پاریس از نیروی تغییر دهنده مسیر درگیری در اوکراین نام برد

© AP Photo / Andrew MarienkoУкраинские военнослужащие изучают шведскую переносную систему Carl Gustaf M4 под Харьковом
Украинские военнослужащие изучают шведскую переносную систему Carl Gustaf M4 под Харьковом - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
عضو شوید
پاریس چین را تنها نیرویی خواند که قادر به تغییر مسیر درگیری در اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری فرانسه کاخ الیزه اعلام کرد که چین تنها قدرتی است که قادر به اعمال نفوذ "فوری و رادیکال" بر درگیری در اوکراین است. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه قصد دارد در سفر آتی خود به چین به پکن در مورد "تصمیم مضر" برای ارائه حمایت نظامی از روسیه هشدار دهد.
کاخ الیزه گفت: "اگر چین این "تصمیم مرگبار" را اتخاذ کند، تأثیر استراتژیک قابل توجهی بر روند درگیری خواهد داشت. رئیس جمهور مکرون به همتای چینی خود شی جین پینگ در مورد عواقب تصمیم برای ارائه حمایت نظامی از روسیه هشدار خواهد داد."
همانطور که در هیئت همراه رئیس جمهور ذکر شد، مکرون قصد دارد زمینه تعامل با چین را برای حمایت از جمعیت غیرنظامی اوکراین و همچنین "در کوتاه مدت راهی برای حل مناقشه بیابد."
در عین حال، کاخ الیزه خاطرنشان کرد که دیدار بین رهبران فرانسه و چین به ویژه با توجه به این واقعیت مهم است که "چین تنها کشوری در جهان است که می تواند تأثیر فوری و رادیکال در این دوره از درگیری داشته باشد."
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، 5 تا 8 آپریل به همراه اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، به چین سفر خواهد کرد. مکرون در اواخر فبروری پس از ارائه پیشنهادات چین برای طرح صلح در اوکراین، از برنامه های خود برای سفر به پکن خبر داد.
Китайские военнослужащие на церемонии открытия стратегических командно-штабных учений Восток-2022 в России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2023
آیا چین آمادگی جنگ را می گیرد؟
وزارت خارجه چین بیانیه ای 12 ماده ای را منتشر کرد که حاوی موضعی درباره حل و فصل سیاسی بحران اوکراین است. از جمله نکات اصلی: نیاز به احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها، از سرگیری گفتگوهای مستقیم بین مسکو و کی‌یف، درخواست برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها. چین همچنین با سوء استفاده از تحریم های یکجانبه در چارچوب درگیری اوکراین مخالفت کرد، زیرا آنها به حل بحران کمک نمی کنند.
پیش از این، کاخ الیزه گزارش داده بود که "زمان از سرگیری تماس ها با مقامات چینی فرا رسیده است" و طرفین می خواهند "انگیزه جدیدی" به گفت وگو در مورد مسائل جهانی، مانند درگیری در اوکراین بدهند.
مکرون و شی جین پینگ آخرین بار در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در اندونزی دیدار کردند. آخرین سفر رئیس جمهور فرانسه به چین در سال 2018 انجام شد. در اوایل فوریه، وانگ یی ماکرون، یکی از اعضای دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و رئیس دفتر کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، شخصاً از مهمان عالی رتبه در پاریس پذیرایی کرد. وزارت خارجه چین گزارش داد که وانگ یی در دیدار با ماکرون تاکید کرد که پکن قاطعانه به موضع عینی و منصفانه در مورد مسئله اوکراین پایبند است و همیشه برای پیشبرد آشتی و مذاکرات صلح تلاش می کند.
روسیه از 24 فبروری 2022 عملیات ویژه نظامی را در اوکراین انجام داده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد زورگویی و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" خواند. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند.
Ежегодная пресс-конференция президента России Владимира Путина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2023
مشاور سابق سیا می گوید که پوتین چگونه امریکا را بازی داد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала