جاپان در صدد خرید راکت های آمریکایی "تاماهاوک" است

© AP Photo / Kenneth MollЗапуск ракеты Томагавк с американского крейсера USS Cape St. George
Запуск ракеты Томагавк с американского крейсера USS Cape St. George - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2023
عضو شوید
کیودو: کیشیدا قصد خرید راکت های کروز تاماهاوک را به بایدن اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری کیودو، فومیو کیشیدا، نخست وزیر جاپان، در نشستی در واشنگتن، قصد توکیو برای دستیابی به راکت های کروز آمریکایی تاماهاوک را به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ابلاغ کرد.
فرض بر این است که راکت‌های تاماهاوک باید بخشی از برنامه افزایش توانایی نیروهای دفاع شخصی جاپان برای حمله به پایگاه‌های دشمن شوند.
کیشیدا تاکید کرد که "جاپان و ایالات متحده در یک وضعیت امنیتی بی سابقه سخت و دشوار قرار دارند."
در اواسط دسامبر، جاپان سه سند کلیدی در مورد دفاع و امنیت به تصویب رساند: "استراتژی امنیت ملی"، که جهت‌های اصلی سیاست خارجی در زمینه دفاع را مشخص می‌کند. "راهبرد دفاع ملی" که به اهداف و ابزار دفاعی اشاره دارد. "طرح دفاعی" - هزینه کلی دفاع و دامنه تسلیحات را تعیین می کند.
مفاد جاپان برای تجهیز تاماهاوک تا سال مالی 2026 در این اسناد نوشته شده بود. این نشست اولین نشست از زمان تصویب اسنادی بود که با هدف افزایش توان دفاعی جاپان و افزایش هزینه های نظامی انجام می شود. بایدن تصمیم برای افزایش چنین هزینه‌هایی را "تاریخی" خواند.
Совместные военные учения США и Японии на полигоне Хигасифудзи в Готэмбе, префектура Сидзуока - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2022
جاپان واحدهای مدیریت سلاح های مافوق صوت ایجاد خواهد کرد
سه سند افزایش مخارج دفاعی جاپان را تا سطح 2 درصد تولید ناخالص داخلی تا سال 2027 نشان می دهد. این تقریباً 11 تریلیون ین (81 میلیارد دلار) است. هزینه های نظامی در سال مالی جاری 2022 (منتهی به 31 مارس 2023) بالغ بر 5.4 تریلیون ین (40 میلیارد دلار) بوده است که تقریباً 1.24٪ از تولید ناخالص داخلی است.
در "استراتژی امنیت ملی" و "استراتژی دفاع ملی" در اختیار داشتن "قابلیت حمله تلافی جویانه" آمده است که به معنای شکست پایگاه های دشمن است. تاکنون، این احتمالات در حق دفاع از خود جاپان ذکر شده است، اما مشخص نشده است. این تغییر یک چرخش قابل توجه در سیاست دفاعی جاپان است.
برای تقویت "دفاع تلافی جویانه"، جاپان در حال اصلاح راکت‌های ضد کشتی "نوع ۱۲" به عنوان بخشی از برنامه توسعه راکت‌های ایستاده است که می‌توانند از منطقه‌ای دور از دسترس دشمن را مورد اصابت قرار دهند. آنها باید به یکی از انواع جایگزینی برای سیستم دفاع راکتی زمینی آمریکایی Aegis Ashoreتبدیل شوند که جاپان از استقرار آن در سال 2020 به دلیل خطر سقوط مراحل بالاتر در مناطق مسکونی خودداری کرد.
امکان تجهیز ناوشکن ها، جنگنده ها و زیردریایی ها به آنها در حال بررسی است. راکت های اصلاح شده قادر خواهند بود اهدافی را در فاصله بیش از 1000 کیلومتر مورد اصابت قرار دهند. برد بالای راکت ها پس از اصلاح، در صورت لزوم به اهدافی در چین یا کره شمالی اجازه می دهد. با این حال، تجهیز نیروهای دفاع شخصی به آنها زودتر از سال 2026 آغاز خواهد شد. در همین راستا دولت جاپان تصمیم به خرید راکت های تاماهاوک برای این دوره گرفت.
پیش از این در رسانه ها اطلاعاتی درز کرده بود مبنی بر اینکه جاپان قصد دارد تا سال 2027 تا 500 راکت تاماهاوک از ایالات متحده خریداری کند تا به اصطلاح "توانایی دفاعی تلافی جویانه" را افزایش دهد.
نیروهای بحری امریکا جهت جنگ با روسیه در اتلانتیک شمالی آمادگی میگیرند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2023
جاپان برای قوای بحری امریکا در قلمرو خود پایگاه می سازد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала