بریکس 2023: شرکت کنندگان و میهمانان این نشست چه کسانی هستند؟

© SputnikСаммит БРИКС. Архивное фото.
Саммит БРИКС. Архивное фото. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2023
عضو شوید
افریقای جنوبی، به عنوان رئیس دوره ای بریکس خود را برای میزبانی پانزدهمین نشست سران بریکس آماده می کند.
به گزارش اسپوتنیک، امسال همه نگاه ها به پانزدهمین نشست سران گروه بریکس خواهد بود، که اقتصادهای در حال توسعه پیشرو جهان- برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی را متحد می کند، زمانی که جهان به سوی نظم چندقطبی می رود، این کشورها پتانسیلی برای تأثیرگذاری بر اقتصاد جهانی و به چالش کشیدن سلطه سنتی غرب را به نمایش می گذارند.
افریقای جنوبی، به عنوان رئیس دوره ای بریکس، خود را برای میزبانی پانزدهمین نشست سران بریکس در مرکز کنوانسیون سندتون در ژوهانسبورگ در تاریخ 22 تا 24 اگوست 2023 با موضوع "بریکس و افریقا: مشارکت برای رشد متقابل شتابان، توسعه پایدار و چندجانبه گرایی فراگیر" آماده می کند.
اسپوتنیک بررسی می کند، که چه افرادی در بریکس 2023 شرکت می‌کنند، چه کسانی به عنوان مهمان دعوت شده‌اند و چه کشورهایی در حال حاضرخواستار پیوستن به بلوک هستند.
Президент РФ Владимир Путин во время обращения к гражданам России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2023
پوتین: اعضای بریکس در مسائل مالی در راستای منافع یکدیگر کار می کنند
کدام کشورها در بریکس 2023 شرکت می کنند؟
برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی، امسال در نشست بریکس 2023 شرکت خواهند کرد. بر این اساس، سیریل رامافوزا، رئیس جمهور افریقای جنوبی که در جنوری ریاست دوره ای این گروه را برعهده گرفت، رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، رئیس جمهور برزیل، لولا داسیلوا، و نخست وزیر هند، نارندرا مودی، در فهرست قرار دارند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شخصا در این نشست شرکت نخواهد کرد، اما انتظار می رود از طریق لینک ویدیویی در این نشست شرکت کند.
به گفته آنیل سوکلال، نماینده بریکس افریقای جنوبی، انتظار می‌رود سخنرانی آنلاین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشست سران بریکس در افریقای جنوبی در 23 اگوست برگزار شود.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست سران بریکس 2023 ریاست هیئت این کشور را بر عهده خواهد داشت.
Президент РФ Владимир Путин принимает участие в XII саммите БРИКС в режиме видеоконференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2023
اشتراک پوتین در نشست بریکس به شکل آنلاین
مهمانان بریکس 2023
نالدی پاندور، وزیر امور خارجه افریقای جنوبی در آغاز ماه اگوست گفت، که این نشست رهبران همه قاره ها و مناطق جنوب جهان را پوشش می دهند. رئیس‌جمهور افریقای جنوبی از شصت و هفت رهبر (67) از افریقا و جنوب جهان برای شرکت در گفتگوهای بریکس-افریقا و گفتگوهای بریکس پلاس دعوت کرده است. وی گفت، که 20 نماینده دیگر از سازمان های بین المللی نیز دعوت شده اند.
رئیس جمهور افریقای جنوبی همچنین از بیست (20) مقام از آن میان دبیر کل سازمان ملل متحد، رئیس کمیسیون اتحادیه افریقا، رئیس بانک توسعه جدید، رئیسان اجرایی جوامع اقتصادی منطقه ای افریقا، رئیسان اجرایی جوامع مالی منطقه ای افریقا، موسسات، و دبیر کل دبیرخانه منطقه آزاد تجاری قاره افریقا و مدیر عامل آژانس توسعه اتحادیه افریقا دعوت کرده است.
ارتش کشورهای عضو بریکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2023
چندرسانه ای
ارتش کشورهای عضو بریکس + داده نمایی
به گفته آنیل سوکلال، در حال حاضر، 41 کشور مشارکت خود را تایید کرده‌اند که انتظار می‌رود شمار آنها بیشتر باشد.
هیچ رهبر غربی دعوت نشده است.
در آغاز سال روان، کاترین کولونا، دیپلمات ارشد امانوئل ماکرون تأیید کرد، که رئیس جمهور فرانسه دوست دارد به عنوان ناظر برای شرکت در این نشست به ژوهانسبورگ برود. پیشنهاد ماکرون با واکنش متفاوت بریکس روبرو شد و روسیه استدلال کرد، که مشارکت رئیس جمهور فرانسه با توجه به سیاست دشمنانه پاریس در برابر مسکو "نامناسب" خواهد بود.
بریکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2023
چندرسانه ای
کشور ها و بریکس + داده نمایی
کدام کشورها خواستار پیوستن به بریکس هستند؟
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، پیش از این نشست گفت، که گسترش بریکس در دستور کار قرار دارد و در نشست آینده این گروه در افریقای جنوبی مورد بحث قرار خواهد گرفت.
به گفته نالدی پاندور، دیپلمات ارشد افریقای جنوبی، بیش از 40 کشور تمایل خود را برای پیوستن به بریکس ابراز کرده اند که 23 کشور به طور رسمی درخواست خود را ارسال کرده اند.
کشورهای عضو بریکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2023
چندرسانه ای
مساحت قلمرو و جمعیت کشور های عضو بریکس + داده نمایی
آنیل سوکلال گفت: لیست کشورها بزرگ است. آرژانتین، ترکیه، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر، سنگال، الجزایر، اتیوپی، ایران و اندونزیا از میان کشورهایی هستند که به طور رسمی درخواست داده اند.
خبرنگاران اسپوتنیک این نشست را مورد پوشش خبری قرار می‌دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала