چین از امریکا خواست فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند

© AP Photo / Liu ZhengОфициальный представитель МИД КНР Мао Нин
Официальный представитель МИД КНР Мао Нин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
عضو شوید
مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین میگوید که فروش تسلیحات امریکا به تایوان به روابط پکن - واشنگتن و به طور جدی به حاکمیت و منافع امنیتی چین آسیب وارد می کند.
به گزارش اسپوتنیک، مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت: فروش تسلیحات امریکا به تایوان به روابط بین پکن و واشنگتن آسیب می زند و ثبات در منطقه جزیره را تضعیف می کند.
این دیپلمات گفت: "فروش تسلیحات ایالات متحده به تایوان، نقض عمده اصول چین و سه بیانیه مشترک آمریکا و چین است. به طور جدی به حاکمیت و منافع امنیتی چین آسیب می رساند، ضربه جدی به روابط چین و آمریکا و همچنین صلح و ثبات در جزیره تایوان آسیب جدی وارد می کند."
او تاکید کرد که "چین همیشه به شدت مخالف فروش تسلیحات امریکا به تایوان است."
Работа полевой биолаборатории Министерства обороны РФ, развернутой на авиабазе Орио-аль-Серио в Италии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
آزمایشگاه های بیولوژیک ایالات متحده تهدید برای انتشار بیماری زا جدید در جهان
پیش از این، آژانس همکاری امنیتی پنتاگون گزارش داده بود که وزارت امور خارجه امریکا توافق احتمالی برای فروش مهمات تایوان برای جت های جنگنده نسل چهارم F-16 و تجهیزات مربوط به آن را به مبلغ حدود 619 میلیون دالری تایید کرده است. دولت امریکا قبلاً این تصمیم را به طور رسمی به کنگره آمریکا ابلاغ کرده است. قانونگذار اکنون یک ماه فرصت دارد تا معامله احتمالی را بررسی کند و تصمیم بگیرد که آیا آن را مسدود کند یا خیر.
اوضاع در اطراف تایوان پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده در اوایل آگیست سال گذشته، به طور قابل توجهی تشدید یافت. چین که این جزیره را یکی از ولایت های خود می داند، با مشاهده حمایت امریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала