جنرال ارشد امریکایی: چین، روسیه و ایران "مشکل سال‌های آینده" خواهند بود

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteChairman of the Joint Chiefs Gen. Mark Milley speaks during a ceremony at the National 9/11 Pentagon Memorial to honor the 184 people killed in the 2001 terrorist attack on the Pentagon, in Washington, Friday Sept. 11, 2020
Chairman of the Joint Chiefs Gen. Mark Milley speaks during a ceremony at the National 9/11 Pentagon Memorial to honor the 184 people killed in the 2001 terrorist attack on the Pentagon, in Washington, Friday Sept. 11, 2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
عضو شوید
مقام ارشد نظامی ایالات متحده به قانونگذاران در مورد همکاری رو به رشد بین چین، روسیه و ایران هشدار داد و هشدار داد که واشنگتن "در سال های آینده" با مشکلاتی از سوی این سه کشور روبرو خواهد شد.
این مقام ارشد نظامی ایالات متحده به قانونگذاران در مورد همکاری رو به رشد بین چین، روسیه و ایران هشدار داد و هشدار داد که واشنگتن "در سال های آینده" با مشکلاتی از سوی این سه کشور روبرو خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، جنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا هنگام سخنرانی در مقابل کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان امریکا گفت که روسیه و چین در حال نزدیک‌تر شدن به یکدیگر هستند و این توسعه را "دردسر ساز" خواند.
سی‌ان‌ان به نقل از مایلی گفت: "من آن را یک اتحاد کامل واقعی به معنای واقعی آن کلمه نمی‌دانم، اما ما شاهد نزدیک‌تر شدن آنها به یکدیگر هستیم و این مشکل‌ساز است".
ایران در جایگاه سوم است، بنابراین، من فکر می‌کنم این سه کشور با هم برای سال‌های آینده مشکل‌ساز خواهند بود، به‌ویژه روسیه و چین به دلیل توانایی‌هایشان."
Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин на торжественном приеме в Грановитой палате Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2023
کابوس امریکا به واقعیت تبدیل شد
جنگ روسیه و اوکراین ترس از رویارویی بین مسکو و واشنگتن و متحدانش را افزایش داده است.
از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، ایالات متحده از اوکراین با کمک های نظامی حمایت کرده است، در حالی که روسیه هشدار داده است که تصمیم ایالات متحده برای اعزام بیشتر ارتش "خطر یک درگیری نظامی مستقیم را افزایش می دهد." بی بی سی نیوز گزارش داد.
پیش از این یک جنگنده روسی یک پهپاد نیروی هوایی امریکا را بر فراز دریای سیاه منهدم کرد. این امر ترس غرب از رویارویی را افزایش داده است.
میلی افزود که چین و روسیه "وسایلی برای تهدید منافع و شیوه زندگی ما دارند" و این اولین بار است که ایالات متحده "با دو قدرت بزرگ هسته ای روبرو می شود".
از سوی دیگر ایران نیز به دنبال تجهیز خود به انرژی هسته ای است که می تواند تهدیدی برای متحدان امریکا در منطقه تلقی شود.
میلی گفت: "ارتش ایالات متحده گزینه‌های متعددی را برای رهبری ملی ما ایجاد کرده است تا در صورت تصمیم ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای یا زمانی که ایران تصمیم به تولید سلاح هسته‌ای می‌گیرد، بررسی کند."
Верховный главнокомандующий России Владимир Путин на Главном военно-морском параде по случаю Дня Военно-морского флота РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
پوتین با یک تصمیم غرب را به رفیق نیمه راه اوکراین تبدیل کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала