کشته شدن ۱۲ جنگجوی گروه طالبان و یک فرمانده جبهه مقاومت در درگیری های بدخشان

© Photo / Mursal Sayasبدخشان
بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2023
عضو شوید
منابع محلی در بدخشان می‌گویند، که ۱۲ جنگجوی گروه طالبان و یک فرمانده جبهه مقاومت ملی افغانستان در این ولایت کشته شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع روز چهارشنبه ۲۵ اسد می‌گویند، که گروه طالبان از پنج روز به این‌سو به ولسوالی شهدای بدخشان به هدف سرکوب نیروهای جبهه مقاومت ملی لشکرکشی کرده‌اند.
منابع می‌افزایند، که شب گذشته در پی درگیری‌ها در روستای دوزخ دره ولسوالی شهدای این ولایت، ۱۲ طالب کشته شده، چهار طالب زخمی شدند و یک فرمانده جبهه مقاومت ملی به نام طاهر، جان باخته است.
به گفته منابع، رهبری عملیات را که در ولسوالی شهدا و منطقه شیوه راه‌اندازی شده است فصیح‌الدین فطرت، رییس ستاد ارتش طالبان به‌دوش دارد و از زمین و هوا بر نیروهای جبهه مقاومت حمله کرده است.
بعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2023
نیرو‌های جبهه مقاومت ۴ طالب را در بدخشان کُشتند
بر پایه ای گفته های منابع، گروه طالبان برای این‌که رقم تلفات شان افشا نشود، زخمیان و کشته‌های‌شان را با چرخبال‌ها به کابل و بلخ منتقل می‌کنند.
در همین حال، منابع اضافه کردند، که دو شب پیش چرخبال‌های طالبان یک قرارگاه نیروهای جبهه مقاومت ملی را هدف قرار داد که تلفاتی در پی نداشته است.
منابع علاوه کردند، که طالبان پیکر فرمانده طاهر را در مرمز شهدا انتقال داده و شب گذشته شلیک‌های شادیانه کرده‌اند.
از جانبی، منابع تصریح کردند، که نیروهای جبهه مقاومت ملی در ولسوالی جرم بدخشان نیز یک موتر رنجر طالبان را به آتش کشیده و یک میل سلاح جنگجویان این گروه را باخود برده‌اند.
یادآوری می کنیم، که در روزهای پسین تحرکات جبهه‌های ضد طالبان در نقاط مختلف کشور افزایش یافته است‌.
در هفته روان ولایت‌های کابل، پروان، تخار و بدخشان شاهد تحرکات علیه طالبان بوده است‌.
هم‌اکنون درگیری در دره ساخای ولسوالی بهارک بدخشان میان طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی نیز جریان دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала