کلوپ ویدیو

تمرینات نظامی چین در اطراف تایوان + ویدیو

© Sputnik / Vitaly An'kov /  مراجعه به بانک تصاویر Эсминец "Нань Чан" ВМС Народно-Освободительной армии Китая
Эсминец Нань Чан ВМС Народно-Освободительной армии Китая - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2023
عضو شوید
شی یی، سخنگوی ارتش آزادیبخش خلق چین PLA: تمرینات چین در اطراف تایوان با هدف حفاظت از حاکمیت است.
به گزارش اسپوتنک، شی یی، سخنگوی فرماندهی رزمی منطقه شرق ارتش آزادی‌بخش خلق چین، روز شنبه گفت: رزمایش‌های ارتش چین در اطراف تایوان هشداری برای نیروهای جدایی‌طلب و خارجی و اقدامی ضروری برای حفاظت از حاکمیت چین است.
شی یی پیش از این روز شنبه گفت که نیروهای مسلح چین تمرینات و گشت‌زنی‌های رزمی را در روزهای 8 تا 10 آپریل در دریا و حریم هوایی اطراف تایوان بر اساس برنامه آموزشی رزمی انجام خواهند داد. وزارت دفاع این جزیره اعلام کرد که از نزدیک تمرینات ارتش چین را زیر نظر دارد.
شی یی در بیانیه ای که در حساب رسمی رزمایش شرقی منتشر شد، گفت: این یک هشدار جدی در برابر تبانی و تحریک نیروهای جدایی طلب طرفدار استقلال تایوان با نیروهای خارجی و اقدامی ضروری برای حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی است.
تمرینات از صبح شنبه به وقت پکن آغاز شد.
اوضاع در اطراف تایوان پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده در اوایل آگوست سال گذشته، به طور قابل توجهی تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان منتقل شدند.
ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین ، انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل کراس استریت تایپه شروع به تماس از طریق سازمان‌های غیردولتی کردند.
Официальный представитель МИД КНР Мао Нин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
چین از امریکا خواست فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала