- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

ردپای ناتو در حملات کی یف بر میدان های هوایی روسیه دیده می شود

عضو شوید
کنستانتین گاوریلوف: حقایق نشان می دهد که اعضای ناتو در حملات کیف علیه فرودگاه های روسیه دست داشته اند.
به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیئت روسی در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین، روز پنجشنبه به ریانووستی گفت، حقایق نشان می دهد که اعضای ناتو در حملات کیف علیه فرودگاه های روسیه دست داشته اند.
طرف روسی بارها اشاره کرده است که ایالات متحده و ماهواره های آن به طور فزاینده ای در وضعیت شرکت کنندگان در درگیری اوکراین ثبت می شوند.
و اکنون بار دیگر حقایق نشان می دهد که کشورهای عضو اتحاد آتلانتیک شمالی واقعاً در تحریکات تروریستی کی یف علیه فرودگاه های استراتژیک روسیه "دیاگیلوو" و "انگلس" با استفاده از دو پهپاد تهاجمی واکنشی ساخت شوروی Tu نقش داشته اند. -141 "Strizh" "، - Gavrilov در پاسخ به این سوال که آیا شواهدی وجود دارد که ناتو در سازماندهی این حمله دست داشته است، گفت.
به گفته گاوریلوف، به کیف "در واقع دستور عمومی برای انجام این تحریک خیانتکارانه داده شد." وی اظهارات وزیر امور خارجه لتونی در 30 نوامبر در جلسه شورای ناتو در سطح روسای ادارات امور خارجه را یادآور شد که "حمله احتمالی اوکراین به اهداف نظامی در عمق خاک روسیه قابل توجیه است."
Люди с флагами украинского националистического добровольческого батальона Азов участвуют в шествии латышского легиона Ваффен СС в Риге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2022
امریکا به پیشنهاد لتونی برای حمله به فرودگاه های روسیه پاسخ داد
رئیس هیئت افزود: البته ارتش ما چنین اقدامات تروریستی را بدون مجازات نمی گذارد.
همانطور که قبلا توسط وزارت دفاع روسیه گزارش شده بود، اوکراین روز دوشنبه با هواپیماهای بدون سرنشین جت ساخت شوروی به فرودگاه نظامی روسیه "دیاگیلوو" در منطقه ریازان و "انگلس" در منطقه ساراتوف حمله کرد، پدافند هوایی این پهپادها را که در ارتفاع پایین پرواز می کردند رهگیری کرد. به گفته ارتش، در جریان سقوط و انفجار لاشه هواپیماهای بدون سرنشین در فرودگاه ها، پوست بدنه دو هواپیما کمی آسیب دیده است. همانطور که اداره نظامی خاطرنشان کرد، سه سرباز روسی کادر فنی در فرودگاه به شدت زخمی شدند و چهار نظامی دیگر نیز که مجروح شده بودند به مراکز درمانی منتقل شدند.
Самолеты на стоянке в аэропорту Внуково - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2022
حمله اوکراین به میدان های هوایی روسیه 3 کشته و 4 زخمی بجا گذاشت
به گفته وزارت دفاع، حدود ساعت 15:00 دوشنبه، یک حمله گسترده به اهداف در اوکراین انجام شد. به گفته ارتش روسیه، علی‌رغم تلاش‌های رژیم کیف برای اخلال در کار جنگی هوانوردی دوربرد روسیه، همه 17 هدف تعیین‌شده مورد اصابت قرار گرفتند، یک سلاح عظیم هوایی و دریایی با دقت بالا، انتقال نیروهای و سلاح های خارجی به مناطق جنگی از طریق راه آهن اوکراینی را مختل کرد..
کی یف، از طریق سخنان یک "مقام عالی رتبه اوکراینی" ناشناس در واشنگتن پست، مسئولیت تلاش برای حمله به فرودگاه های روسیه در نزدیکی ساراتوف، ریازان و کورسک را پذیرفت. گفت‌وگوی این نشریه، علی‌رغم سکوت رسمی مقامات اوکراینی، گفت که "اینها پهپادهای اوکراینی بودند". این دومین به رسمیت شناختن غیررسمی کی یف از طریق رسانه های بزرگ آمریکایی بود. نیویورک تایمز به نقل از یک "مقام اوکراینی" نوشت که پهپادها "از خاک اوکراین پرتاب شده اند".
Нефтенакопитель загорелся в районе курского аэродрома в результате атаки беспилотника - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2022
حمله طیاره بی سرنشین بر میدان هوایی کورسک
صبح روز سه شنبه، فرماندار منطقه کورسک، رومن استاروویت، از حمله پهپادی به تاسیسات ذخیره نفت در نزدیکی فرودگاه کورسک که منجر به آتش سوزی شد، خبر داد. مردم صدمه ای ندیدند. منطقه کورسک، از جمله مرکز منطقه، بارها مورد گلوله باران های توپخانه ای اوکراین و همچنین حملات پهپادی قرار گرفته است. این منطقه با منطقه سومی اوکراین هم مرز است، فاصله کورسک تا سومی در یک خط مستقیم حدود 130 کیلومتر است.
Выступление пилотажной группы ВКС России Русские витязи на истребителях Су-30СМ во время демонстрационного полета на Международной авиационно-космической выставке Dubai Airshow 2017 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نیروهای هوایی روسیه بیش از 90 مزدور پولندی را در منطقه خارکف از پای درآوردند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала