چین ناو هواپیمابر شاندونگ را به تایوان می فرستد

© AP Photo / Kin CheungМоряки ВМС Народно-освободительной армии Китая. Архивное фото
Моряки ВМС Народно-освободительной армии Китая. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2023
عضو شوید
ارتش آزادیبخش خلق چینPLA : ناو هواپیمابر "شاندونگ" در تمرینات نظامی در سواحل تایوان شرکت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، منطقه فرماندهی رزمی شرق در بیانیه ای اعلام کرد که ناو هواپیمابر شاندونگ نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین در تمرینات نظامی در اطراف جزیره تایوان شرکت می کند.
همانطور که در بیانیه ای که روز دوشنبه در حساب رسمی شبکه اجتماعی وی چت این وزارتخانه منتشر شد، اشاره شد، نیروهای فرماندهی به عنوان بخشی از رزمایش در اطراف جزیره تایوان حضور دارند. در رزمایش روز دوشنبه، همانطور که اشاره شد، برای اولین بار ناو هواپیمابر "شاندونگ" شرکت می کند. نیروهای فرماندهی در حال تمرین مانورهای مشترک برای محاصره و مهار جزیره هستند.
"شاندونگ" دومین ناو هواپیمابر در خدمت چین و اولین ناو هواپیمابر تولید خود چین است. این ناو هواپیمابر 315 متر طول، 75 متر عرض، 70000 تن وزن و 31 گره دریایی سرعت دارد. رسانه های چینی گزارش دادند که 36 جنگنده Jian-15 (J-15) می توانند در این هواپیما مستقر شوند. این ناو هواپیمابر از سال 2013 در دست ساخت بوده است، در آوریل 2017 راه اندازی شد، اولین سفر آزمایشی در 13-18 می 2019 انجام شد و در 17 نوامبر 2019 به نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین منتقل شد. .
Эсминец Нань Чан ВМС Народно-Освободительной армии Китая - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2023
کلوپ ویدیو
تمرینات نظامی چین در اطراف تایوان + ویدیو
شی یی، سخنگوی منطقه فرماندهی رزمی شرق PLA، روز شنبه گفت که نیروهای مسلح چین در روزهای 8 تا 10 آپریل تمرینات و گشت زنی در دریا و حریم هوایی اطراف تایوان را مطابق با طرح آموزشی رزمی انجام می دهند. او گفت که این رزمایش هشداری برای نیروهای طرفدار استقلال تایوان و اقدامی ضروری برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی چین است.
نیروهای مسلح تایوان روز یکشنبه 70 هواپیمای ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) را در حال نزدیک شدن به جزیره شناسایی کردند، 35 هواپیما از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند و وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شدند. وزارت دفاع جزیره همچنین اعلام کرد که 11 کشتی PLA در حال نزدیک شدن به تایوان هستند.
اوضاع در اطراف تایوان پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده در اوایل آگوست سال گذشته، به طور قابل توجهی تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان منتقل شدند. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان‌های غیردولتی انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل کراس استریت تایپه کردند.
Панорама Тайбея, Тайвань - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2023
چین درس هشدار دیگری به تایوان می دهد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала