آیا چین آمادگی جنگ را می گیرد؟

CC BY 4.0 / Ministry of Defence of the Russian Federation / (cropped image)Китайские военнослужащие на церемонии открытия стратегических командно-штабных учений "Восток-2022" в России
Китайские военнослужащие на церемонии открытия стратегических командно-штабных учений Восток-2022 в России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2023
عضو شوید
شی جین پینگ می گوید که چین برای یک جنگ احتمالی در مقیاس بزرگ آماده می شود.
به گزار ش اسپوتنیک، Foreign Affairs خبر داده است که شی جین پینگ مردم و قوای مسلح چین را برای جنگ احتمالی آماده می کند.
مجله فارین افرز مینویسد که شی جین پینگ رئیس جمهور چین در نشست سالانه پارلمان این کشور اعلام کرد که قوای آزادیبخش خلق چین (PLA) و مردم چین باید برای یک جنگ بزرگ احتمالی کاملاً آماده باشند.
منتقدان مجله توجه خود را به محتوای چهار مورد از سخنرانی رئیس در طول جلسات جلب کردند و در آن وی اظهار داشت که "چین را برای جنگ آماده می کند" و همچنین از جنرال های کشور خود خواست "از جنگیدن و گرفتن تصامیم دشوار نترسند. "
Военный парад в честь 90-летия основания НОАК на военной базе Чжурих в Китае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2023
آمادگی ارتش چین برای همکاری با ارتش روسیه
در مواجهه با جنگ های که ممکن است به ما تحمیل شود، ما باید با دشمنان خود به زبانی که آنها می فهمند صحبت کنیم و از پیروزی برای به دست آوردن صلح و احترام استفاده کنیم. شی جین پینگ در مقاله ای که پیش از نشست ماه مارچ پارلمان چین منتشر شد، نوشت: در دوره جدید، کشور چین بر استفاده از قوای نظامی برای پایان دادن به خصومت ها اصرار دارد.
طبق گزارش‌ها، شی از دسامبر 2022 به نفع قوای مسلح آزادیبخش چین، کمیساریای‌های نظامی و نقاط تجمع جدیدی را در سرتاسر چین باز کرده است تا پکن بتواند "نیروهای ذخیره خود را فعال کند و سیستم را برای تکمیل واحدهای نظامی در صورت وقوع جنگ در اسرع وقت نهادینه کند".
پیش از این، تان کفی، سخنگوی وزارت دفاع چین گفته بود که قوای آزادیبخش چین آماده همکاری با نیروهای مسلح روسیه (AF) برای تقویت صلح و امنیت است. وی افزود: ارتش چین و روسیه برای تقویت هماهنگی استراتیژیکی و اجرای منظم تمرینات و گشت زنی مشترک در بحر و هوا برنامه ریزی کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала