جزئیات جدید از خرابکاری در نورد استریم

© Photo / ForsvarskommandoenМесто утечки на газопроводе "Северный поток-2" у берегов датского острова Борнхольм
Место утечки на газопроводе Северный поток-2 у берегов датского острова Борнхольм - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2023
عضو شوید
تایمز: کشتی دانمارکی چهار روز قبل از انفجار در نزدیکی نورد استریم رفت و آمد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز به نقل از یک محقق دانمارکی و اطلاعاتی از خدمات ردیابی می نویسد، چهار روز قبل از انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم، مانورهای عجیب یک کشتی دانمارکی، یک هواپیمای سویدنی و یک کشتی دیده بانی در منطقه خرابکاری ثبت شده است.
این روزنامه می نویسد: قایق گشتی P524 Nymfen نیروی دریایی دانمارک که حرکت کشتی های روسی را رصد می کند، در پایان ماه سپتامبر به طور غیرمنتظره ای از مسیر معمول خود منحرف شد. برای اولین بار پس از سال ها، کشتی دور جزیره بورنهلم را دور زد و به سمت شمال شرقی حرکت کرد، پس از آن متوقف شد و فرستنده ها را خاموش کرد و برای چند ساعت از سیستم های ردیابی بین المللی ناپدید شد. چند دقیقه بعد، یک هواپیمای دیدبانی نیروی هوایی سویدن شروع به چرخش در نزدیکی کرد و یک کشتی گشتی سویدنی نیز دیده شد.
جاکوب کارسبو افسر سابق اطلاعات دانمارکی گفت: "در واقع، به نظر می رسد که این کشتی دیده بانی دانمارکی به دلایلی در اطراف محل انفجار چرخیده است.
این نشریه تاکید کرد که کشتی های روسیه هیچ فعالیت غیرعادی نشان ندادند.
یک منبع نزدیک به تحقیقات حملات تروریستی در آلمان گفت که بازرسان به حل این پرونده نزدیکتر نیستند."
این منبع به تایمز گفت: ما صادقانه نمی دانیم چه کسی این کار را انجام داده است.
Место утечки на газопроводе Северный поток 1. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2023
دلیل تضعیف خطوط لوله گاز "نورد استریم" از زبان روزنامه نگار امریکایی

حمله تروریستی به نورد استریم

در سپتامبر 2022، انفجارهایی در خطوط لوله نورد استریم و نورد استریم 2 رخ داد که از طریق آن گاز روسیه به اروپا می رسید. آلمان، دانمارک و سویدن خرابکاری هدفمند را رد نکردند. این کشورها در حال انجام تحقیقات هستند، اما هنوز به نتیجه ای نرسیده اند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، این وضعیت اضطراری را یک حمله تروریستی آشکار خواند.
به گفته سیمور هرش، روزنامه نگار برنده جایزه پولیتزر، ایالات متحده این خرابکاری را با کمک متحدان ناتو انجام داد: در تابستان، در طول تمرینات بالتوپس، غواصان آمریکایی خطوط لوله گاز را مین گذاری کردند و سه ماه بعد، نروژی ها مواد منفجره را منفجر کردند.
در اوایل ماه مارچ، نیویورک تایمز نوشت که بر اساس اطلاعات اطلاعاتی، برخی از گروه‌های طرفدار اوکراین در پشت حمله به نورد استریم بودند و کی‌یف رسمی نمی‌توانست چیزی در مورد برنامه‌های آن بداند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری، این گونه نشریات را تلاشی هماهنگ شده برای انحراف اذهان نامید.
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2023
روسیه به دانمارک: خودداری دانمارک از دادن مجوز برای بررسی انفجارهای نورد استریم "فریبکاری" است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала