هرش: این تنها گام نخست افشاگری من درباره انفجار نورداستریم از سوی امریکا است

© AP Photo / Paul SakumaЖурналист Сеймур Херш. Архивное фото
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2023
عضو شوید
نویسنده مقاله ای افشاگر انفجار نورد استریم از سوی واشنگتن گفت، که این تنها گام نخست افشاگری من است.
به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش، روزنامه‌نگار امریکایی، برنده جایزه پولیتزر، که مقاله‌ای درباره دخالت امریکا در خرابکاری خطوط لوله گاز نورد استریم روسیه و نورد استریم 2 منتشر کرده است، خواست که بیشتر "سوئیچ نکنید" چرا که "این تنها گام نخست است".
پیش از این گزارش شده بود، که هرش رسانه ها و مقام های برجسته ای امریکایی را متهم کرده است که ماجرای دخالت واشنگتن در تضعیف نورد استریم را پنهان کرده اند.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на VIII Международном научно-экспертном форуме Примаковские чтения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2023
لاوروف: مقام های امریکایی پذیرفته اند که انفجارهای نورد استریم کار آنهاست
این روزنامه نگار در صفحه خود در Substack نوشت: "درباره تصمیم (رئیس جمهور ایالات متحده) جو بایدن برای جلوگیری از فکر جدی دولت آلمان در مورد کمبود گاز ارزان در زمستان در این زمستان بیشتر بدانید. سوئیچ نکنید. این تنها گام نخست است".
روزنامه نگار امریکایی، برنده جایزه پولیتزر، هرش، در 8 فیبروری مقاله ای را درباره پژوهش درباره انفجار در خطوط لوله گاز منتشر کرد. در مقاله او آمده است، که در جریان رزمایش ناتو بالتپس در تابستان 2022، شناگران امریکایی مواد منفجره را در زیر نورد استریم نصب کردند که نارویژی ها سه ماه بعد آن را فعال کردند. هرش گفت، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از بیش از 9 ماه گفتگوی محرمانه با تیم امنیت ملی، تصمیم گرفت که نورد استریم را خراب کند. به گفته این روزنامه نگار، کاخ سفید می ترسید که به دلیل کار نورد استریم، آلمان نخواهد به اوکراین کمک کند.
سپس، پنتاگون گفت، که ایالات متحده هیچ ارتباطی با انفجار خطوط لوله گاز روسیه در سال گذشته ندارد. کاخ سفید نیز بیانیه مشابهی را اعلام کرد.
یادآوری می کنیم، که این حملات در 26 سپتامبر 2022 به دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 - روی داد. آلمان، دانمارک و سویدن خرابکاری هدفمند را رد نمی کنند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد، که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی پیشینه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است. دادستانی کل فدراسیون روسیه پرونده ای را در مورد یک اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد. در 31 اکتوبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گزارش داد، که گازپروم مجاز به بازرسی محل انفجار است و رئیس این شرکت، الکسی میلر، در مورد بازرسی به او گزارش داد. پوتین همچنین گفت، که انفجار در خط لوله گاز نورد استریم یک حمله تروریستی آشکار است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала