مشاور سابق سیا می گوید که پوتین چگونه امریکا را بازی داد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Ежегодная пресс-конференция президента России Владимира Путина
Ежегодная пресс-конференция президента России Владимира Путина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2023
عضو شوید
ریکاردز مشاور سابق سیا: آمریکا در پوکر جیوپلیتیکی به روسیه و چین می‌بازد.
به گزارش اسپوتنیک، جیمز ریکاردز مشاور سابق سیا در مقاله ای برای The Daily Reckoningنوشت که ایالات متحده در بازی پوکر ژئوپلیتیکی به روسیه و چین می بازد.
او گفت: "دیدار بین ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ چیزی بیش از یک گفتگوی معمولی در سطح بالا بود. این دیدار به نوعی مهمانی به افتخار نظم نوین جهانی تبدیل شد و ایالات متحده را به پس‌زمینه برد."
به گفته نویسنده، ساده ترین راه برای درک ماهیت آنچه در حال رخ دادن است، استفاده از پوکر به عنوان یک استعاره است.
ریکاردز گفت: "یک بازی پوکر را با سه بازیکن (ایالات متحده، روسیه و چین) تصور کنید. یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد: اگر پشت میز نشسته اید و نمی دانید بازنده کیست؛ معلومدار که شما هستید."
برای پیروزی در هر رویارویی سه جانبه، دو بازیکن باید در مقابل بازیکن سوم قرار بگیرند. مشاور سابق خلاصه کرد که مسکو و پکن فقط این کار را انجام می دهند.
شی جین پینگ از 20 تا 22 مارچ یک سفر دولتی به مسکو داشت که اولین دیدار وی از زمان انتخاب مجدد به ریاست جمهوری چین بود. سران دو کشور چندین ساعت در مورد موضوعات مختلف گفتگو کردند.
Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин на торжественном приеме в Грановитой палате Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2023
کابوس امریکا به واقعیت تبدیل شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала