وزیر خارجه مجارستان: انفجارهای نورد استریم حمله تروریستی بود

© Photo / KustbevakningenМесто утечки на газопроводе "Северный поток — 2"
Место утечки на газопроводе Северный поток — 2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه مجارستان خواستار آن شد که حمله به نورد استریم یک اقدام تروریستی تلقی شود.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر شیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان در مصاحبه با ریانووستی گفت: حمله به خطوط لوله نورد استریم باید یک حمله تروریستی تلقی شود.
وزیر نفت گفت: "هر آنچه در خط لوله گاز نورد استریم اتفاق افتاد واقعاً رسوایی است. زیرا در واقع این اولین بار است که چنین تأسیسات زیرساختی حیاتی اروپا مورد حمله قرار می گیرد، ممکن توسط هر کسی، اما مورد حمله قرار گرفته است."
وزیر امور خارجه افزود که مجارستان طرفدار "تحقیقات جامع، عمیق، ساختارمند و دقیق" درباره آنچه اتفاق افتاده است.
به گفته وی، صرف نظر از اینکه چه کسی این تحقیقات را آغاز می کند، بوداپست از همه نوع رسیدگی هایی که افراد درگیر در این حمله را شناسایی می کند، حمایت خواهد کرد.
سیجارتو افزود، سازمان ملل باید مکانیسمی برای بررسی آنچه در نورد استریم رخ داده است فراهم کند و می تواند به بستری برای چنین تحقیقاتی تبدیل شود.
وزیر امور خارجه مجارستان توضیح داد که من معتقدم سازمان ملل واقعا باید نقش خود را ایفا کند،"سازمان ملل باید نقش بزرگتری در اینجا ایفا کند. زیرا سازمان ملل یک نوع آخرین راه حل است که در آن همه نماینده هستند، جایی که هر بحثی می تواند انجام شود، زیرا همه اینجا هستند. و تحت نظارت سازمان ملل متحد، حتی دشمنان می توانند و باید صحبت کنند.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2023
بایدن به شکل علنی اشاره به طرح تخریب " نورد استریم" کرد
انفجار در دو خط لوله صادراتی روسیه، نورد استریم و نورد استریم 2 در 26 سپتامبر رخ داد. سپس نشت گاز به یکباره در چهار نقطه کشف شد. سوئد، دانمارک و آلمان در حال انجام تحقیقات هستند، اما هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده اند.
کرملین وضعیت فوق العاده را اقدامی تروریستی بین المللی خواند. روسیه به دنبال ایجاد یک کمیسیون مستقل بین المللی توسط دبیرکل سازمان ملل برای تحقیق درباره آنچه اتفاق افتاده است. مسکو پیش نویس قطعنامه شورای امنیت مربوطه را آماده کرده است.
در 8 فبروری، سیمور هرش، روزنامه نگار برنده جایزه پولیتزر، مقاله ای درباره خرابکاری در نورد استریم منتشر کرد. به گفته وی، تابستان گذشته در رزمایش بالتوپس ناتو، غواصان آمریکایی مواد منفجره را زیر خطوط لوله گاز روسیه جاسازی کردند و سه ماه بعد نروژی ها بمب را منفجر کردند.
به گفته هرش، تصمیم برای انجام این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور امریکا پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد.
واشنگتن قاطعانه این اتهامات را رد می کند.
Место утечки на газопроводе Северный поток-2 у берегов датского острова Борнхольм - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2023
چگونه ایالات متحده تضعیف نورد استریم را توضیح داد؟
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала