جبهه مقاومت: گروه طالبان زمین‌های پیرامون کانال قوش‌تپه را به تروریستان پاکستانی توزیع می کند

© Photo / twitter/ND_Corporationآغاز کار ساخت کانال قوش ‌تپه؛ برای ۲۰۰ هزار تن زمینه کار مهیا می‌شود
آغاز کار ساخت کانال قوش ‌تپه؛ برای ۲۰۰ هزار تن زمینه کار مهیا می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2022
عضو شوید
جبهه مقاومت ملی افغانستان از توزیع زمین های پیرامون کانال قوش تپه به تروریستان پاکستانی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، صبغت‌الله احمدی سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان روز پنج‌شنبه ۴ قوس در تویترش نوشت: "گروه اشغالگر طالبان توزیع زمین های پیرامون قوش‌تپه را به خانواده‌های تروریستان انتقال یافته از وزیرستان و ایالت خیبرپختون‌خواه پاکستان و دیگر مردمان غیر بومی آغاز کرده‌اند".
او در ادامه نوشته است: "این برنامه به هدف تغییر بافت جمعیتی و "محو هویت منطقه" در شعبه‌ای به نام "انکشاف کانال قوش‌تپه" در ساختمان اداره‌ امور حکومت طالبان در کابل آغاز شده است".
آغاز کار ساخت کانال قوش ‌تپه؛ برای ۲۰۰ هزار تن زمینه کار مهیا می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2022
آغاز کار ساخت کانال قوش ‌تپه؛ برای 200 هزار تن زمینه کار مهیا می‌شود
گروه طالبان تاکنون در این باره دیدگاه شان را بیان نکرده است.
یادآوری می کنیم، که قرار داد مطالعات امکان سنجی کانال خوش‌تیپه که زمین‌های کشاورزی سه ولایت را آبیاری می‌کند، با شرکت بین‌المللی امریکایی (AECOM)، در سال 1397 به امضاء رسید، اما در زمان حکومت پیشین بنا بر دلیل های کار این کانال آغاز نشد.
ملا برادر معاون نخست وزیر گروه طالبان در تاریخ 10 حملا 1401 خورشیدی در جریان مراسمی کانال قوش تپه با حضور مقامات ارشد این گروه در بلخ طرح بزرگ آبیاری در شمال افغانستان را گشایش کرد
معاون نخست وزیر گروه طالبان گشایش این طرح ملی را از مهمترین پروژه های دولت برای نجات مردم افغانستان دانست و گفت: تکمیل شدن این کانال وضعیت اقتصادی افغانستان را بهبود بخشیده واین کشور را به خودکفایی نزدیک می‌کند.
مسئولان طرح کانال قوش تپه اعلام کردند که با افتتاح این کانال آبیاری زمینه کار برای 250 نفر فراهم خواهد شد.
‏کانال آب (قوش‌تپه) از بزرگ‌ترین کانال در شمال افغانستان بوده، که قرار است با 285 کیلومتر طول، 100 متر عرض و 8.5 متر عمق از سویی طالبان در مدت 6 سال تکمیل وبه بهره برداری سپرده شود.
مقامات طالبان گفته است این کانال آبی ظرفیت آبیاری 550 هزار هکتار زمین را داشته و در یک ثانیه توانایی انتقال 650 متر مکعب آب خواهد داشت.
‏کانال قوش‌تپه در ولسوالی کلدار بلخ قرار دارد و از دریای آموآغاز و با گذر از دشت‌های طولانی حیرتان، دولت‌آباد و ولسوالی آقچه‌ جوزجان در نهایت به ولسوالی اندخوی فاریاب پایان می‌یابد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала