امریکا کی یف را از حمله به خاک روسیه منع نمی کند

© AP Photo / Jacquelyn Martinأوراق الخريف الحمراء تحيط بمبنى الكابيتول الأمريكي في مبنى الكابيتول هيل في واشنطن، الولايات المتحدة 28 أكتوبر 2022
أوراق الخريف الحمراء تحيط بمبنى الكابيتول الأمريكي في مبنى الكابيتول هيل في واشنطن، الولايات المتحدة 28 أكتوبر 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2022
عضو شوید
تایمز: ایالات متحده دیگر ارتش اوکراین را ملزم به خودداری از حمله به خاک فدراسیون روسیه نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده دیگر اصرار ندارد که نیروهای مسلح اوکراین (APU) نباید حملاتی را به خاک روسیه انجام دهند. همانطور که روزنامه بریتانیایی تایمز به نقل از یک منبع در پنتاگون می نویسد، واشنگتن کمتر و کمتر از تشدید تنش از سوی مسکو می ترسد.
به گفته همکار این نشریه، ایالات متحده نمی تواند به اوکراین بگوید چگونه از سلاح های منتقل شده به آن استفاده کند.
هنگامی که آنها از سلاح های ارائه شده توسط ما استفاده می کنند، ما فقط اصرار داریم که ارتش اوکراین از قوانین بین المللی جنگ پیروی کند و به کنوانسیون ژنو پایبند باشد.
خاطرنشان می شود که این تنها محدودیت واشنگتن است. با این حال، گفت‌وگوی روزنامه تصریح کرد، این بدان معناست که خانواده‌های روسی نباید هدف حملات اوکراینی قرار گیرند و همچنین نباید تلاشی برای از بین بردن افراد خاص صورت گیرد. او گفت: "تا جایی که ما می دانیم، اوکراین از این شرایط پیروی می کند."
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ردپای ناتو در حملات کی یف بر میدان های هوایی روسیه دیده می شود

تعهدات کیف

دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، پیشتر در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفته بود که کیف به آمریکا متعهد شده است که به خاک روسیه حمله نکند.
دیمیتری کولبا: اوکراین به ایالات متحده متعهد شد که از تسلیحات آمریکایی برای حمله به خاک روسیه استفاده نکند.
در عین حال، به گفته دیپلمات اوکراینی، این تعهد در مورد کریمه که در سطح بین المللی به عنوان سرزمین اوکراین به رسمیت شناخته شده است، اعمال نمی شود.
کول‌با همچنین گفت که اوکراین تنها در صورتی با توافق صلح موافقت خواهد کرد که بر مناطق زاپوروژیا و خرسون، جمهوری‌های مردمی لوگانسک و دونتسک و کریمه کنترل داشته باشد.
دیمیتری کولبا: اوکراین تمام اراضی خود از جمله کریمه را خواهد گرفت، بخشی را با ابزار نظامی و بخش دیگررا از طریق دیپلماتیک
الکسی چپا، معاون اول کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی، گفت که توافقات بین ایالات متحده و اوکراین در مورد حمله نکردن به بیشتر روسیه بی‌معنی است. به گفته وی، با وجود توافق بین واشنگتن و کیف، خاک روسیه همچنان مورد حمله قرار دارد.

الکسی چپا، معاون دومای دولتی: هر چه می گویند، آنچه کولبا می گوید، دروغ محض است

چپا خاطرنشان کرد که اوکراین "حملاتی را در قلمرو سرزمین‌های تازه الحاق شده و روسیه و نه تنها در خاک کریمه انجام داده و دارد".
الکسی چپا، معاون دومای دولتی: حتی اگر ایالات متحده و اوکراین نوعی توافق داشته باشند، ممکن است آنها را مشروط به توافق در مورد تامین تسلیحات کنند. این قراردادها اصلا اجرا نمی شود.
Государственный секретарь США Энтони Блинкен во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым на полях Арктического совета в Рейкьявике - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2022
بلینکن: کمک های آمریکا به اوکراین برای دفاع است نه برای حمله

ایالات متحده فقط به تدارکات دفاعی اعتراف کرد

در 6 دسامبر، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، عرضه سلاح به کیف برای حمله به خاک روسیه را رد کرد. این بیانیه پس از حمله اوکراین به فرودگاه های واقع در خاک روسیه صادر شد.
به گفته وی، مقامات آمریکایی فقط وسایل دفاعی به اوکراین می فرستند و حملات خارج از قلمرو خود را تشویق نمی کنند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا: ما ابزاری برای حمله به خارج از مرزها در اختیار اوکراین قرار نمی دهیم. ما اوکراین را تشویق نمی کنیم که فراتر از مرزهایش حمله کند.

در 5 دسامبر، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای مسلح اوکراین را که در ارتفاع پایین در مناطق ریازان و ساراتوف پرواز می‌کردند، رهگیری کردند. آنها به فرودگاه های دوربرد در دیاگیلوو و انگلس حمله کردند، سه سرباز کشته شدند.
Нефтенакопитель загорелся в районе курского аэродрома в результате атаки беспилотника - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2022
حمله طیاره بی سرنشین بر میدان هوایی کورسک
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала