پوتین: شاخص های اقتصاد روسیه بهتر از انتظارات است

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и председатель правительства РФ Михаил Мишустин, фото из архива
Президент РФ Владимир Путин и председатель правительства РФ Михаил Мишустин, фото из архива - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2023
عضو شوید
پوتین در دیدار با میشوستین رشد شاخص های اقتصادی را بالاتر از حد انتظار اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین در دیدار با میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه گفت که شاخص های اقتصادی روسیه بهتر از حد انتظار است و این امید را به حل همه وظایف می دهد.
پوتین گفت: "ما حداقل تا کنون، با دقت بگوییم، نتایجی داریم، بهتر از حد انتظار، بهتر از پیش بینی ها. این به ما امیدواری می دهد که همه وظایف، همانطور که آنها را تعیین کرده ایم، حداقل حل شوند."

اقتصاد در حال بهبود است

میشوستین در این نشست گفت: اقتصاد روسیه با وجود تحریم ها به بهبودی خود ادامه می دهد، رشد تولید ناخالص داخلی برای پنج ماه سال جاری به 0.6 درصد رسیده است.
وی افزود: "اقتصاد کشور، حتی می‌توانم بگویم، علیرغم تحریم‌ها، در برابر همه موانعی که در کشور ما وجود دارد، با اطمینان به بهبود خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر، در حالی که برای ملاقات با شما آمادگی می گرفتم، به ارقام نگاه کردم، به مدت پنج ماه امروز رشد تولید ناخالص داخلی ما به 0.6 درصد بالغ شد. اما آنچه بسیار مهم است، از می پارسال تا می امسال این رشدبالغ بر 5.4 درصد است."
وی افزود: امروز دولت اطمینان دارد که در غیاب شرایط فورس ماژور، تا پایان سال رشد تولید ناخالص داخلی باید بیش از 2 درصد باشد، در حالی که محرک رشد، صنعت تولید است.
نخست وزیر همچنین گفت: تورم روسیه در ابتدای جولای 3.4 درصد بود، کارشناسان معتقدند تورم سالانه در روسیه نباید از 5 درصد بیشتر شود. به گفته وی، نرخ بیکاری در کشور 3.1 تا 3.2 درصد بوده است.
Исполнительный директор, ООО Русский лен Валерий Мишарин и первый вице-президент, финансовый директор Ростелекома Сергей Анохин подписали соглашение о сотрудничестве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2023
بیش از 900 قرارداد در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ امضا شد

اجرای پروژه های ملی

نخست وزیر گفت: نرخ اجرای پروژه های ملی 98.95 درصد است. وی گفت: "احتمالاً مهمترین ارقام میانگین سطح دستیابی به شاخص‌ها برای پروژه‌های ملی است، بنابراین در سند ویژه‌ای که برای شما تهیه کرده ام - 98.95 درصد گزارش شده است.
بوم شناسی، جمعیت شناسی، بهداشت و درمان، فرهنگ... همه اینها حوزه هایی هستند که البته مردم از ما انتظار نتیجه دارند و اینها راه های رسیدن به اهداف توسعه ملی است که در واقع کار ما را هدایت می کند، از جمله دستورالعمل های شما. نخست وزیر اضافه کرد.
همانطور که میشوستین اشاره کرد، تمام تعهدات اجتماعی انجام خواهد شد. وی تاکید کرد: فکر می‌کنم همه وظایف و مهم‌تر از همه این که مطمئن هستم همه تعهدات اجتماعی انجام می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала