چین درس هشدار دیگری به تایوان می دهد

© Photo / Pixabay/MittmacПанорама Тайбея, Тайвань
Панорама Тайбея, Тайвань - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2023
عضو شوید
یک کارشناس گفت، که وضعیت تایوان درس هشداری از پکن برای تایپه است.
به گزارش اسپوتنیک، یوری تاوروفسکی، رئیس شورای تخصصی کمیته دوستی، صلح و توسعه روسیه و چین در روشنگری وضعیت تایوان گفت: "چین درس هشدار دیگری به تایوان می دهد، اما تشدید قابل توجهی را به دنبال نخواهد داشت".
تاوروفسکی درباره ای وضعیت تایوان گفت: "وضعیت متشنجی که در پیرامون تایوان پس از دیدار (رئیس ستاد تایوان) تسای اینگ ون و (رئیس مجلس نمایندگان امریکا کوین) مک کارتی دقیقاً وضعیتی را که پس از سفر نانسی پلوسی ایجاد شد تکرار می کند. به تایوان این امر شامل این واقعیت است که پکن به تایپه درس می دهد و یک بار دیگر پیامدهای احتمالی تحریکات جدی علیه تمامیت ارضی چین و حاکمیت آن را نشان می دهد".
به گفته وی، تایوان در آینده نزدیک دوباره توسط مقامات چینی مسدود خواهد شد. "در واقع، این جزیره تا چند روز مواد اولیه لازم را دریافت نخواهد کرد و تایوان زغال سنگ، نفت و گاز خود را ندارد. کالاهای صادراتی که تغذیه جزیره را تامین می کنند، از تایوان ارسال نمی شوند. بنابراین، این امر بسیار جدی است. این خاورشناس اطمینان داد که به تجارت، محافل سیاسی و کل جمعیت تایوان هشدار می دهد.
پیش از این وزارت دفاع تایوان با نشر بیانیه ای نوشت: "نیروهای مسلح تایوان روز یکشنبه نزدیک شدن 70 فروند هواپیمای ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) را در پس زمینه دومین روز رزمایش نظامی در منطقه آبی و حریم هوایی اطراف جزیره ارتش آزادیبخش خلق چین به ثبت رساندند".
پیش از این، مایکل مک کال، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته بود، که واشنگتن آماده است در صورت حمله چین به تایوان، اعزام ارتش خود را بررسی کند. او گفت، که اگر مردم امریکا از استفاده از نیروهای امریکایی برای دفاع از جزیره حمایت کنند، کنگره نیز از این روش پیروی خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала