یورش شهروندان عراقی بر سفارت سویدن در بغداد + ویدیو

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر Вид Багдада, Ирак
Вид Багдада, Ирак - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2023
عضو شوید
صدها نفر از شهروندان عراقی ضمن نکوهش آتش زدن قرآن کریم در سویدن، در برابر سفارت این کشور در بغداد تجمع اعتراضی گسترده‌ای برگزار کردند و خشم خود را نسبت به این جنایت ابراز کردند.
به گزارش اسپوتنیک، صدها نفر از شهروندان عراقی در نکوهش آتش زدن قرآن کریم در برابر یک مسجد در استکهلم پایتخت سویدن، در برابر سفارت این کشور در بغداد تجمع اعتراضی برگزار کردند.
بر پایه این گزارش، این افراد در منطقه "الصالحیه" در مرکز بغداد، دست به اعتراض زدند و خواستار اخراج سفیر سویدن شدند. در حال حاضر، تعداد معترضان در حال افزایش است و برخی از منابع خبری از جمله شبکه خبری العهد از ورود شهروندان عراقی به داخل ساختمان سفارت سوئد خبر دادند.
العهد همچنین خبر داد، که کادر سفارت سویدن هم از ترس معترضان، سفارت را ترک کردند. این در حالی است که خبرگزاری رسمی عراق و سایر منابع رسمی، گریز کارکنان سفارت سویدن را تأیید نکرده‌اند.
یادآوری می کنیم، که چهارشنبه (۲۸ جون) "سالوان مونیکا" ۳۷ ساله تحت حفاظت پولیس سویدن یک نسخه از کتاب آسمانی مسلمانان را مقابل مسجد اصلی استکهلم به آتش کشید. پیش‌تر، اقدام مشابه در مقابل سفارت ترکیه در سویدن در ماه جنوری، هفته‌ها اعتراضات مسلمانان، تحریم کالاهای سویدنی و تداوم مخالفت ترکیه با عضویت سویدن در ناتو را در پی داشت.
اقدام توهین‌آمیز پسین در سویدن، واکنش های زیادی را با خود داشته است. ولادیمیر پوتین دیروز در دیدارش از مسجدی دربنت داغستان گفت، که بر خلاف برخی کشورها در روسیه توهین به قرآن جرم شمرده می شود و مجازات دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала