پرونده فساد: سهم جو بایدن از سود نقدی پسرش چه بود؟

© AP Photo / Manuel Balce CenetaPresident Joe Biden and his son Hunter Biden leave Holy Spirit Catholic Church in Johns Island, S.C., after attending a Mass on Aug. 13, 2022.
President Joe Biden and his son Hunter Biden leave Holy Spirit Catholic Church in Johns Island, S.C., after attending a Mass on Aug. 13, 2022. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2023
عضو شوید
کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان امریکا ثبوت کرده است که بیش از 20 میلیون دالر از منابع خارجی به خانواده بایدن پرداخت شده است. آیا این افشاگری بر رئیس جمهور جو بایدن سایه افکنده است؟
به گزارش اسپوتنیک، بازرسان مجلس نمایندگان مجلس سومین یادداشت سوابق بانکی را به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد خانواده جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در 9 آگوست منتشر کردند. این یادداشت نشان داد که در دوران معاونت جو بایدن، خانواده وی بیش از 20 میلیون دالر از اوکراین، قزاق، چین، روسیه، و اتباع رومانیایی در ازای حمایت، کمک و دسترسی به آن زمان ویپ VEEP به دست آورده اند. به گفته بازرسان، پسر جو بایدن، هانتر، "مارک" خانواده را به دالر می فروخت.
مارک لیتل، مفسر سیاسی محافظه‌کار و مدیر اجرایی CURE America Action، به اسپوتنیک گفت: متأسفانه، از شواهد موجود در لپ‌تاپ هانتر بایدن، که از دسامبر 2019 در اختیار اف‌بی‌آی بوده و سوابق مختلف بانکی و شرکت‌های مخفی کشف شده است، مشخص است که هانتر بایدن در واقع بخشی جدایی ناپذیر از فساد بایدن است. طرحی که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی را نیز شامل می‌شود.
بی‌تردید جو بایدن رئیس طرح نفوذی است که خانواده‌اش را به میزان ده‌ها میلیون دالر ثروتمند کرده است. این مفسر گفت که امریکا برای سال‌ها توسط خانواده بایدن برای فروش گذاشته شده است، همانطور که اکنون از سوابق بانکی به دست آمده توسط کمیته نظارت مشخص است.

آیا جو بایدن از تجارت پسرش سود برد؟

انتشار کمیته تحت رهبری حزب جمهوری خواه بحثی پر جنب و جوش را در مطبوعات ایالات متحده با رسانه های خبری لیبرال برانگیخت که استدلال می کردند رئیس جمهور فعلی شخصاً از طرح های ادعایی نفوذ هانتر سود نبرده است. به نوبه خود، رسانه های محافظه کار ایالات متحده اصرار دارند که جو "کاملا" از تجارت خارجی پسرش سود برده است.
محافظه کاران برای حمایت از ادعای خود، پیام قدیمی هانتر را کشف کردند که از به اصطلاح "لپ تاپ از جهنم" سرچشمه می گرفت که در آن هانتر بایدن از اینکه پدرش "نیمی" از "حقوق" او را گرفته بود، شکایت کرد. علاوه بر این، ایمیل‌های سال 2010 بین هانتر بایدن و شریک تجاری‌اش اریک شورین ظاهراً نشان داد که هانتر برخی از صورت‌حساب‌های پدرش را می‌پرداخت و زمانی که جو، معاون رئیس‌جمهور بود، برای تعمیر خانه خرج می‌کرد.
دیگر مفسران محافظه‌کار به ایمیلی در 13 می 2017 به هانتر و شرکای تجاری‌اش اشاره می‌کنند که در آن یکی از شرکت‌کنندگان در معامله به تفکیک سهام اشاره می‌کند که در آن 10 درصد از سرمایه‌گذاری مشترک سودآور CEFC توسط هانتر برای شرکت بزرگ نگهداری می‌شود. پسر." تونی بوبولینسکی، یکی از همکاران تجاری سابق هانتر بایدن، اصرار داشت که "مرد بزرگ" کسی جز جو نیست.

فیلیپ گیرالدی، رئیس ایستگاه سیا که اکنون مدیر اجرایی شورای منافع ملی است، به اسپوتنیک گفت: "من معتقدم ثابت شده است که هانتر بایدن در ازای پول و سایر مفاد، نفوذ خود را بر دولت امریکا دستکاری می کرد، اما مشکل نشان دادن میزان همکاری یا حتی مشارکت جو بایدن در این طرح است."

با این حال، برای اثبات این امر در دادگاه باید نشان داد که: اول، جو به طور مستقیم و آگاهانه درگیر بوده است. و دوم اینکه جو به طور مادی و مستقیم از پول حاصله سود می برد، کهنه سرباز سیا ادامه داد.
Хантер Байден, сын Джо Байдена  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2023
پرونده هانتر بایدن به بن بست رسید
گیرالدی گفت: "من مطمئن نیستم که بتوان اولی را بدون تردید معقول نشان داد (مثلاً رد شده است که جو واقعاً در اتاق بوده است که هانتر مخاطب چینی خود را تهدید به اخاذی کرده است).
افسر اطلاعاتی سابق گفت، مگر اینکه جو پول خود را به روشی قابل ردیابی در یک حساب بانکی واریز کند، اثبات اینکه او از آن سود مادی و مستقیم داشته است نیز دشوار خواهد بود.
گیرالدی خاطرنشان کرد: "برای اینکه آن را به فساد سنتی تبدیل کنیم، باید نشان داده شود که جو تهدیدهای هانتر را انجام داده یا تهدید کرده است. برای مثال، اگر جو هرگز تلفنی را بر نمی‌داشت و آنچه را که هانتر ارائه می‌داد تأیید نمی‌کرد، نشان دادن اینکه او واقعاً کار فاسدی انجام داده است، سخت می‌شد! می‌توانم باور کنم که هانتر تمام کارهای ادعا شده را انجام داده است، اما من ترجیح می‌دهم جو را به عنوان فردی ببینم. وقتی فرصتی پیش می‌آید و فرصتی برای دستگیر شدن وجود ندارد، جیبش را می‌بندد. چنین سوء استفاده از موقعیت‌ها در میان طبقه سیاسی عموماً فاسد ما رایج است. من تعجب می‌کنم که جو چگونه از زمانی که یک کارمند دولت و همسرش معلم مدرسه است دولت بوده، دارایی شخصی ۷ میلیون دالری را جمع کرده است.!"

آیا جو بایدن با استیضاح روبرو خواهد شد؟

پیش از این، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا اشاره ای به این موضوع داشت که قانونگذاران جمهوری خواه ممکن است تحقیقات استیضاح جو بایدن را به دلیل سوء رفتارهای مالی آشکار و معاملات تجاری مشکوک خانواده بایدن در نظر بگیرند. سخنران توضیح داد که تحقیقات استیضاح به کنگره اجازه می دهد "اطلاعاتی را به دست آورد تا بتواند حقیقت را بداند."
لیتل گفت: "پرزیدنت بایدن دیگر نمی تواند ارتباط خود را با معاملات هانتر پنهان کند و در نتیجه تحقیقات استیضاح شایسته است و باید به سرعت ادامه یابد، زیرا به نظر می رسد رئیس جمهور و اعضای خانواده اش ممکن است خطری برای امنیت ملی داشته باشند." به این ترتیب، کنگره باید وظیفه خود را انجام دهد و به سوگند خود برای محافظت از امریکا در برابر همه دشمنان داخلی و خارجی پایبند باشد و رسانه ها نیز باید از مسیر خود خارج شوند.
او اندکی توجه را به این واقعیت جلب کرده است که رئیس جمهور ترامپ "به دلیل یک تماس تلفنی با اوکراین که در آن هیچ چیز ناخوشایندی رخ نداده است اما مخالفان او حقایق را برای نابودی او گسترش دادند" استیضاح شد.
لیتل تاکید کرد، با این حال، وقتی صحبت از بایدن ها می شود، مردم "شواهد روشنی از دستفروشی نفوذ و پرداخت ها به اعضای مختلف خانواده بایدن از چندین نهاد خارجی بدون هیچ هدف تجاری مشخصی می بینند."
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2023
جایگاه ناپایدار بایدن پس از بیرون شدن آشفته از افغانستان با شکست ضدیورش اوکراین ناپایدارتر شد
گیرالدی به نوبه خود تردید دارد که بایدن مسن استیضاح شود، با توجه به این که جرالدی تا چه حد از او توسط جریان اصلی مطبوعات و شخصیت های اطلاعاتی ایالات متحده حمایت می شود.
با آشکار شدن افشاگری‌ها، توضیحات جایگزین زیادی از طرف محافظان جو چه در دولت و چه در رسانه‌ها منتشر خواهد شد. آب به اندازه‌ای گل آلود می‌شود که ایجاد یک مورد قانع‌کننده در ذهن رای‌دهندگان را دشوار می‌کند. انتظار نداشته باشید که جو بایدن با استیضاح روبرو شود."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала