سویدن مجوز سوزاندن تورات را صادر نمی کند

© AFP 2023Иракские силы безопасности охраняют вход в посольство Швеции в Багдаде
Иракские силы безопасности охраняют вход в посольство Швеции в Багдаде - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2023
عضو شوید
سویدن می گوید مجوز سوزاندن متون مذهبی را صادر نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک، پولیس سویدن در رابطه با رسوایی آتش زدن طومار کتاب مقدس در مقابل سفارت اسرائیل، خاطرنشان کرد که می تواند مجوز برگزاری یک مراسم جمعی را برای بیان افکار عمومی بدهد، اما اجازه تخریب متون مذهبی را نمی دهد.
در اوایل جولای 2023، پولیس سویدن دریافت چندین درخواست برای سوزاندن عمومی متون مقدس ادیان ابراهیمی؛ مسیحیت، یهودیت و اسلام را تأیید کرد. در میان آنها، درخواست سوزاندن تورات و انجیل در سفارت اسرائیل در پایتخت در 15 جولای دریافت شد، این درخواست روز جمعه پذیرفته شد.
کارینا اسکاگرلیند، سخنگوی پولیس استکهلم به خبرگزاری فرانسه گفت: "پولیس برای سوزاندن متون مذهبی مختلف مجوز صادر نمی کند، پولیس مجوز برگزاری جلسات عمومی و ابراز عقیده را صادر می کند - یک تفاوت مهم."
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیش از این به تصمیم مقامات سویدنی برای برآورده کردن درخواست برای راهپیمایی روز شنبه واکنش نشان داده و از سوی خود به شدت محکوم شده است. اسحاق هرتزوگ، رئیس دولت یهود نیز با انتقاد شدیدی که چنین اقدامی را تحریک به نفرت خواند، و نه بیان آزادی بیان خواند.
عراقی‌ها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2023
درخواست عراق از سویدن برای بازگرداندن عراقی که قرآن را سوزاند
در اواخر ماه جون در استکهلم در جشن عید قربان، حرکت شنیع هتک حرمت و سوزاندن قرآن برگزار شد که با واکنش گسترده بسیاری از کشورهای جهان مواجه شد. عراق از مقامات سویدنی خواستار استرداد مهاجری شد که این اقدام را برای محاکمه او انجام داده بود، پس از آن ده ها عراقی برای تظاهرات در نزدیکی سفارت این کشور در بغداد تجمع کردند.
این حادثه همچنین توسط الجزایر، افغانستان، مصر، اندونزی، لبنان، سوریه، ترکیه، ازبکستان، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب و جاسم الغیط دبیرکل شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس محکوم شد. وزارت خارجه اردن و امارات متحده عربی سفیران سویدن را احضار کردند تا یادداشت اعتراضی به آنها ارائه کنند.
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2023
وزارت خارجه روسیه درباره ای آتش زدن قرآن: معافیت از مجازات پیامدهای ناگواری به دنبال خواهد داشت
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مصونیت از مجازات شرکت کنندگان در این حادثه می تواند منجر به عواقب فاجعه بار غیرقابل پیش بینی شود و جامعه جهانی باید در برابر چنین اقدامات غیرقانونی مقاومت کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала