پوتین خواستار پروژه ملی تشکیل اقتصاد داده محور شد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин принял участие в заседании Совета глав государств – членов ШОС
Президент РФ Владимир Путин принял участие в заседании Совета глав государств – членов ШОС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2023
عضو شوید
نتایج انجمن فناوری های آینده "محاسبات و ارتباطات. دنیای کوانتومی"، تحریک تحریک کار مشترک دولت، علم و تجارت در توسعه و اجرای فناوری، با حضور رئیس جمهور پوتین.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود در جلسه عمومی مجمع "محاسبات و ارتباطات است. دنیای کوانتومی" گفت: "وظیفه اصلی ما این است که کل اقتصاد را بر اساس داده های بزرگ به سطح کیفی جدیدی برسانیم."
ولادیمیر پوتین پیشنهاد کرد "در مدت یک سال یک پروژه ملی جدید برای دوره تا سال 2030 آماده شود، یعنی پروژه ملی برای تشکیل اقتصاد داده محور". رئیس دولت روسیه تاکید کرد: در عین حال ما باید نه تنها پیشرفت های علمی و راه حل های اساسی، بلکه کل زنجیره فناوری و تولید داشته باشیم. ما در واقع در مورد زیرساخت های اصلی برای توسعه بیشتر ما، برای آینده اقتصاد ما به عنوان یک کل صحبت می کنیم. و بدیهی است که وابستگی در این زمینه به معنای تهدید جدی امنیت ملی، تضعیف و حتی از بین رفتن حاکمیت کشور است."
شرکت های دولتی مسئول توسعه فناوری های کوانتومی در کشور گزارش پیشرفت های تکنالوجیکی خود را به رئیس جمهور روسیه ارائه کردند.
یک کامپیوتر کوانتومی یونی 16 کیوبیتی، که بر روی آن یک الگوریتم محاسبه مولکول با استفاده از یک پلت فرم ابر راه اندازی می شود، توسط Rosatom State Corporation نشان داده شد که در کشور به عنوان قدرتمند ترین است.
به نوبه خود، نمایندگان راه آهن روسیه در مورد ساخت یک شبکه کوانتومی ستون فقرات به عنوان بخشی از اجرای نقشه راه ارتباطات کوانتومی صحبت کردند - تا سال 2030 از 34 منطقه عبور خواهد کرد. و امروز روسیه از نظر طول شبکه ستون فقرات کوانتومی در بین رهبران جهان قرار دارد.
ПМЭФ-2023. Президент РФ В. Путин на пленарном заседании - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2023
پوتین در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ از تأثیر عملیات ویژه بر اقتصاد روسیه قدردانی کرد
اتحاد در زمینه هوش مصنوعی که شامل شرکت های پیشرو روسیه از جمله Sberbank است، خط جدیدی از کار در زمینه کاربرد فناوری های کوانتومی در زمینه هوش مصنوعی راه اندازی می کند. مسکو در فروم از ایجاد یک خوشه کوانتومی بر اساس زیرساخت مرکز نوآوری Skolkovo تا پایان سال 2024 خبر داد.
ایجاد این خوشه به یک نقطه کلیدی در توافقنامه همکاری امضا شده توسط شرکت دولتی Rosatom و مرکز کوانتوم روسیه تبدیل شده است. توافق دیگری بین مرکز کوانتومی روسیه و VK توسعه محاسبات کوانتومی در فضای ابری را تسریع خواهد کرد.
کنفرانس علمی بین‌المللی ICQT 2023که مجمع را افتتاح کرد، به رویدادی "بدون مرز" تبدیل شد و دانشمندانی از روسیه، هند، برزیل، چین، فرانسه، سویدن، بلاروس، آلمان و استرالیا گرد هم آمدند. تعدادی از بحث ها به همکاری های بین المللی و اجرای پروژه های مشترک در محل انجام شد. به طور خاص، دانشمندان در مورد آزمایش روسیه و چین برای آزمایش ارتباطات فضایی کوانتومی صحبت کردند.
به گفته کارشناسان، استفاده عملی گسترده از محاسبات کوانتومی ممکن است از اوایل سال 2025 آغاز شود و در افق 2030، رهبری فناوری غیرکوانتومی غیرممکن خواهد شد. پیش بینی می شود که بازار جهانی ارتباطات کوانتومی تا سال 2035 حدود 20 میلیارد دالر باشد.
Президент РФ Владимир Путин и председатель правительства РФ Михаил Мишустин, фото из архива - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2023
پوتین: شاخص های اقتصاد روسیه بهتر از انتظارات است
"کشورهای پیشرو فعالانه در فناوری‌های کوانتومی سرمایه‌گذاری می‌کنند و نیاز به تضمین امنیت ملی و گذار به مدل‌های جدید اقتصادی را درک می‌کنند. امروزه مهمترین وظیفه ما ایجاد شایستگی های داخلی و راه اندازی اجرای آزمایشی راه حل های کوانتومی است. آنتون کوبیاکوف، مشاور رئیس جمهور فدراسیون روسیه، دبیر اجرایی کمیته سازماندهی مجمع گفت: این مجمع آمادگی دولت، جامعه و کسب و کار را برای مقابله مشترک با تهدیدات خارجی، ایجاد و اجرای فناوری های نوآورانه نشان داد.
الکسی لیخاچف، مدیر کل شرکت دولتی روس اتم در سخنرانی خود در این باره گفت: "نقشه راه بسیار فراتر از برنامه عمل برای توسعه محاسبات کوانتومی بود و به پایه و اساس یک رابطه اعتماد بین گروه های علمی و شرکت تبدیل شد. ما موفق شدیم یک خانواده کوانتومی واقعی بسازیم. ما نه تنها هماهنگ کننده بازار شدیم، بلکه مسئولیت اداری را نیز بر عهده گرفتیم. امروزه وظیفه اصلی ما تسریع در معرفی فناوری های کوانتومی در بخش های مختلف اقتصاد است. با استفاده از نمونه صنعت هسته ای، ما آماده ایم نشان دهیم که در سال های آینده آنها مشکلات پیچیده صنعتی را حل کرده و به بخشی جدایی ناپذیر از چشم انداز فناوری تبدیل خواهند شد.
حمایت از علم، جایگاه دانشمندان، از سرگیری برنامه اعطای کلان مولفه های ضروری برای پیشروی کشورمان در صنایع کلیدی است. و در چارچوب این انجمن، اولین جایزه ملی علم "چالش" راه اندازی شد. جایزه سالانه و جایزه نقدی قابل توجهی به دانشمندان، مهندسان، مخترعان روسی اعطا می شود که پیشرفت های آنها دارای پتانسیل قابل توجهی است و افق اجرای عملی 3-10 سال دارد.
Экспериментальная роботизированная платформа Маркер - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2023
کلوپ ویدیو
تکنالوژی جدید ضد تانک روسیه + ویدیو
در نتیجه این انجمن، بیش از 1400 نفر از سایت بازدید کردند که 750 متخصص از بیش از 80 موسسه آموزشی و تحقیقاتی روسی و خارجی و 250 نماینده رسانه بودند. در میان شرکت کنندگان کسانی بودند که به تازگی حرفه خود را انتخاب کرده اند یا در راه هستند. "خیلی خوب است که این انجمن با حضور دانشمندان جوان، حتی دانش آموزان مکتبی برگزار شد! ما نه تنها افرادی را دیدیم که در کشورمان تصمیم می گیرند، بلکه کسانی را دیدیم که قهرمانان فردا خواهند بود."
مجمع فناوری های آینده تحت نظارت دهه علم و فناوری برگزار می شود که از سال 2022 با حکم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه اعلام شد. این رویداد توسط بنیاد Roscongress با حمایت وزارت توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی فدراسیون روسیه و آکادمی علوم روسیه برگزار شد. سازمان دهندگان مشترک: JSC"راه آهن روسیه" و شرکت دولتی "روساتوم". شرکای عنوان: دولت مسکو و Gazprombank JSC. شریک عمومی انجمن Sberbank PJSCاست. برگزارکننده کنفرانس علمی ICQT 2023 مرکز کوانتوم روسیه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала