را حمل نمی کنند.
وی همچنین خاطرنشان کرد، که قطع برق در نوار غزه در آخر هفته یک "چالش بزرگ" برای برنامه جهانی غذا بود.
16:20 29.10.2023
آژیرهای یورش هوایی در سراسر نوار غزه به صدا درآمد
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند که آژیرهای یورش هوایی برای سومین بار در آن روز در منطقه مجاور نوار غزه به صدا درآمد.
در پیامی که در کانال تلگرامی ارتش منتشر شد، آمده است: آژیرهای یورش های هوایی در منطقه مجاور نوار غزه به صدا درآمد".
16:18 29.10.2023
قطر: دفتر حماس در دوحه را نمی‌بندیم
سخنگوی وزارت خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه "سی‌ان‌ان" تصریح کرد: قصد نداریم دفتر "حماس" در دوحه را به دلیل اهمیت این جنبش در پایان دادن به درگیری‌های غزه و آزادی اسرای اسرائیلی ببندیم.
"ماجد الانصاری" سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در مصاحبه با شبکه امریکایی "سی ان‌ان" تصریح کرد، که بستن دفتر جنبش مقاوما اسلامی "حماس" در دوحه، آن هم در شرایط کنونی مورد بحث دولت این کشور نیست.
16:15 29.10.2023
16:10 29.10.2023
وزارت داخله فلسطین: درر یورش روز یکشنبه اسرائیل به یک ساختمان رهایشی در شمال نوار غزه، حداقل 10 نفر کشته و شمار زیادی زخمی شدند.
15:46 29.10.2023
ارتش اسرائیل: چندین پرتاب از لبنان را ثبت کرده است، گلوله ها در مناطق آزاد فروافتاده اند، ارتش آتش پاسخ داده است.
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند، که گلوله های شلیک شده از لبنان در مناطق آزاد فرود آمد و ارتش در حال پاسخ به آتش بود.
ارتش در پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: "چندی پیش چندین پرتاب از خاک لبنان به سوی منطقه خار دوف ثبت شد؛ گلوله ها در مناطق باز اصابت کرد. سربازان نیروهای دفاعی اسرائیل در جهت سایت های پرتاب آتش پاسخ دادند".
15:42 29.10.2023
وزارت بهداشت در غزه: شمار کشته شدگان 8005 رسید
وزارت بهداشت غزه در بیانیه ای نوشت: "شمار جان باختگان به 8005 نفر افزایش پیدا کرده است، که از آن میان 3342 کودک، 2062 زن، 460 سالمند هستند".
این وزارت افزوده است: "نزدیک به 20 هزار زخمی داریم و ما 1870 گزارش ناپدیدی دریافت کردیم که 1020 کودک بودند".
در ادامه این گزارش آمده است: "به دلیل عدم ارتباط در دو روز گذشته، امکان تماس با آمبولانس وجود نداشت. اعداد می تواند چندین برابر بیشتر باشد".
این وزارت شمار جان باختگان پرسنل پزشکی را، 116 تن و شمار ویران شدن آمبولانس را 25 عدد گزارش داد.
همچنان این وزارت خاطر نشان می کند، که 57 مرکز درمانی در معرض بمباران اسرائیل قرار گرفتند.
15:12 29.10.2023
ناروی خواستار توقف درگیری‌های غزه برای اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه است
یوناس گهر استور، نخست وزیر ناروی گفت، که اسلو از طرفین درگیری فلسطین و اسرائیل برای ارسال کمک های بشردوستانه به منطقه جنگی و تخلیه غیرنظامیان "آتش بس" می خواهد.
استور در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی نارویژی NRK گفت: "ما خواستار توقف در جنگ هستیم تا کمک بیاید و مردم بتوانند (منطقه درگیری) را ترک کنند".
به گفته نخست وزیر، وی از "وحشیانه جنگ که بر جمعیت غیرنظامی، به ویژه کودکان، به شکلی بیش از حد و غیرقابل قبول تأثیر می گذارد، خشمگین است".
افزون بر این، نخست وزیر ناروی بر لزوم آزادی گروگان ها از حماس و اسرائیل تاکید کرد.
استور گفت: "ما به اسرائیل و حماس اطلاع می‌دهیم که بدون قید و شرط از درخواست برای آزادی گروگان‌ها پشتیبانی می‌کنیم".
نخست وزیر گفت که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، اما استور گفت، که چگونه این کار را باید انجام دهد نیز مهم است.
وی تاکید کرد، که منافع غیرنظامیان باید در داخل درگیری در نظر گرفته شود.
نخست وزیر خاطرنشان کرد: "قوانین بین المللی می گوید که این (دفاع از خود) باید متناسب باشد و منافع مردم غیرنظامی باید در نظر گرفته شود. اکنون این خط بسیار فراتر رفته است".
14:58 29.10.2023
همایش هزاران نفری در "ملبورن" استرالیا در پشتیبان از فلسطینیان
بیش از 50 هزار نفر از در شهر "ملبورن" استرالیا، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و با مقایسه نتانیاهو با هیتلر، خواستار توقف جنگ علیه فلسطینیان غزه شدند.
بیش از 50 هزار نفر در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه، برای سومین هفته پیاپی در خیابان‌های "ملبورن" استرالیا در حمایت از مردم مظلوم غزه تظاهرات برپا کردند.
14:40 29.10.2023
شاخه نظامی حماس:در پاسخ به کشتار غیرنظامیان تل‌آویو را گلوله باران می کند
گردان های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین) اعلام کردند که در پاسخ به کشتار غیرنظامیان، تل آویو را گلوله باران می کنند. شاخه نظامی در بیانیه ای اعلام کرد: گردان های القسام در پاسخ به کشتار غیرنظامیان از سوی صهیونیست ها (اسرائیل) تل آویو را گلوله باران می کنند.
پیش از این، خبرنگار اسپوتنیک از اعلام هشدار یورش هوایی و آغاز به کار دفاع هوایی اسرائیل گنبد آهنین در تل آویو خبر داده بود.
14:39 29.10.2023
رئیس پیشین سازمان اطلاعات موساد: جنگ در غزه با عملیات زمینی پایان نخواهد یافت
رئیس پیشین اداره اطلاعات سرویس اطلاعات خارجی (موساد) اسرائیل و رئیس پیشین بخش نظامی-سیاسی وزارت دفاع اسرائیل گفت: جنگ در نوار غزه "بسیار طولانی" خواهد بود و به عملیات زمینی پایان می یابد.
پالتی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ایتالیایی Rai1 گفت: "ما در حال انجام یورش های هوایی و زمینی هستیم و این نخستین یا آخرین عملیات در غزه نیست. این یک جنگ بسیار بسیار طولانی خواهد بود. کسانی که فکر می کنند به عملیات زمینی پایان می یابد، اشتباه می کنند".
وی افزود: اقدامات نظامی محدود به چارچوب زمانی نیست، اسرائیل تا زمانی که متقاعد شود که "دیگر روزی مانند 7 اکتوبر وجود نخواهد داشت، عملیات نظامی انجام خواهد داد".
پالتی تاکید کرد: آخرین انتفاضه (مبارزه مسلحانه عربها در برابر حضور اسرائیل در فلسطین) سه یا چهار سال به طول انجامید. ما نیز باید برای چیزی مشابه آماده باشیم.
14:35 29.10.2023
ارتش اسرائیل: آژیرهای هشدار هوایی در مرکز اسرائیل به صدا درآمد
خبرنگار اسپوتنیک هم از شنیدن شدن آژیرهای هشدار هوایی در تل آویو خبر داد.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، آژیرهای یورش هوایی روز یکشنبه در تل آویو و همچنین در بخش مرکزی اسرائیل به صدا درآمد. سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین در آسمان بالای شهر فعال شد و صدای انفجارهایی شنیده شد که مشخصه موشک های رهگیری بود. بر اساس اعلام سامانه هشدار موشکی اسرائیل تزوا آدوم، زنگ هشدار در شماری از شهرهای جنوب و شمال کلانشهر تل آویو از جمله شهرهای هرتزلیا و کفار صبا فعال شد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره ای فروافتادن موشک یا تلفات احتمالی در دست نیست.
13:52 29.10.2023
اسرائیل نسبت به هدف گلوله باران درمانگاه قدس غزه هشدار داد
مدیریت درمانگاه قدس هلال احمر فلسطین در شهر غزه از ارتش اسرائیل درباره ای قصد یورش به این درمانگاه هشدار دریافت کرد، جایی که افزون بر 400 بیمار، حدود 12 هزار نفر از باشندگان نوار غزه در برابر بمباران ها پناه گرفتند.
هلال احمر فلسطین در بیانیه ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: "درمانگاه قدس از ارتش اسرائیل دستور تخلیه فوری را دریافت کرده است زیرا قصد حمله به آن را دارند".
به گفته این درمانگاه، افزون بر 400 بیمار، در حال حاضر حدود 12 هزار نفر ساکن نوار غزه هستند که از بمباران شدید نوار غزه به آنجا پناه برده اند.
به گفته سرویس دفاع غیرنظامی نوار غزه، پس از بازگشت نسبی ارتباطات در این منطقه، امدادگران به طور همزمان از 20 مکان مختلف که بمباران شده بودند، پیام هایی را دریافت کردند که درخواست کمک داشتند.
13:42 29.10.2023
نخست وزیر اسرائیل پس از انتقادها، پیام متهم کردن به سرویس های امنیتی را حذف کرد
به گزارش تایمز اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از انتقادات، پستی را در شبکه اجتماعی X حذف کرد، مبنی بر اینکه پیش از تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل، دستگاه های امنیتی به وی در مورد حمله احتمالی جنبش حماس فلسطینی هشدار نداده بودند.
پیشتر، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل گفته بود، که نتانیاهو "از خط های سرخ گذشته است" و ارتش و سرویس‌های امنیتی این کشور را مسئول شکست‌های پس از تشدید درگیری‌ها دانست.
این روزنامه نوشت: با افزایش خشم نسبت به اظهارات وی مبنی بر مقصر دانستن سرویس های امنیتی و اطلاعاتی در حمله ویرانگر 7 اکتوبر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این بیانیه را حذف کرد.
پیش از این، نتانیاهو برای اولین بار درباره مسئولیت شخصی خود در قبال عدم جلوگیری از حمله حماس در 7 اکتوبر صحبت کرد و گفت که پس از جنگ، همه از جمله خودش باید پاسخگو باشد.
13:19 29.10.2023
شمار نظامیان کشته شده اسرائیلی به ۳۱۱ نفر رسید
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، امروز (یکشنبه، ۲۹ اکتوبر) اعتراف کرد، که شمار نظامیان کشته شده ارتش اشغالگر از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم اکتوبر تاکنون به ۳۱۱ نفر رسیده و ۳۲ نظامی نیز به اسارت گرفته شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала