وزارت خارجه روسیه درباره ای آتش زدن قرآن: معافیت از مجازات پیامدهای ناگواری به دنبال خواهد داشت

© Sputnik / Maria Devakhina /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد، که مصونیت از مجازات شرکت کنندگان در رویداد آتش زدن قرآن در سویدن می تواند منجر به پیامدهای ناگوار غیرقابل پیش بینی شود، جامعه جهانی باید در برابر چنین اقدامات غیرقانونی مقاومت کند.
به گزارش اسپوتنیک، گنادی آسکالدوویچ، نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه برای همکاری در زمینه حق آزادی مذهب در بیانیه ای که در ویب سایت این نمایندگی دیپلماتیک منتشر شد، گفت: "مصونیت از مجازات در چنین مواردی می تواند منجر به پیامدهای ناگوار غیرقابل پیش بینی شود".
Президент РФ Владимир Путин во время обращения к гражданам России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2023
واکنش تند پوتین به سوزاندن قرآن در سویدن: بی احترامی به قرآن در روسیه جرم است
در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: "جامعه جهانی موظف است برای مقابله با چنین نقض شرم آور حقوق مؤمنان با یکدیگر همکاری کند. به یاد بیاورید که در 14 جون امسال به تصویب رسید. قطعنامه 2686 شورای امنیت سازمان ملل متحد نگرانی عمیق خود را در مورد موارد تبعیض، عدم مدارا و افراط گرایی، به ویژه ناشی از اسلام هراسی، یهودی ستیزی و مسیحیت هراسی ابراز می کند، و همچنین حاوی درخواستی قوی از دولت ها، سازمان های بین المللی و منطقه ای برای محکومیت علنی خشونت، سخنان نفرت انگیز و افراط گرایی با انگیزه از جمله تبعیض بر اساس مذهب است".
پیش از این ولادیمیر پوتین در واکنش این کار سویدن، گفت: در روسیه عمیقا به قرآن و احساسات مذهبی مسلمانان احترام می گذارد، بی احترامی به این کتاب مقدس در فدراسیون روسیه جرم است و این رویه در همه کشورها رایج نیست.
یادآوری می کنیم، که پولیس سویدن در روز 28 جون - نخستین روز عید قربان، اجازه داد تا یک اقدام اعتراضی با سوزاندن قرآن در پیرامون مسجد اصلی استکهلم برگزار شود. نخست وزیر اولف هالمار کریسترسون گفت، تصمیم پولیس "قانونی اما نامناسب" است. در همان روز، مردی - گمان می رود اهل عراق باشد - صفحاتی از قرآن را پاره کرد و آن را به آتش کشید. طبق گزارش رسانه ها، حدود 200 نفر تماشا می کردند، برخی فریاد می زدند "خدا بزرگ است!" در اعتراض، یکی از آنها پس از تلاش برای پرتاب سنگ به سمت یک "اکشنیست" توسط پولیس دستگیر شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала