پاسخ بورل درباره درز داده ها درباره یورش بر نورد استریم

© AP Photo / Stephanie LecocqГлава внешнеполитического ведомства Европейского Союза Жозеп Боррель во время заявления для прессы в штаб-квартире ЕС (27 февраля 2022). Брюссель
Глава внешнеполитического ведомства Европейского Союза Жозеп Боррель во время заявления для прессы в штаб-квартире ЕС (27 февраля 2022). Брюссель - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
عضو شوید
نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی درباره درز داده ها درباره یورش بر نورد استریم گفت، که باید از حقیقت نترسیم.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا درز داده ها در رسانه ها درباره یورش ها بر نورد استریم می تواند بر افکار عمومی در اروپا، در درجه نخست در آلمان، در زمانی که اتحادیه اروپا فعالانه درگیر بسیج کمک نظامی برای اوکراین است، تأثیر بگذارد، گفت: "از حقیقت نترسید".
وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در استکهلم پس از نشست غیررسمی سران وزارتخانه های دفاع اتحادیه اروپا که آنها درباره افزایش کمک های نظامی به اوکراین گفت و گو می کردند، گفت: "درباره نورد استریم، ما درباره مسائل جدی صحبت می کنیم. اما هرگز نباید از حقیقت ترسید. من از حقیقت نمی ترسم. اما اکنون تنها درباره حدس و گمان صحبت می کنیم. روشن شدن شرایط دقیق این حادثه در سویدن، آلمان و دانمارک ادامه دارد. در حالی که بررسی ها ادامه دارد، نمی‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم".
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2023
روزنامه‌نگار امریکایی به گزارش نیویورک تایمز درباره ای انفجارهای نورد استریم خندید
نیویورک تایمز در آستانه حضور نیروهای اطلاعاتی گزارش داد، که بر اساس آن یک گروه خاص طرفدار اوکراین که برنامه های آنها لزوماً در کی یف شناخته شده نیست، در پشت خرابکاری مسیر اصلی گاز روسیه به اروپا بوده است. به نوبه خود، روزنامه آلمانی Zeit نوشت، که آثار حمله به خطوط لوله به سمت اوکراین منتهی می شود. تایمز همچنین می نویسد، که اطلاعات کشورهای غربی نام "حامی" ادعایی اوکراینی خرابکاری در نورد استریم را می داند.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه به ریانووستی گفت، که انتشارات مربوط به نورد استریم یک پروپاگاندای هماهنگ در رسانه ها به منظور منحرف کردن توجه است.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала