دلیل تضعیف خطوط لوله گاز "نورد استریم" از زبان روزنامه نگار امریکایی

© Photo / Kustbevakningen Место утечки на газопроводе "Северный поток 1". Архивное фото
Место утечки на газопроводе Северный поток 1. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2023
عضو شوید
روزنامه نگار امریکایی تاکید دارد که بایدن بخاطر شکست اوکراین در میدان نبرد این تصمیم را گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش، روزنامه نگار امریکایی در مصاحبه با CGTN گفت که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا تصمیم گرفت که خطوط لوله گاز "نورد استریم" روسیه به دلیل وضعیت میدان نبرد در اوکراین تضعیف کند.
او افزود: "در پایان ماه سپتامبر به دلایل نامعلومی این تصمیم را گرفت، به احتمال زیاد شکست اوکراین در میدان جنگ، و نگران بیشتر تامین مالی از جنگ توسط کشورهای اروپای غربی به خصوص آلمان باشد".
او در واکنش به گزارش های مربوط به گروهی از اوکراینی با پاسپورت های جعلی و اجاره ای کشتی یک میلونی گفت: "آیا واقعا به این باور هستید که پاسپورت جعلی واقعاً می توان این کار را انجام داد، این داستان مضحک است، اما این منابع انتشار اصل آن شد، با این حال نسخه اصلی در نهایت ناپدید شد،چیزیکه کاخ سفید به آن امید زیادی داشت".
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2023
روسیه به دانمارک: خودداری دانمارک از دادن مجوز برای بررسی انفجارهای نورد استریم "فریبکاری" است
سپتامبر سال گذشته، دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا به نام های نورد استریم و نورد استریم 2 به یکباره منفجر شدند. آلمان، دانمارک و سویدن خرابکاری هدفمند را رد نکردند. اپراتور نوزر استریم ای جیگزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است.
دادستانی کل روسیه پرونده ای را در خصوص یک اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد. 31 اکتبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گزارش داد که گازپروم مجاز به بازرسی محل انفجار است و رئیس این شرکت، الکسی میلر، در مورد بازرسی به او گزارش داد. پوتین گفت که انفجار در خط لوله گاز یک اقدام تروریستی آشکار است.
روسیه به دنبال ایجاد یک کمیسیون مستقل بین المللی توسط دبیرکل سازمان ملل برای تحقیق درباره آنچه اتفاق افتاده است. مسکو پیش نویس قطعنامه شورای امنیت مربوطه را آماده کرده است. پیشتر سیمور هرش، روزنامه‌نگار امریکایی و برنده جایزه پولیتزر مقاله‌ای درباره انفجارهای نورد استریم منتشر کرد.
از مطالب او برمی‌آید که سیا مستقیماً در خرابکاری نقش داشته و کارگروه این اداره بود که راهی برای منفجر کردن شاخه‌های زیر آب خطوط لوله گاز پیدا کرد. این نشریه تصریح می کند که در طول رزمایش ناتو بالتپس در تابستان 2022، غواصان امریکایی مواد منفجره را در زیر نورد استریم نصب کردند و نروژی ها سه ماه بعد آن را فعال کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала