نتایج مطالعه تجهیزات ناتو که به دست ارتش روسیه افتاده است

© Photo / Krauss-Maffei WegmannНемецкий танк Leopard 2 A4M
Немецкий танк  Leopard 2 A4M - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2023
عضو شوید
مطالعه تجهیزات ناتو از زره خوب و تحرک کم آنها خبر می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه گفت که متخصصان دفاعی با مطالعه تجهیزات اسیر شده ناتو، قبلا متوجه شده بودند که مدل های غربی زره ​​قابل قبولی دارند، اما تحرک متوسط ​​و پیچیدگی طراحی آن بیش از حد است.
در جریان تلاش های ناموفق برای حمله به مواضع روسیه نیروهای مسلح اوکراین در سال جاری، نمونه هایی از وسائط زرهی غربی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، از جمله تانک های لئوپارد 2 آلمانی، خودروهای جنگی پیاده نظام آمریکایی بردلی و تانک های چرخ دار فرانسوی AMX-10RC. علاوه بر این، از سال گذشته، نیروهای اوکراینی از تعداد زیادی هویتزر، خودروهای زرهی و سیستم راکت انداز چند گانه MLRS تهیه شده توسط کشورهای ناتو استفاده کرده اند.
Танки M1 Abrams на международных военных учениях Summer Shield XIV в Латвии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2023
تانک های آبرامز چه تاثیری بر روند درگیری در اوکراین خواهد گذاشت؟
در ماه جون، وزارت دفاع از تصرف تانک های لئوپارد و خودروهای جنگی پیاده نظام بردلی در جهت زاپوروژیا خبر داد. روز جمعه، مشخص شد که ارتش روسیه یک تانک تایردار فرانسوی را در نزدیکی زاپوروژیا به عنوان غنیمت گرفت. به گفته هلدینگ High-Precision Complexes، در حال حاضر متخصصان این شرکت موفق به مطالعه شش نوع تجهیزات غربی شده‌اند که در جریان عملیات ویژه نظامیضبط شده‌اند.
همانطور که یک منبع به اسپوتنیک گفت، تجهیزات غربی ضبط شده توسط مجموعه گسترده ای از متخصصان شرکت های مختلف مجتمع نظامی-صنعتی روسیه در حال بررسی است.
"در حال حاضر، در خلال آزمایش تجهیزات ناتو، نتایج اولیه ای به دست آمده است که به طور کلی انتظارات را برآورده می کند. به ویژه، آزمایشات نشان داده است که مدل های غربی از سطح قابل قبولی از حفاظت زرهی برخوردار هستند، هرچند با تعداد زیادی از نقاط ضعف به دلیل مدرن بودن نبردی که الزامات توزیع حفاظت را برآورده نمی کند."
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، تجهیزات ناتو تحرک و مانورپذیری بسیار متوسطی دارند، به ویژه در خاک‌های سخت و چسبناک.
این منبع افزود: یکی دیگر از نقاط ضعف فناوری غربی، پیچیدگی بیش از حد طراحی است. او تصریح کرد که این موضوع در مورد پیچیدگی تسلط بر فناوری نیست، بلکه مربوط به قابلیت نگهداری است.
این منبع توضیح داد: "قابلیت نگهداری نمونه های غربی به خصوص در میدان بسیار کم است و تعمیر و نگهداری بسیار نیازمند منابع است. و این در درجه اول به دلیل ویژگی های طراحی تجهیزات آنها است که در برخی موارد صادقانه بگویم، غیرمنطقی است."
ناگفته نماند که بسیاری از تجهیزات عربی در میدان جنگ یا با نقص فنی روبرو شده اند و یا هم به دلیل ضعف در توان جنگی توسط پرسونل نظامی اوکراینی در مواضع شان رها شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала