پوتین در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ از تأثیر عملیات ویژه بر اقتصاد روسیه قدردانی کرد

© Фотохост-агентство РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر ПМЭФ-2023. Президент РФ В. Путин на пленарном заседании
ПМЭФ-2023. Президент РФ В. Путин на пленарном заседании - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2023
عضو شوید
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ SPIEF تأثیر عملیات ویژه بر اقتصاد روسیه را ارزیابی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در جلسه عمومی مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ صحبت کرد و در مورد تأثیر عملیات ویژه بر اقتصاد روسیه صحبت کرد. اظهارات کلیدی وی در زیر به شکل خلاصه بیان شده است:

استراتژی انتخاب شده جواب داد

"سال گذشته از این تریبون صحبت کردم، من دیدگاه خود را در مورد چالش هایی که روسیه و عملاً کل جهان با آن مواجه بودند، بیان کردم. و سپس او به تفصیل در مورد اقدامات ما که برای تضمین توسعه مطمئن، بلندمدت و مستقل کشور طراحی شده بود صحبت کرد. امروز همکاران عزیزم، خانم‌ها و آقایان دوستان، امروز می‌توانیم با اطمینان بگوییم: استراتژی که در آن زمان توسط دولت و تجارت روسیه انتخاب شد، کارساز بود."
رئیس جمهور روسیه توضیح داد که رشد تولید ناخالص داخلی تا پایان سال به کمتر از دو درصد خواهد رسید، این به روسیه اجازه می دهد تا جایگاه خود را در بین اقتصادهای پیشرو جهان حفظ کند.
"تولید ناخالص داخلی در فروردین ماه سال جاری 3.3 درصد رشد سالانه داشته و تا پایان سال به بیش از یک درصد اضافه خواهد شد."
ولادیمیر پوتین

در مورد رفاه روس ها

رئیس دولت روسیه گفت: از جنوری 2024، حداقل دستمزد 18.5 درصد شاخص خواهد شد. تا سال 2030، به صورت اسمی، حداقل دستمزد باید دو برابر شود.
در سال 2022، 1.7 میلیون نفر از خط فقر خارج شدند و نرخ فقر زیر دو رقمی 9.8 درصد بود.
رهبر روسیه خاطرنشان کرد: درآمد واقعی قابل تصرف افزایش یافت.
"فرصت های مالی به دولت این امکان را می دهد که مسیر کاهش فقر و نابرابری را ادامه دهد. ما به طور خاص از فقیرترین شهروندان حمایت می کنیم."
او افزود، اما درآمد آنها هنوز بسیار کم است، اما نکته اصلی روند رو به رشد است.
ПМЭФ-2023. Президент РФ В. Путин на пленарном заседании - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2023
پوتین از تمایل به کنار گذاشتن "وابستگی" به نفت و گاز خبر داد
"پیشنهاد می‌کنم مزایای یک فرزند تا یک سال و نیم و همچنین کمک هزینه تک فرزندی برای تمام مدتی که برای آنها تعیین شده است، صرف نظر از اینکه درآمد خانواده افزایش یافته باشد یا خیر، پرداخت شود."
رئیس جمهور پیشنهاد کرد که مزایای مراقبت از کودکان حتی با اشتغال نیمه وقت حفظ شود.
وام‌های مسکن نیز با سرعت بیشتری در حال رشد 18 درصدی هستندکه یک منبع جدی ورودی، پس انداز بلندمدت شهروندان محسوب می شود.
ما باید مطمئن شویم که شهروندان ما می توانند بالای خرید خانه سرمایه گذاری کنند و درآمد کسب کنند."

درباره شاخص کسب و کار

همانطور که رئیس جمهور روسیه یادآور شد، بازرسی های تجاری یک مهلت قانونی وجود دارد. به عنوان مثال، در سال گذشته، آنها 20 درصد کمتر از سال کووید نگهداری شدند.
ده ها سال است که آستانه جریمه بزرگ و به ویژه جریمه های بزرگ اقتصادی تغییر نکرده است، پوتین افزایش حداقل دو برابری آن را ضروری می داند. علاوه بر این، او دستور داد تا قوانین مربوط به حق انجام بازرسی ها، در جایی که باقی مانده است، تنها توسط ادارات مربوطه تجمیع شود.
وی گفت: "از دولت می‌خواهم که همراه با دادستانی کل و وزارت امور داخله، این ماده را در قانون اضافه کنند و بر اجرای آن نظارت دقیق داشته باشند. همانطور که کمدین معروف ما زمانی گفت، ما باید آن را با دقت بیشتری به نام تکنیک قانونی کار کنیم تا هر کلمه قابل درک باشد.
رئیس جمهور افزود: برخی از کارگاه ها در صورتی که فعالیت آنها با خطرات حیاتی برای مردم همراه نباشد، اصلاً نیازی به بررسی ندارند.
پوتین برای کسب و کارها به دلیل تخلفات اجباری ارزی عفو ارائه کرد.
ПМЭФ-2023. Президент РФ В. Путин на пленарном заседании - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2023
سخنرانی پوتین در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ + ویدیو

درباره جهان چند قطبی و فروپاشی استعمار

"سیستم جهانی نئواستعماری که ذاتاً ناخوشایند است دیگر وجود ندارد و نظم جهانی چند قطبی در حال تقویت است. این یک روند اجتناب ناپذیر است."
پوتین افزود: برخی از کشورهای جهان نمی خواهند که دیگران جایگزینی برای هواپیماها، خدمات بانکی و موارد دیگر داشته باشند. آنها نیازی به رقبا ندارند و سعی می کنند حریفان را "لغو" کنند، اما این کارشان نتیجه نمی دهد.
با برخی از این کشورها، که رهبران آنها اغلب تسلیم فشارهای خارجی نمی شوند، آنها نه توسط منافع خارجی، بلکه توسط منافع ملی خودشان هدایت می شوند، حجم تجارت متقابل ما حتی ده ها درصد رشد نکرده است، بسیاری از آنها افزایش یافته است."
وی افزود که اکنون این حجم ها همچنان به رشد بیشتر ادامه می دهند. حدود 90 درصد از تسویه حساب ها با کشورهای EAEU به روبل و با چین - بیش از 80 درصد به روبل و یوان است.
پوتین همچنین به پویایی درآمدهای غیر نفتی و گازی - به اضافه 9.1 درصد - توجه کرد. به گفته وی، این مهم است و نشان می دهد که "بخش واقعی" در حال توسعه و انطباق است.
بخش روسی مخاطب احتمالاً به خاطر دارد و می‌داند که ما همیشه می‌گفتیم: کی از وابستگی به نفت و گاز خارج می‌شویم؟ خب، این روند به تدریج در حال افزایش است."

در مورد پایداری اقتصاد کلان

دولت سیاست بودجه متعادلی را حفظ کرده است، بیکاری و تورم نزدیک به پایین ترین سطح تاریخی هستند. پوتین خاطرنشان کرد که این انعطاف‌پذیری به مزیت رقابتی روسیه تبدیل شده است.
"میدان عمل نشان داده است که ما بیهوده به دنبال ثبات اقتصاد کلان نبودیم."
تورم در روسیه کمتر از اروپا است. پوتین ادامه داد که دولت سیاست بودجه متعادلی را حفظ کرده است، بیکاری و تورم نزدیک به پایین ترین سطح تاریخی هستند.
درصد بیکاری 3.3 درصد است، که در پایین ترین سطح خود در تاریخ روسیه قرار دارد.
مقامات روسیه اجازه افزایش قیمت را ندادند، کسری بودجه فدرال وجود دارد، اما ناچیز است. روسیه موظف است هزینه های خود را برای تقویت دفاع و امنیت کشور افزایش دهد، این باید برای حفظ حاکمیت انجام شود. رهبر روسیه گفت در عین حال، منابع مالی دولت متعادل است.
Участница выставки на стенде АО Российский экспортный центр на ПМЭФ-2023 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2023
ولادیمیر پوتین با محمد بن زاید آل نهیان از SPIEF دیدن نمودند

در مورد خروج شرکت های غربی

پوتین گفت: "اگر کارآفرینان ما در ابتدا بسیار نگران خروج شرکت های غربی بودند، اکنون سایت های خالی مراکز خرید را اشغال کرده و فروشگاه های خود را باز می کنند."
با این حال، مقامات درهای آن شرکت های غربی را که می خواهند برگردند نبستند.
"شما به خوبی می دانید که ما هرگز کسی را از بازار و اقتصاد خود بیرون نکرده ایم. برعکس، ما پیشنهاد دادیم که جوانب مثبت و منفی را بسنجیم و در مورد شرکای روسی خود و عواقب احتمالی چنین اقدامی با دقت فکر کنیم. شرکای ما حق انتخاب داشتند."
شرکت های داخلی از شرایط فعلی استفاده می کنند. در طول سال گذشته، تولیدکنندگان روسی بیش از 90000 درخواست علامت تجاری ثبت کردند.
"علاوه بر پوشاک و کفش، این عمدتاً نرم افزار، مواد شیمیایی خانگی، عطر، لوازم آرایشی و غیره است. در طول ارتباط با نمایندگان محافل تجاری داخلی، درخواست به طور فزاینده ای مطرح می شود، این یک راز نیست. حالا شرایطی ساخته شده است که اجازه نمی دهد شرکت های خارجی سرگردان به عقب برگردند.
В конгрессно-выставочном центре Экспофорум - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2023
علاقمندی روسیه به بازسازی افغانستان

در مورد چشم انداز اقتصاد روسیه

وظیفه راهبردی کلیدی فقط جبران کاهش تولید ناخالص داخلی یا جایگزینی تجارت خارجی نیست، نه "انتظار" رکود، بلکه آماده سازی برای یک تحول غیرقابل برگشت و عمیق در اقتصاد جهانی است.
"چه چیزی مهم است و چه وظایفی باید انجام شود؟ به حق می توان به پایین آمدن سطح بیکاری افتخار کرد، اما این دستاورد یک جنبه منفی نیز دارد - مشکلات کمبود پرسنل. بنابراین، اولین پیشنهاد بهبود ساختار اشتغال است."
رئیس جمهور تاکید کرد: در هر قریه باید فرصت شغلی پیدا شود.
"ما باید به مردم فرصت های بیشتری برای دستیابی به یک تخصص جدید از جمله فناوری اطلاعات بدهیم."
پوتین بر لزوم توسعه اقتصاد طرف عرضه تاکید کرد که خود باعث ایجاد تقاضا می شود.
برای مؤسسات آموزشی تعیین شاخص های عملکردی ویژه که مهمترین آنها کیفیت اشتغال فارغ التحصیلان است، مهم است. همچنین لازم است یک پیش‌بینی پنج ساله برای توسعه بخش‌های اقتصادی تهیه شود. پوتین گفت که برای تجارت، ایجاد انگیزه برای آموزش افراد تحت امنیت شغلی ضروری است.
رئیس جمهور از دولت خواست تا روند بازگرداندن دارایی ها به روسیه به ویژه در صنایع کلیدی را تسریع بخشد. این کار باید تا دسامبر سال جاری انجام شود.
Подготовка Петербурга к ПМЭФ-2023 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2023
کلوپ ویدیو
مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ از 14 تا 17 جون برگزار می شود + ویدیو و عکس

درباره توسعه زیرساخت ها

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در ساخت و ساز، حجم کار پنج سال متوالی رشد داشته است.
ما به ساخت و ارتقای تأسیسات زیرساختی، جاده‌ها، راه‌آهن‌ها، روگذرها، پل‌ها و ایستگاه های امنیتی مرزی ادامه خواهیم داد."
به ویژه، تا سال 2030، برنامه ریزی شده است که حجم ترافیک در مسیر شمال-جنوب را سه برابر شود.
علاوه بر این، دولت و راه آهن روسیه توانستند عرضه کالاها و قطعات را از آسیا از طریق خاور دور ساده کنند. پوتین مسیر دریای شمال را نیز فراموش نکرد: سال گذشته بیش از 30 میلیون محموله از آن عبور کرد، سال آینده افزایش چند برابری پیش بینی می شود.
"همه اینها حجم بی سابقه ای هستند. و من می خواهم از کارگران، مهندسان، و طراحان ما برای کار سازنده شان تشکر کنم. و ما سطح را حتی بالاتر خواهیم برد. ما همه چیز را برای این کار داریم."
رئیس جمهور دستور به روز رسانی نقشه راه در حوزه شهرسازی، گردشگری و مالکیت معنوی را صادر کرد.

درباره معرفی فناوری های جدید

رئیس جمهور همچنین اتوماسیون، به ویژه معرفی هوش مصنوعی را یادآور شد. او تاکید کرد که روسیه در اینجا راه حل های موثری برای خود دارد. نمونه های مجزا وجود دارد، اما این فناوری های انبوه هستند که مورد نیاز هستند.
تمرکز بعدی، حاکمیت اطلاعات محور است. در اینجا، به گفته پوتین، توسعه راه حل های داخلی و فراموش نکردن امنیت اطلاعات مهم است.
یک پلت فرم جدید در حال راه اندازی است؛ انجمن فناوری های آینده. اولین مورد در ماه جولای برگزار می شود و در مورد ایده هایی در زمینه محاسبات و ارتباطات داده بحث می کند.
از جمله رهبران بخش فناوری، Yandex است که رئیس جمهور دو بار به آن اشاره کرد، Sberbank و Ozon.
Автомобиль Lada X-Cross на стенде Санкт Петербурга на ПМЭФ-2023 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2023
کلوپ ویدیو
رونمایی از خودروی جدید لادا در مجمع اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ + ویدیو

در مورد وضعیت زراعت

"تحویل مجتمع های کشت و صنعت، که در همان ابتدا در مورد آن صحبت کردم، به بالاترین حد خود رسیده است - این رقم بیش از 41 میلیارد دالر است. اکنون ده سال است که روسیه در زمره پنج صادرکننده برتر غلات قرار دارد. از سال 2016، این کشور به این کشور رسیده است. بزرگترین تامین کننده گندم در جهان - شماره یک در بازارهای جهانی است."
در عین حال، مسکو فعالانه به کشورهای آفریقایی که با کمبود مواد غذایی مواجه هستند کمک خواهد کرد.

رشد تولید محصولات زراعتی در سال گذشته بیش از ده درصد بوده است.

به گفته رئیس دولت روسیه، دلایلی وجود دارد که باور کنیم امسال شرکت های روسی یک گام دیگر به جلو برداشته و رکورد صادرات این محصول را به ثبت خواهند رساند.
Стенд Тамбовской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2023
چندرسانه ای
مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ SPIEF-2023

در مورد چشم انداز صنعت گردشگری

رئیس دولت روسیه اشاره کرد که تعداد گردشگران نیز 16.7 درصد افزایش یافته است. پوتین پیشنهاد توسعه برنامه وام های امتیازی برای پروژه های هوتل را داد
"من پیشنهاد می کنم برنامه وام های اعطایی به پروژه های هتل را گسترش دهیم تا بر حمایت از بخش های مورد تقاضا تمرکز کنم، همانطور که می دانید اینها سه، چهار ستاره هستند."
ممکن است 11 میلیارد روبل اضافی برای ساخت هتل های مدولار برای گلمپینگ اختصاص یابد.
مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) از 14 تا 17 جون برگزار می شود. اسپوتنیک به عنوان یک شریک اطلاعاتی و میزبان آژانس عکس این انجمن عمل می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала