ادامه نظام نامه ناقلین؛ در شمال افغانستان چه میگذرد؟

© Photo / https://twitter.comجابجایی طالبان در مناطق مرزی شمال افغانستان
جابجایی طالبان در مناطق مرزی شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2023
عضو شوید
رسانه ها: 300 عضو طالبان به همراه خانواده هایشان در مناطق شمالی افغانستان اسکان داده مس شوند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه ها در روز های اخیر تعداد زیادی از اعضای طالبان* به شمول طالبان پاکستانی در مناطق شمالی افغانستان که عمدتاً ازبک نشین هستند در حال جابجایی اند.
توزیع داروی تاریخ‌گذشته از سوی یک تیم سیار مربوط به طالبان در پکتیکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2023
امریکا در تلاش "وزیرستان‌ سازی شمال افغانستان" است
به تاریخ 20 جوزا حدود 300 نیروی تازه طالبان به گفته مردم محل باشندگان ولایت های نورستان، کنر و جلال‌آباد می باشند و همه شان سلفی هستند، در پوسته مرزی سمتی ولسوالی چهاب ولایت تخار جابجا شدند. گفته میشود در میان آنها اعضای طالبان پاکستان هم وجود دارد.
گفته می شود که تمام طالبان تاجیک تبار این پوسته بیرون کشیده شدند و به مراکز ولسوالی‌ها منتقل شدند. حدود چهار صد نفر از طالبان قندهاری در خواجه‌بهاوالدین واقع در خط مرزی تاجیکستان جابجا شده اند که گفته می‌شود در میان آنها نیز اعضای طالبان پاکستان وجود دارد.
 ترور یکی از اعضای ارشد طالبان پاکستان در خاک افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2023
افراسیاب ختک: جا به جایی جنگجویان تی‌تی‌پی به شمال افغانستان سبب جنگ‌ قومی‌ می‌شود
همزمان یک قطعه پنج صد نفری طالبان قندهاری و هلمندی هم در باغ زراعت فرخار جابجا شدند. یک منبع از قول اردو پامیر، میگوید، ده روز پیش حدود سه صد نفر از اعضای طالبان پاکستانی با اعضای خانواده‌هایشان در داخل قول اردو جابجا شدند. معلوم نیست که آنها در کجا انتقال داده میشوند.
شمارخانواده های کوچی‌های که از پاکستان تازه آمدند و در ولسوالی خواجه بها‌لدین تخار در حال جابجا شدن هستند، هر روز در حال افزایش است. این موترها که در تصویر می بینید دو روز پیش وارد ولایت تخار شدند.
پیش از این هم گزارش هایی مبنی بر اینکه طالبان قصد دارند که در مسیر 285 کیلومتری کانال قوش تپه و دیگر مناطق شمال افغانستان، حدود 3 میلیون پشتون پاکستانی را اسکان بدهند، منتشر شده بود. گویا برنامه طالبان در شمال افغانستان، از بین بردن بافت دیرینه جمعیتی این جغرافیا است و این مسئله به تدریج در حال عملی شدن است.
آغاز کار ساخت کانال قوش ‌تپه؛ برای ۲۰۰ هزار تن زمینه کار مهیا می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2022
جبهه مقاومت: گروه طالبان زمین‌های پیرامون کانال قوش‌تپه را به تروریستان پاکستانی توزیع می کند
خاطر نشان می شود که نظام‌نامه ناقلین به سمت قطغن، دستور 12 ماده‌ای تصویب‌شده از طرف دولت شاه امان‌الله است که در سال 1301و با هدف قانونی کردن اسکان دادن به پشتون‌های جنوب و شرق در مناطق حاصلخیز شمال افغانستان تصویب شد.
طالبان - * این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала