روشنگری هرش درباره ای چرایی انفجار نورد استریم از سوی امریکا

© AP Photo / Paul SakumaЖурналист Сеймур Херш. Архивное фото
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2023
عضو شوید
ایالات متحده امریکا برای جلوگیری از بکارگیری آلمان از خط لوله گاز، نورد استریم را منفجر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش، روزنامه‌نگار امریکایی در مصاحبه‌ای به Democranow.org گفت، که ایالات متحده از ترس اینکه آلمان با باز کردن خط لوله گاز در شرایط نزدیک به زمستان موافقت کند، رشته‌های نورد استریم را منفجر کرد.
او گفت: "این چیزی است که بایدن انجام داد، و خلاصه داستان اینجاست (چرا بسیاری از مردم، از جمله اطلاعات، نگران این موضوع هستند) - او گفت: من یک جنگ بزرگ با اوکراین دارم. این بد به نظر می رسد. من می خواهم مطمئن باشم که از پشتیبانی آلمان و اروپای غربی برخوردار هستم".
به باور وی، بایدن آگاه بود که زمستان در راه است "و سخت خواهد بود و من نمی‌خواهم آلمانی‌ها بگویند، ما از بازی بیرون شدیم، چون کشتار بدون سوخت خواهد بود، اقتصاد ما فرو می‌پاشد"، ما ترک می‌کنیم و خط لوله گاز را باز می‌کنیم، "که آنها می توانست انجام دهد".
این روزنامه نگار خاطرنشان کرد، که بنابراین او (بایدن) این احتمال را از بین برد.
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2023
هرش: این تنها گام نخست افشاگری من درباره انفجار نورداستریم از سوی امریکا است
همانطور که هرش اشاره کرد، از زمان راه اندازی نخستین نورد استریم، ایالات متحده درباره تهدید گاز و انرژی ارزان اروپا صحبت می کند.
این روزنامه نگار گفت: "ما همیشه این را تهدیدی می دانستیم که اروپا تمایل بیشتری به بازرگانی با روسیه داشته باشد. ما همیشه می خواستیم روسیه را منزوی کنیم - این موضوع دهه های پسین بوده و ترس از این بود که اروپا از جنگ اجتناب کند".
به نظر وی، پیامدهای تضعیف نورد استریم برای اروپایی ها وحشتناک خواهد بود.
او گفت: "خط اصلی این است که آنها فقط به آمریکا وابسته هستند، حتی در شرایط بحرانی. و من فکر می کنم این امر ناتو را که من همیشه آن را سازمانی بی فایده می دانستم، تضعیف خواهد کرد".
هرش می‌گوید: "من افرادی را می‌شناسم که 5 برابر برای برق، 3 تا 4 برابر بیشتر برای گاز پرداخت می‌کنند".
به گفته وی، برای ایالات متحده، پیامدهای سیاسی بسیار بزرگ خواهد بود.
او احتمال بیرون شدن کشورها از ناتو را در دراز مدت رد نکرد.
یادآوری می کنیم، که این یورش ها در 26 سپتامبر 2022 به دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 - روی داد. آلمان، دانمارک و سویدن خرابکاری هدفمند را رد نمی کنند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد، که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی پیشینه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است. دادستانی کل فدراسیون روسیه پس از آسیب به خطوط لوله گاز نورد استریم پرونده ای را در مورد یک اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد. در 31 اکتوبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گزارش داد که گازپروم اجازه دارد محل انفجار را بازرسی کند و رئیس این شرکت، الکسی میلر، در مورد بازرسی به او گزارش داد. پوتین همچنین گفت، که انفجار در خط لوله گاز نورد استریم یک حمله تروریستی آشکار است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала