کلوپ ویدیو

اعلامیه های روسی به اوکراینی ها پیشنهاد فرار از چرخ گوشت را می‌دهند + ویدیو

© Photo / Russian Ministry of DefenseLeaflets for Ukraine Militants
Leaflets for Ukraine Militants - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2023
عضو شوید
با افزایش تلفات نیروی انسانی اوکراین در میدان نبرد در بحبوحه ضد حمله ناموفق، ارتش روسیه اعلامیه هایی را منتشر می کند که جایگزینی برای مرگ بیهوده ارائه می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، حمله متقابل رژیم کی یف به یک چرخ گوشت تبدیل شده و جان حداقل 81000 سرباز اوکراینی را گرفته است. با توجه به اینکه نیروهای مسلح اوکراین از نظر تجهیزات نظامی و پرسنل خسارات زیادی متحمل شده اند، دولت زلنسکی تلاش های بسیج را افزایش داده و به دنبال بازگرداندن بزرگسالان در سن سربازی از خارج از کشور است.
حامیان غربی کی‌یف همچنین از اوکراینی‌ها می‌خواهند که اسلحه به دست بگیرند، بن والاس، وزیر دفاع سابق بریتانیا، اصرار دارد که تمایل به حفظ جوانان اوکراینی برای آینده در مقایسه با ضرورت تشدید جنگ، کمرنگ است.
سربازان اوکراینی که به معنای واقعی کلمه به "خوراک توپ" تبدیل شده اند، به طور فزاینده ای شروع به تسلیم شدن کرده اند و اعلامیه های نظامی روسیه به عنوان راهنمای آنها عمل می کند.
اعلامیه های نظامی روسیه چیست؟
یک بروشور معمولی می تواند به صورت اسکناس اوکراینی، اتحادیه اروپا یا ایالات متحده یا یک بروشور A5 استایل شود. این شامل متنی است که به یک رزمنده پیشنهاد می‌دهد سلاح‌های خود را بر زمین بگذارد و شرح مفصلی در مورد چگونگی تسلیم ایمن ارائه می کند. این جزوه همچنین به عنوان یک "خط" برای سربازی است که تصمیم به تسلیم شدن دارد.
علاوه بر این، یک شماره فرکانس رادیویی (149.200 "ولگا") و یک حساب تلگرامی نیروهای مسلح روسیه درج شده است تا یک سرباز اوکراینی بتواند کمک بگیرد و دستورالعمل دریافت کند. گاهی اوقات اعلامیه های روسی به سربازان اوکراینی در مورد پاداش برای تجهیزات نظامی اطلاع می دهند.
برگه های کوچکی که شبیه اسکناس به نظر می رسند به ویژه مؤثر بوده اند: از یک سو، پول همیشه توجه را به خود جلب می کند. از سوی دیگر، کوچک است و به یک سرباز اوکراینی اجازه می دهد تا مخفیانه آن را بردارد و در جیب یا کیف پول خود پنهان کند.
ارتش روسیه از چه زمانی شروع به انتشار اعلامیه کرد؟
در واقع، ارتش روسیه خیلی قبل از حمله ناموفق اوکراین شروع به پخش اعلامیه کرد.
در مارچ 2023، یک منبع اطلاعاتی روسیه به اسپوتنیک گفت که اعلامیه هایی به شکل گریونای اوکراینی بر روی مواضع شبه نظامیان اوکراینی در جهت زاپوروژیا ریخته شده است. این اعلامیه ها از اوکراینی ها خواسته بود که تسلیم شوند و حاوی یک فرکانس رادیویی و یک آدرس ربات پیام رسان بود که از طریق آن می توانستند با نمایندگان روسیه تماس بگیرند.
Раненые военнослужащие ВСУ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2023
کلوپ ویدیو
جزئیات تسلیم شدن گروهی سربازان اوکراینی در منطقه عملیات ویژه + ویدیو
این منبع گفت: "ما برای جلوگیری از خونریزی بیهوده توسط سربازان اوکراینی کار می کنیم. ما در حال پخش اعلامیه هایی هستیم که خواستار تسلیم شدن هستند." از این طریق آنها می توانند با یکدیگر تماس بگیرند و در مورد نقطه خروج و شرایط بازگرداندن آنها به خانه گفتگو کنند.
علاوه بر این، یک شماره فرکانس رادیویی 149.200 "ولگا" و یک حساب تلگرامی نیروهای مسلح روسیه درج شده است تا یک سرباز اوکراینی بتواند کمک بگیرد و دستورالعمل دریافت کند. گاهی اوقات اعلامیه های روسی به سربازان اوکراینی در مورد پاداش برای تجهیزات نظامی اطلاع می دهند.
بروشورها چگونه به موقعیت های اوکراینی تحویل می شوند؟
اعلامیه های روسی را می توان به جای مواد منفجره در گلوله های توپخانه قرار داد و یا از وسایل هوایی بدون سرنشین (پهپاد) روی مواضع اوکراین انداخت. در حالی که پهپادها اعلامیه ها را به خط نبرد می رسانند، گلوله های توپخانه موشکی آنها را مستقیماً به مناطق عقب دشمن می فرستند.
بنابراین، قبل از گلوله باران دشمن، پرسنل نظامی روسیه اعلامیه هایی را از سامانه های موشک پرتاب چندگانه Grad (MRLS) شلیک می کنند. به گفته یکی از نمایندگان وزارت دفاع روسیه، آنها از موشک های BM-21 استفاده می کنند که به جای مواد منفجره، رول هایی با بیش از هزار برگه در آن بارگذاری می شود. این گلوله ها با رنگ قرمز و کتیبه "آژیت" از پرتابه های معمولی متمایز می شوند.
Боевая машина пехоты БМП-1ПК НМ ЛНР в зоне проведения специальной военной операции в Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2023
بدون جنگ تسلیم می‌شوند؛ یک هشدار تلخ به کی یف
طبق وزارت دفاع روسیه، فیوزهای مهمات دارای تایمر شلیک هستند که بسته به فاصله تا هدف تنظیم می شود. برد آتش می تواند بیش از 10 کیلومتر باشد. پس از انفجار یک گلوله، اعلامیه هایی در مساحتی بیش از یک کیلومتر مربع پراکنده می شود تا هر سرباز اوکراینی بتواند یکی از آنها را تهیه کند.
در ماه اگست، وزارت دفاع روسیه یک کلیپ ویدئویی منتشر کرد که در آن سربازان نشان می‌دادند که گلوله‌های ویژه همراه با اعلامیه‌ها را آماده می‌کنند و آن‌ها را برای سربازان اوکراینی در جهت کراسنی لیمان توزیع می‌کنند. اعلامیه های A5 از سربازان اوکراینی خواسته شده بود که تسلیم شوند و جان خود را نجات دهند.
راه دیگر ارسال با پهپاد است. در 4 اکتبر، ارتش روسیه فیلمی را منتشر کرد که نشان می داد پهپادها اعلامیه هایی را در منطقه دنپروپتروفسک، بر فراز شهر نیکوپول پراکنده می کنند. در این اعلامیه ها از سربازان اوکراینی خواسته شده بود که سلاح های خود را زمین بگذارند و به غیرنظامیان اوکراینی توصیه شده بود از بسیج خودداری کنند. سبد یک پهپاد می‌تواند 500 برگه به صورت ارز خارجی را در خود جای دهد - 100 دالر یا 200 یورو.
آیا اعلامیه های روسی کار می کند؟
با توجه به اینکه جریان اسرای جنگی اوکراینی که داوطلبانه تسلیم می شوند در چند ماه گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است، می توان نتیجه گرفت که اعلامیه ها کارساز هستند. وزارت دفاع روسیه و رهبران مناطق جدید روسیه می گویند که نظامیان اوکراینی به جای انفرادی به صورت گروهی تسلیم می شوند.
متخصصان جنگ روانی روسی به مطبوعات روسی گفته‌اند که پس از اولین قطره‌های "گلوله های تبلیغاتی"، تعداد مخاطبان کانال تلگرام وزارت دفاع به ده‌ها هزار مشترک افزایش یافت که بیشتر آنها اوکراینی‌های تازه بسیج شده بودند.
Украинские военнослужащие на линии фронта. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سخنان یک سرباز اسیر درباره ای گریز سربازان اوکراینی از سنگر
علاوه بر این، ارتش روسیه از طریق پخش رادیویی و تلویزیونی همتایان اوکراینی خود را مورد خطاب قرار می دهد و از طریق شبکه های اجتماعی با آنها تماس می گیرد. به گفته منابع آگاه، هزاران نظامی اوکراینی از فرکانس 149.200 "ولگا" - که توسط نیروهای روسی در اواسط تابستان راه اندازی شده بود - استفاده کرده اند تا سلاح های خود را به زمین بگذارند و به طرف روسیه فرار کنند.
به گفته متخصصان روسی، از این نوع جنگ روانی برای به حداقل رساندن تلفات هر دو طرف استفاده می شود. در مارچ 2022، نمایندگان روسیه و اوکراین برای پایان دادن به خصومت ها در استانبول، ترکیه مذاکره کردند. این دولت کی یف بود که با تشویق حامیان غربی خود چرخشی انجام داد و مذاکرات صلح با مسکو را از نظر قانونی ممنوع کرد و اعلام کرد که تا پایان تلخ یا به عبارت دیگر تا آخرین اوکراینی مبارزه خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала