هرش از گواهی دادن در برابر کنگره امریکا خودداری می کند

© AP Photo / Paul SakumaЖурналист Сеймур Херш. Архивное фото
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2023
عضو شوید
روزنامه نگار امریکایی گفت، که هرگز در برابر کنگره امریکا گواهی نخواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش، روزنامه نگار مریکایی، نویسنده پژوهش های بمب گذاری نورد استریم گفت، که هرگز در برابر کنگره امریکا گواهی نخواهد داد و همچنین درباره عدم شرکت خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل روشنی انداخت.
هرش گفت: "من برای گواهی دادن به کنگره نمی روم. من 50 سال است که در این پرونده هستم و روزنامه نگاری می کنم. من به کنگره نمی روم تا درباره مطالبی که تهیه کرده ام صحبت کنم. این کار من نیست. من تنها می نویسم. شما هرگز گواه گواهی دادن من در برابر کنگره نخواهید بود".
این در حالی است، که قرار است روز سه شنبه نشست شورای امنیت به درخواست روسیه در شورای امنیت سازمان ملل با موضوع خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم برگزار شود. وقتی از هرش پرسیده شد که چرا در نشست (به عنوان سخنران) شرکت نمی کند، اظهار داشت: "چون من هنوز در حال نوشتن مطالب هستم. خیلی ساده است - من از سوی بسیاری از سیاستمداران از سراسر جهان دعوت شده ام. من هیچ کاری سیاسی نمی کنم، من تنها یک خبرنگار هستم، نه در سازمان ملل هستم و نه در سنا".
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2023
روشنگری هرش درباره ای چرایی انفجار نورد استریم از سوی امریکا
هرش با اشاره به اینکه او از شرکت در آنجا نیز امتناع کرد، گفت: "من تنها با آلمانی‌هایی صحبت کردم که می‌خواهند یک کنفرانس بزرگ در این زمینه در مؤسسه ماکس پلانک یا چیزی شبیه به آن برگزار کنند".
این روزنامه نگار در پاسخ به این پرسش که آیا بر این باور است سازمان ملل زیر فشار است تا این سازمان پژوهش هایی درباره تضعیف نورد استریم انجام ندهد؟ گفت: "مهم نیست که من چه فکر می کنم. ما افراد زیادی داریم که هر روز درباره آنچه فکر می کنند صحبت می کنند. من تنها سعی می کنم آنچه را که می دانم بیان کنم".
پیش از این روسیه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را تهیه کرده بود، که در آن از دبیرکل این سازمان خواسته شد تا کمیسیونی را برای بررسی خرابکاری در نورد استریم تشکیل دهد.
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2023
هرش: این تنها گام نخست افشاگری من درباره انفجار نورداستریم از سوی امریکا است
آسیب به سه رشته از چهار رشته خطوط لوله گاز نورد استریم و نورد استریم 2 در 26 سپتامبر سال گذشته کشف شد. اپراتور خط لوله Nord Stream AG گزارش داد که خسارت بی پیشینه بوده و تخمین بازه زمانی تعمیرات غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در مورد یک اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد. اتحادیه اروپا در حال بررسی علل احتمالی خسارت است. در ماه اکتوبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گزارش داد، که گازپروم اجازه دارد محل انفجار نورد استریم را بررسی کند و رئیس این شرکت، الکسی میلر، درباره این بررسی به او گزارش داد.
سیمور هرش، روزنامه‌نگار امریکایی، برنده جایزه پولیتزر، در 8 فیبروری پژوهش های خود را در مورد انفجارهای نورد استریم منتشر کرد که در آن به نقل از یک منبع، اظهار داشت که مواد منفجره زیر خطوط لوله گاز روسیه در جون 2022 تحت پوشش رزمایش‌های بالتوپس از سوی شناگران نیروی دریایی امریکا با پشتیبانی کارشناسان نارویژی کار گذاشته شده بود. به گفته هرش، تصمیم برای انجام این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور امریکا پس از 9 ماه گفتگو با مقام های دولت درگیر در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала