نظری: اعضای جبهه مقاومت به شمول استخبارات به 5000 نفر می‌رسد

© Photo / علی میثم نظریعلی میثم نظری
علی میثم نظری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2023
عضو شوید
میثم علی نظری سخنگوی جبهه مقاومت در مصاحبه ای درباره آنچه در قالب مثاومت جریان دارد، صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، با گذشت دو سال از تسلط طالبان* بر افغانستان، با مخالفت مسلحانه گروه هایی مانند جبهه مقاومت ملی افغانستان، NRFو جبهه آزادی افغانستان، AFFمواجه هستند.
علی میثم نظری، رئیس روابط خارجی جبهه مقاومت گفت که از زمان قدرت گرفتن طالبان در افغانستان در ماه آگوست 2021، این کشور با بحران های سیاسی، اقتصادی و بشردوستانه مواجه شده است و زنان افغان به عنوان بخشی از سیاست آپارتاید جنسیتی از زندگی عمومی منع شده اند.
نظری به نشریه اینترنتی Task & Purposeگفت: "در اصل، آنها شرایط مرگ خود را ایجاد کرده اند. آنچه ما ارزیابی می‌کنیم این است که تسلط طالبان بر قدرت در حال ضعیف شدن است و نشانه‌هایی را می‌بینیم که این سیطره کنترل کل کشور را در دست نخواهد داشت. قرار است در یکی دو سال آینده از بسیاری از نقاط کشور عقب نشینی کنند و در آن نقاط کشور خلأ ایجاد شود."
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2023
جبهه مقاومت یورش دیروز در تخار را به دوش گرفت
جبهه مقاومت که از بقایای نیروهای امنیتی سابق افغانستان تشکیل شده است، توسط احمد مسعود، پسر یکی از رهبران مجاهدین احمد شاه مسعود، که قبل از کشته شدن توسط القاعده دو روز قبل از حملات تروریستی 11 سپتامبر در سال 2001 که هم با شوروی و هم با طالبان جنگید، رهبری می شود،
نظری گفت که یکی از مزایایی که احمد مسعود به عنوان رهبر NRFدارد این است که او با هیچ یک از فسادها در جمهوری سابق افغانستان ارتباط ندارد، بنابراین می تواند به نماد مقاومت تبدیل شود.
نظری ادعا کرد که NRF تقریباً 5000 عضو دارد، از جمله جنگجویان و افرادی که پشتیبانی لجستیکی اطلاعاتی ارائه می کنند و اکنون در 14 ولایت افغانستان فعالیت می کند. ناشر این مقاله این آمار را تایید نمی کند.
نظری گفت: "ما امسال فصل جنگ خود را از کابل آغاز کردیم، اولین عملیات ما در شهر کابل بود." "ما به صورت روزانه با دستکم یک روز در میان، در شرق و شمال افغانستان، در نقاطی در مرکز افغانستان عملیات داشته ایم. هر روز که می گذرد، جغرافیای مقاومت در حال گسترش است."
گروه های مقاومت افغانستان تاکنون در میدان جنگ عملکرد خوبی نداشته اند. احمد مسعود پس از انتقال طالبان به دره پنجشیر در سپتامبر 2021 افغانستان را ترک کرد، اگرچه جنگ در این منطقه همچنان ادامه دارد. سال بعد، طالبان ملک خان، یک فرمانده NRF را در سپتامبر 2022 کشتند. و در بهار امسال طالبان عملیات موفقیت آمیزی را علیه جبهه مقاومت راه اندازی کردند که در آن یکی از فرماندهان ارشد آن به نام اکمل امیری کشته شد.
نظری گفت که NRFیک عقب نشینی استراتژیک از دره اصلی پنجشیر به دره های فرعی انجام داد، زیرا این گروه استراتژی خود را از جنگ متعارف به مبارزات چریکی تغییر داده بود. او گفت که NRFاکنون پایگاه هایی در مناطق دورافتاده هندوکوش دارد که طالبان نمی توانند به آنها دسترسی داشته باشند.
بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2023
کشته شدن ۱۲ جنگجوی گروه طالبان و یک فرمانده جبهه مقاومت در درگیری های بدخشان
نظری گفت: "ما در این مرحله یک جنگ غیرمتعارف را دنبال می‌کنیم، بنابراین هدف اصلی ما آزادسازی و حفظ کنترل بر ولسوالی‌ها و ولایات نیست". "هدف ما در این مرحله این است که دشمن را خسته کنیم، دشمن را هم در میدان جنگ به چالش بکشیم و هم روایت آنها را به چالش بکشیم، و خودمان را تقویت کنیم و تا آنجا که می توانیم منابع را جمع آوری کنیم، و تا جایی که می توانیم افراد را به خدمت بگیریم. فاز دوم آزادسازی و تداوم کنترل بر کل ولسوالی ها و ولایات است."
گروه‌های مقاومت مانند NRF تلاش می‌کنند تا بدون کمک ایالات متحده علیه طالبان جنگ کنند.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به این نشریه گفته است که دولت ایالات متحده از درگیری مسلحانه در افغانستان حمایت نمی کند.
این سخنگو گفته است: "کشور 44 سال در جنگ بود. ما نمی خواهیم شاهد بازگشت درگیری در افغانستان باشیم و از افغان ها می شنویم که آنها نیز چنین چیزی را نمی خواهند."
یورش راکتی جبهه آزادی بالای قطعه واکنش سریع طالبان در کاپیسا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2023
جبهه آزادی: ده تن از جنگجویان طالبان را در کابل کشته و زخمی کردیم
نظری تأیید کرد که NRF از هیچ کشور خارجی حمایت مادی دریافت نمی کند. در عوض، این گروه از طالبان اسلحه خریده است.
با این حال، NRF زمانی که طالبان در نهایت فروبپاشد، برای جلوگیری از به دست گرفتن قدرت توسط گروه دولت اسلامی**، القاعده** و دیگر گروه های تروریستی در افغانستان، به کمک خارجی نیاز خواهد داشت.
نظری گفت: "پیام ما به جامعه جهانی این است که درگیری منحصر به افغانستان نیست. ما در حال جنگ داخلی نیستیم. ما به جنگ جهانی علیه تروریسم ادامه می دهیم. NRF فقط علیه طالبان نمی‌جنگد، ما علیه همه گروه‌های تروریستی می‌جنگیم، چه القاعده، چه داعش، چه یک گروه تروریستی منطقه‌ای. اگر بخواهیم این خلاء را پر کنیم، به حمایت جامعه بین‌المللی نیاز خواهیم داشت."
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
(داعش، القاعده) - ** یک سازمان های تروریستی ممنوعه در روسیه.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала