مجاهد: داعش تهدید اصلی در افغانستان نیست

© @https://twitter.comذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2023
عضو شوید
به گفته ذبیح الله مجاهد، سخنگوی ارشد دولت موقت، نیروهای امنیتی دولت طالبان داعش را نابود کردند و مانند یک سال گذشته تهدید بزرگی ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، مجاهد در مصاحبه اخیر با صدای امریکا، پشتو، گفت که نیروهای امنیتی افغانستان "از آگوست 2021، حدود 1600 تا 1700 شبه نظامی دولت اسلامی را دستگیر و زندانی کرده اند و بیش از 1100 نفر را کشته اند."
این اظهارات در حالی بیان می شود که طالبان معمولا حضور و تهدید شبه نظامیان دولت اسلامی استان خراسان در کشور را کم اهمیت جلوه می دهند.
وی گفت که مخفیگاه داعش در سراسر کشور از جمله ولایات زابل، کنر و جوجزان منهدم شده است و در درجه اول شبه نظامیان ISKP از سوی دولت قبلی حمایت می شوند. برخی از آنها در زمان تغییر رژیم از زندان فرار کردند.
با این حال، وی افزود که نیروهای امنیتی افغانستان یا آنها را کشتند، دستگیر کردند و یا زندانی کردند.
با این حال، یک جنرال ارشد آمریکایی، مایکل کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده، اخیراً هنگام صحبت در کنگره ادعا کرد که داعش امروز قوی‌تر از افغانستان است.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2023
ارزیابی فرمانده سنتکام: داعش تا شش ماه دیگر می‌تواند یورش خارجی در برابر امریکا انجام دهد
کوریلا افزود: "حداقل صدها هزار نفر از مردم ایالات متحده ممکن است در معرض خطر حمله داعش قرار گیرند که هدف نهایی آن حمله به سرزمین آمریکاست".
وی افزود: داعش-خراسان جسارت می یابد و به دنبال گسترش صفوف خود و الهام بخشیدن، فعال سازی و هدایت حملات در منطقه و فراتر از آن با هدف نهایی ضربه زدن به میهن آمریکایی است.
جنرال امریکایی تخمین زد که حداقل 6500 شبه نظامی داعش در افغانستان وجود دارد که 4000 نفر از آنها در نزدیکی مرز تاجیکستان مستقر هستند.
کشته شدن سه عضو گروه داعش در ننگرهار  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2023
اختلاف طالبان و امریکا در مورد حضور داعش در افغانستان
با این حال، مجاهد سخنگوی طالبان این ادعای امریکایی ها را رد کرد و گفت که شبه نظامیان داعش قبلاً سرکوب شده و تعداد آنها بر خلاف آنچه مقامات آمریکایی ادعا کرده بودند قبلاً کاهش یافته است.
اخیراً داعش مسئولیت حمله کابل در نزدیکی وزارت امور خارجه را بر عهده گرفت که در آن 6 نفر کشته و بیش از 12 نفر زخمی شدند.
وقوع انفجار در شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2023
کلوپ ویدیو
انفجار قوی در نزدیکی وزارت خارجه، کابل را لرزاند + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала