روسیه چه نوع تسلیحات ناتو را غنیمت گرفته است؟

Танк Leopard 2A4  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2023
عضو شوید
حامیان غربی اوکراین ناخواسته تسلیحات سنگین نظامی را به روسیه دادند، زیرا ماشین های محاربوی و تسلیحات بیشتری که در اصل توسط ایالات متحده و متحدان‌اش به رژیم کیف عرضه می‌شد توسط قوای روسیه به غنیمت گرفته میشود.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه شخصاً یک ماشین محاربوی پیاده CV-90 ساخت سویدن را که در این هفته توسط قوای روسیه در منطقه درگیری اوکراین غنیمت گرفته شده بود، بازرسی کرد.
این ماشین محاربوی، به مثابه یکی از پیشرفته‌ترین ماشین محاربوی کلاس خود مشهور ماست، در نهایت با انداخت یک راکتRPG-7 سلاحی که در اوایل دهه 1960 تولید شده - از کار افتاد و بلافاصله پس از آنچه که از آن باقی مانده بود، توسط قوای روسیه به غنیمت گرفته شد. وزارت دفاع مسکو طی بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر کرد، خاطرنشان نمود که CV-90 ماشین محاربوی است، توسط سربازان روسی از نیروهای رژیم کیف غنیمت گرفته شد.
Немецкий танк  Leopard 2 A4M - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2023
نتایج مطالعه تجهیزات ناتو که به دست ارتش روسیه افتاده است
اوکراین با از دست دادن تسلیحات زیاد دوران شوروی در درگیری های جاری، به کمبود تسلیحات صنعتی داخلی، به طور فزاینده به تسلیحات ثقیل نظامی کشورهای ناتو وابسته شد.
قدرت‌های غربی در ابتدا پسماندهای تسلیحات پیمان وارسا را به کیف می‌دادند، اما به زودی به اوکراین مجموعه‌ای از وسایط محاربوی امریکایی و اروپایی، دستگاه های دفاع هوایی و توپخانه را در اختیار اوکراین قرار دادند که بسیاری از آنها در نهایت به دست روسیه فتاد.
روسیه کدام سلاح ها را در اوکراین تصرف کرده است؟
اولین گزارش‌ها درباره تسخیر تسلیحات سنگین نظامی غربی توسط قوای روسیه تنها چند ماه پس از تشدید درگیری اوکراین در فبروری 2022 آغاز شد.
در جون 2022، سیاستمدار فرانسوی رجیس دو کاستلنائو از اینکه دو تا از هویتزرهای خودکششی سزار که توسط فرانسه به کیف تحویل داده شده بود، به دست قوای روسی افتاد که ابراز تاسف کرد.
ادعای او بلافاصله توسط یکی از پیمانکاران ارشد دفاعی روسیه به نام Uralvagonzavod تائید شد، و در رسانه های اجتماعی اعتراف کرد که روس ها به هویتزرها دست پیدا کرده اند و از دی کاستلنائو خواسته است تا تشکر خود را از امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به خاطر این پول بادآورده اعلام کند.
سربازان روسی سلاح‌های ضد تانک قابل حمل غربی - مانند Javelin و NLAW – را که از قوای اوکراینی بود نیز به یک اتفاق نسبتاً معمول در منطقه درگیری غنمیت گرفتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала