آزمایشگاه های بیولوژیک ایالات متحده تهدید برای انتشار بیماری زا جدید در جهان

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Работа полевой биолаборатории Министерства обороны РФ, развернутой на авиабазе "Орио-аль-Серио" в Италии
Работа полевой биолаборатории Министерства обороны РФ, развернутой на авиабазе Орио-аль-Серио в Италии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
عضو شوید
رئیس سرویس فدرال برای نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه بشر روسیه میگوید که به دلیل آزمایشگاه های زیستی ایالات متحده، خطرات انتشار بیماری زا جدید وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، آنا پوپووا، رئیس سرویس فدرال برای نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه بشر (رسپوتربنادضور) اعلام کرد که در حال حاضر خطر گسترش بیماری زا جدید از آزمایشگاه های بیولوژیکی که توسط ایالات متحده آمریکا تامین می شوند وجود دارد.
وی گفت: "البته خطرات گسترش بیماری زا جدید ناشناخته و تقویت شده وجود دارد. همچنین قابل توجه است که انتشاراتی وجود دارد که در آنها از اعلام اینکه در حال مطالعه بیماری زا جدید هستند و خواص آنها را افزایش می دهند. به نظر من، این نقض آشکار کنوانسیون است."
پاپووا افزود که وجود چنین آزمایشگاه هایی هم برای مردم کشور که آزمایشگاه در آن قرار دارد و هم برای ساکنان کشورهای دیگر خطر دارد.
Подготовка к запуску ракеты - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
طرح جدید عملیات نظامی روسیه برای حفاظت از خود در مقابل امریکا
پوپووا تاکید کرد که کشورهایی که چنین آزمایشگاه ها در آنها ظاهر می شود در معرض خطر از دست دادن حاکمیت بیولوژیکی خود هستند یا قبلاً حاکمیت بیولوژیکی خود را از دست داده اند، زیرا نمی دانند که در این آزمایشگاه ها چه اتفاقی می افتد.
بر اساس اطلاعات قانونگذاران روسیه، در حال حاضر حدود 400 آزمایشگاه بیولوژیکی دوگانه تحت کنترل واشنگتن در کشورهای مختلف فعالیت می کنند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ایالات متحده بیش از 200 میلیون دلار برای ساخت آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین که در برنامه ی بیولوژیکی نظامی امریکا شرکت می کردند، خرج کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала