واکنش تند پوتین به سوزاندن قرآن در سویدن: بی احترامی به قرآن در روسیه جرم است

© Sputnik / Gavriil Grigorov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин во время обращения к гражданам России
Президент РФ Владимир Путин во время обращения к гражданам России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه در سفرش به داغستان گفت، که در روسیه، بی احترامی به قرآن، بر خلاف برخی از کشورهای دیگر، جنایت است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سفرش به داغستان به تصمیم پولیس سویدن مبنی بر اجازه سوزاندن قرآن در میدانی در استکهلم با واکنش تندی گفت: "در روسیه برخلاف دیگر کشورها، بی احترامی به قرآن جرم است".
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان بازدید از مسجد ژوما در دربنت داغستان بیان کرد و تاکید کرد، که روسیه عمیقا به قرآن و احساسات مذهبی مسلمانان احترام می گذارد، بی احترامی به این کتاب مقدس در فدراسیون روسیه جرم است و این رویه در همه کشورها رایج نیست.
Президент РФ В. Путин провел совещание с участием руководителей силовых ведомств - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2023
پوتین: پیوندها بین مسلمانان و ارتدوکس ها در فدراسیون روسیه وحدت مردم ما را تقویت می کند
رئیس دولت روسیه گفت: "این (مسجد) زیارتگاه مسلمانان است و برای همه آنها زیارتگاه است. ما می دانیم که در کشورهای دیگر به گونه ای دیگر عمل می کنند - آنها به احساسات مذهبی مردم احترام نمی گذارند و هنوز هم می گویند که این جرم نیست".
پوتین گفت: "در کشور ما این یک جنایت است - هم بر اساس قانون اساسی و هم بر اساس ماده 282 قانون جزایی فدراسیون روسیه بی احترامی و تحریک نفرت بین ادیان جرم است".
او اطمینان داد: ما همیشه به این قوانین قانونی پایبند خواهیم بود.
رهبر روسیه تاکید کرد، که احترام و نگرش متقابل به عنوان برادر مسیحیان و مسلمانان باعث تقویت وحدت مردم روسیه می شود. پوتین خطاب به سیدیاخیا سیداف رئیس مسجد جمعه دربند گفت: خدا را شکر، به لطف روحانیونی مانند شما، ما یک صلح قوی بین مذهبی و بین ادیان در کشور داریم. پدرسالار مسکو و تمام روسیه به مسیحیان ارتدکس می آموزد که این وضعیت را حفظ کنند و همیشه به ما می گوید: "مسلمانان برادران ما هستند".
پوتین همچنین عید قربان را به همه مسلمانان روسیه تبریک گفت.
او گفت: "همه چیز خوب خواهد شد. امروز همه مسلمانان این عید را جشن می گیرند، بنابراین، البته با حضور در مسجد اینجا، می خواهم این عید بزرگ را به شما و همه مسلمانان روسیه تبریک بگویم و برای شما آرزوی موفقیت کنم".
سیداف یک جلد قرآن با طراحی غنی را به عنوان هدیه به رئیس جمهور روسیه اهدا کرد.
رئیس جمهور روسیه اطمینان داد: "بسیار از شما برای این هدیه سپاسگزارم. مطمئناً جای خود را در کرملین پیدا خواهد کرد".
پیش از این در 28 جون در مرکز شهر استکهلم در میدان مدبورجارپلاتسن، با مجوز پولیس، اقدام به آتش زدن قرآن برگزار شد. سازمان دهنده آن، سالوان مومیکا، مهاجر 37 ساله از عراق، که پیش از این از برگزاری چنین تظاهراتی محروم شده بود، صفحاتی از کتاب مقدس مسلمانان را پاره کرد و آن را به آتش کشید. پیش از سوزاندن او، بیکن گوشت خوک را روی نسخه ای از کتاب گذاشت که برای مؤمنان یک حرکت توهین آمیز است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала