تحلیلگران معتقدند امریکا در اوکراین موضع سردرگمی قرار گرفته است

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Украинские военнослужащие возле противотанковых пушек МТ-12 "Рапира"
Украинские военнослужащие возле противотанковых пушек МТ-12 Рапира  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2023
عضو شوید
کارشناس دانیلوف معتقد است که ایالات متحده در مورد وضعیت اوکراین "موضع انتظار" اتخاذ کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری دانیلوف، رئیس وزارت خارجه امریکا، اظهارات پنتاگون در مورد عدم آمادگی اوکراین برای بازپس‌گیری سرزمین‌ها در کوتاه‌مدت از نقطه‌نظر نظامی واقع‌بینانه است و از نقطه‌نظر سیاسی به ایالات متحده اجازه می‌دهد بسته به نحوه توسعه شرایط، انعطاف‌پذیر باشد. بخش امنیت اروپا در موسسه اروپا آکادمی علوم روسیه به ریانووستی گفت.
پیش از این، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا، بازگرداندن تمام مناطق توسط اوکراین را "یک کار نظامی بسیار دشوار" خواند که بعید است در کوتاه مدت حل شود.
نقاط ضعف در مجتمع صنایع نظامی آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2023
پنتاگون: کی‌یف توانایی دستیابی به اهداف در کوتاه‌مدت را ندارد
وی در مصاحبه ای با اسپوتنیک گفت: من این موضع را از نقطه نظر نظامی و از نظر سیاسی کاملاً واقع بینانه می نامم و این فرصت را به ایالات متحده می دهد که بسته به چگونگی پیشرفت شرایط انعطاف پذیر باشد. از یک طرف، این منعکس کننده منطق تفکر نظامی است - در حال تبدیل شدن است.
آشکارتر و واضح تر این است که اوکراین قادر به تثبیت خط مقدم نیست و یک عملیات نظامی ویژه، به خصوص اگر در مورد جهت آرتموفسک صحبت کنیم، کاملاً با موفقیت انجام می شود و این به معنای افزایش جدی خطرات برای اوکراین از نقطه نظر است.
علاوه بر این، دانیلوف خاطرنشان کرد، در شرایطی که تصمیم گیری در مورد تامین تسلیحات انجام می شود، بیانیه های پنتاگون را می توان به شرح زیر خواند: باید فکر کرد که اوکراین در کدام خط جدید می تواند جای پای خود را به دست آورد و به اندازه کافی برای دریافت تسلیحات و تمام کمک های برنامه ریزی شده از سوی کشورهای غربی مقاومت کند.
از سوی دیگر، بیان مستقیم چنین دیدگاه نظامی در شرایطی که همه از آماده‌سازی اوکراین برای یک حمله متقابل صحبت می‌کنند، غیرممکن است.
بنابراین، چنین نظرات تا حدودی انعطاف‌پذیری از رهبری پنتاگون شنیده می‌شود. بدیهی است که برای آنها خط دفاعی را شناور و بی ثبات می دانند. مهمترین چیز برای رهبری آمریکا این است که تا تابستان شفافیت بیشتری در مورد چگونگی وضعیت عملیاتی در اوکراین پیدا کند. ایالات متحده در یک موضع انتظار است و به چگونگی پیشرفت اوضاع تا تابستان نگاه می کند.
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا. عکس آرشیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
مکرون از "ضد حمله" مشترک فرانسه، بریتانیا و اوکراین سخن گفت
مقامات اوکراینی بارها در مورد تمایل به بازپس گیری دونباس، کنترل کریدور زمینی به کریمه و بازگرداندن خود شبه جزیره، یعنی بازگرداندن مرزهای قبل از سال 2014 صحبت کرده اند. روزنامه آلمانی بیلد به نقل از یک مقام ناتو که نامش فاش نشد، قبلاً ادعا کرده بود که کی‌یف در حال تدارک یک حمله است که تمرکز اصلی آن لوهانسک و زاپوروژیا خواهد بود. روزنامه پولیتیکو پیشتر گزارش داده بود که ایالات متحده انتظار دارد حمله کی‌یف تا ماه می آغاز شود.
همانطور که آپتی آلودینوف، فرمانده نیروهای ویژه آخمت که در منطقه عملیات ویژه عمل می کنند، قبلاً گفت، اگر کیف تصمیم به انجام یک ضد حمله بگیرد، این به "آواز قو آن تبدیل خواهد شد" زیرا نیروهای اوکراینی دیگر ذخیره نخواهند داشت.
روسیه در 24 فبروری 2022 عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد زورگویی و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتازه کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
Верховный главнокомандующий России Владимир Путин на Главном военно-морском параде по случаю Дня Военно-морского флота РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
پوتین با یک تصمیم غرب را به رفیق نیمه راه اوکراین تبدیل کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала