کلوپ ویدیو

انفجار قوی در نزدیکی وزارت خارجه، کابل را لرزاند + ویدیو

© Photo / twitterوقوع انفجار در شهر کابل
وقوع انفجار در شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2023
عضو شوید
انفجار قوی در نزدیکی ساختمان وزارت خارجه طالبان در کابل رخ داده است.
به گزارش اسپوتنیک، شماری از باشنده‌گان شهر کابل به روزنامه ۸صبح‌ می‌گویند که این رویداد ساعت ۱:۰۰ پس از چاشت روز دوشنبه، ۷ حمل، در نزدیکی ساختمان وزارت امور خارجه طالبان، رخ داده است.
شفاخانه سازمان بشردوستانه اورژانس ایتالیا در کابل اعلام کرد که بر اثر انفجار در نزدیکی ساختمان وزارت خارجه افغانستان دست کم دو نفر کشته و 12 تن دیگر به شمول یک کودک زخمی شدند.
این سازمان در بیانیه‌ای در توییتر نوشت: "انفجاری در کابل در نزدیکی وزارت خارجه افغانستان رخ داد. مرکز جراحی ما پذیرای 12 بیمار مجروح به شمول یک کودک و همچنین دو قربانی دیگر بود که جان باختند."
پیش از این رسانه های محلی گزارش داده بودند که این انفجار در کابل در نزدیکی ساختمان وزارت امور خارجه افغانستان و همچنین نزدیک یک مرکز خرید رخ داده است. ساکنان منطقه به ریانووستی گفتند که صدای انفجار بلند بود. یک منبع اسپوتنیک در وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که در انفجاری در حدود 500 متری ساختمان وزارت خارجه دو تن از نیروهای امنیتی زخمی شدند.
همچنان پولیس کابل می گوید که انفجار در نزدیکی وزارت خارجه افغانستان زمانی رخ داد که نیروهای امنیتی در تلاش برای خنثی کردن بمب گذار انتحاری بودند.
سخن‌‌گوی فرماندهی امنیه طالبان در کابل می‌گوید‌ که جنگ‌جویان این گروه در نزدیک یک ایست بازرسی در چهارراهی ملک اصغر کابل یک فرد انتحاری را پیش از رسیدن به هدف کُشته‌اند. او مي افزايد كه که به‌دنبال انفجار مواد انفجاری این فرد ۶ فرد ملکی کُشته شده و ۳ طالب زخمی شده‌اند.
طالبان در شهر کابل اعتراض زنان را سرکوب کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2023
دستگیری چهار بانوی نکوهشگر از سوی جنگجویان گروه طالبان در کابل
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала