درخواست عراق از سویدن برای بازگرداندن عراقی که قرآن را سوزاند

© Photo / @Social mediaعراقی‌ها
عراقی‌ها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه عراق از سویدن خواست تا عراقی را که دیروز قرآن را در آن کشور سوختاند به عراق بازگرداند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه عراق خواستار بازگرداندن مهاجر عراقی از سویدن شد، که دیروز قرآن را در آن کشور سوختاند.
احمد الصحاف، نماینده رسمی وزارت خارجه عراق روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت، که مقامات عراقی از دولت سویدن می خواهند که مهاجر عراقی را که در آتش زدن یک نسخه از قرآن نقش داشته است، به منظور محاکمه او تحویل دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت: فردی که به قرآن کریم توهین کرده یک عراقی است، بنابراین ما از مقامات سویدن می خواهیم که وی را برای محاکمه بر اساس قوانین عراق به دولت عراق تحویل دهند.
Вид Багдада, Ирак - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2023
یورش شهروندان عراقی بر سفارت سویدن در بغداد + ویدیو
روز پنجشنبه، وزارت امور خارجه عراق سفیر سویدن در این کشور را احضار کرد تا یادداشتی اعتراضی نسبت به اقدام به سوزاندن قرآن بفرستد و از مقامات سویدنی خواسته بود "برای جلوگیری از توهین مداوم به کتاب مقدس و احساسات مسلمانان در این کشور تدابیری اتخاذ کنند. این کشور که به بهانه حمایت از آزادی بیان متعهد می شوند".
پولیس سویدن در روز 28 جون - اولین روز عید قربان، اجازه داد تا یک اقدام اعتراضی با سوزاندن قرآن در مسجد اصلی استکهلم برگزار شود. نخست وزیر اولف هالمار کریسترسون گفت: تصمیم پولیس "قانونی اما نامناسب" است. در همان روز، این عمل اتفاق افتاد: مردی صفحاتی از قرآن را پاره کرد، کفش های خود را با آن پاک کرد، سپس بیکن را در کتاب ریخت و آن را آتش زد.
طبق گزارش رسانه ها، حدود 200 نفر تماشا می کردند، برخی فریاد می زدند "خدا بزرگ است!" در اعتراض به زبان عربی، یکی از آنها پس از تلاش برای پرتاب سنگ به سمت یک "اکشنیست" توسط پولیس بازداشت شد.
ده ها نفر روز پنجشنبه در اعتراض به آتش زدن قرآن به سفارت سویدن در بغداد آمدند، برخی از آنها موفق شدند از حصار بلند اطراف سفارت دیپلماتیک بالا رفته و وارد خاک آن شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала