افراسیاب ختک: جا به جایی جنگجویان تی‌تی‌پی به شمال افغانستان سبب جنگ‌ قومی‌ می‌شود

© https://twitter.com ترور یکی از اعضای ارشد طالبان پاکستان در خاک افغانستان
 ترور یکی از اعضای ارشد طالبان پاکستان در خاک افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2023
عضو شوید
رهبر حزب عوامی پاکستان درباره ای جا به جایی جنگجویان تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) به شمال افغانستان گفت، که این کار سبب ایجاد تنش‌های قومی در این کشور خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، افراسیاب ختک در یکسری تویتی روز شنبه ۲۷ جوزا نوشت، که جا به جایی جنگجویان تحریک پاکستان در شمال افغانستان سبب افزایش تنش های قومی می شود و راه‌حل این موضوع منحل کردن پروژه طالبان است و اجازه دادن به این‌که افغانستانیها خود در مورد آینده‌شان تصمیم بگیرند.
به گفته او، امضای توافق‌نامه دوحه یک بار دیگر افغانستان را به یک "مرکز ترور" تبدیل کرده است.
وی پرسیده است، که آیا جابه‌جایی اعضای تی‌تی‌پی در شمال افغانستان می‌تواند مشکل ترور را در پاکستان حل کند؟
او پیش از این درباره بکارگیری خاک افغانستان از سوی پاکستان نوشته بود، که پاکستان از خاک افغانستان برای انتقال نفت روسیه به کشورش کار گرفته می تواند، اما افغانستان برای انتقال گندم هند از خاک پاکستان کار گرفته نمی تواند.
جابه‌جایی اعضای تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در شمال و شمال‌شرق کشور، نگرانی‌هایی را در میان کشورهای همسایه، منطقه و چهره‌های سیاسی کشور ایجاد کرده است.
یادآوری می کنیم، که پیش از این ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان تایید کرد که براساس یک تفاهم‌نامه طالبان با دولت پاکستان، اعضای تی‌تی‌پی به افغانستان، به‌ویژه در شمال و شمال‌شرق منتقل می‌شوند. منابع محلی هم از جا به جایی صدها جنگجوی تحریک طالبان پاکستان در ولایت تخار خبر داده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала