امریکا احتمال دست داشتن کیف در حمله تروریستی به "نورد استریم" را مطرح کرده بود

© Photo / KustbevakningenМесто утечки на газопроводе "Северный поток — 2"
Место утечки на газопроводе Северный поток — 2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2023
عضو شوید
ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا، در ابتدا احتمال سازماندهی حمله تروریستی به نورد استریم توسط اوکراین را منتفی نمی دانستند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال این خبر را به نقل از منابع آگاه خبر داده است که احتمال دخالت مستقیم کیف در این حملات توسط برنز و سالیوان در اکتوبر 2022، یک ماه پس از انفجارها مورد بررسی قرار گرفت. منابع فوق الذکر در مورد اینکه برآوردشان بر چه اساس است، توضیح بیشتری ندادند.
در این مقاله همچنین آمده است، مقامات آلمانی که تحقیقات خود را در مورد این حادثه انجام می دهند، تا ماه فبروری عملاً احتمال دخالت روسیه در خرابکاری را که در ابتدا مظنون اصلی بود، رد کرده بودند.
Глава внешнеполитического ведомства Европейского Союза Жозеп Боррель во время заявления для прессы в штаб-квартире ЕС (27 февраля 2022). Брюссель - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
پاسخ بورل درباره درز داده ها درباره یورش بر نورد استریم
همچنان گفته شده است که نه مسکو و نه کیف چنان انگیزه آشکاری برای سازماندهی خرابکاری نداشتند که برای جبران خطرات دیپلماتیک بالقوه این کار کافی باشد.
یک منبع در دولت ایالات متحده تأیید کرد که مقامات اطلاعاتی ایالات متحده فعلاً افراد خصوصی را که با مقامات رسمی مرتبط نباشند به عنوان مجرمان احتمالی در نظر می گیرند. روزنامه امریکایی می نویسد که این روایت با "نظر فزاینده" بازپرسان در ایالات متحده و اروپا مطابقت دارد که معتقدند خرابکاران روسی در ورای این حمله نبوده اند.
این نشریه همچنین ادعا می کند که سازمان سیا در تابستان به همکاران اروپایی در مورد آماده سازی احتمالی حمله تروریستی به "نورد استریم" توسط شهروندان اوکراین هشدار داده است. از جون تا جولای 2022، سازمان اطلاعات امریکا اطلاعیه ای را به سرویس اطلاعات فدرال آلمان و همچنین سایر سازمان های اطلاعاتی اروپایی ارسال کرد.
این سند حاوی اطلاعاتی در مورد سه شهروند اوکراینی بود که سعی در اجاره کشتی در کشورهای حاشیه بحیرع بالتیک از جمله سویدن داشتند.
Схема газопровода Северный поток - 2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
یکی از حامیان حمله به "نورد استریم" شناسایی شد
روزنامه نیویارک تایمز پیشتر گزارش داده بود که برخی از گروه‌های طرفدار اوکراین، که برنامه‌هایشان لزوماً در کیف معلوم نبود، در ورای از کار انداختن مسیر اصلی صادرات گاز روسیه به اروپا قرار داشته اند.
روزنامه آلمانیZeit نیز به نوبه خود نوشت که رد پای حمله به خطوط لوله به سمت اوکراین منتهی می شود. روزنامه تایمز نیز می نویسد که سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی از نام "حامی" احتمالی اوکراینی خرابکاری در نورد استریم با خبر هستند.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه مطالب منتشره در خصوص نورد استریم را انتشار هماهنگ اخبار جعلی به منظور انحراف توجه رسانه ها دانسته بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала