ویروس کرونا در امریکا پیشتر از شروع اپیدمی آورده شده است

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر ویروس کرونا در امریکا پیشتر از شروع اپیدمی آورده شده است
ویروس کرونا در امریکا پیشتر از شروع اپیدمی آورده شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شواهدی وجود دارد که نشان دهنده شروع ویروس کرونا در ایالات متحده از آغاز سال 2020 بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، اسنادهای تائید شده در امریکا نشان می‌دهد که ویروس کرونا در آغاز سال 2020 هنگامی منتقل شده است که نمایشگاه الکترونیکی Consumer Electronics (CES) در لاس وگاس برگزار شد.

طبق تحقیقات، از جمله 10 بیمار 9 بیمار مبتلا به کرونا ویروس در تهویه مصنوعی ریه زنده نمی مانند - اسپوتنیک افغانستان
طبق تحقیقات، از جمله 10 بیمار 9 بیمار مبتلا به کرونا ویروس در تهویه مصنوعی ریه زنده نمی مانند

براساس اطلاعات Armreports، نخستین تأییدی مایکل ووببر امریکایی، کارمند ارشد شرکت فرانسوی «Engie» بود. وی در زمان وظیفه، بین تگزاس و فرانسه پرواز زیادی می‌کرد، و اخیراً پزشک وی تأیید کرد که در آزمایش خون وی آنتی بادی به ویروس SARS-CoV-2 دارد. آخرین باریکه او مریض شد در اوسط ماه جنوری سال جاری هنگامی که از  CES برگشته بود، او و همکارانش و همچنین ده ها تن دیگر از علائم سرماخوردگی را احساس می کردند. در آن زمان هیچ موردی به ثبت نرسیده بود و فقط چند تن آزمایش شده بودند.و کسی از کرونا ترسی نداشت.
مرکز صحی امریکا نیز اعلام کرده است که ویروس در این کشور پیش از تاریخ اعلام شده بوده است.مشخص نیست که از این اطلاعات چه نتیجه گیری می توان کرد، اما این گمانه زنی صورت می گیرد که نمایشگاه فناوری ها و وسایل الکترونیکی در لاس وگاس یکی از مراکزهای اصلی انتشار بیماری کرونا بوده است. بیش از 150 هزار نفر از جمله در حدود صد مهمان از ووهان این نمایشگاه شرکت داشتند و این درزمانی بود که شیوع این بیماری همه گیر در این شهر چین شدت پیدا کرده بود.
داکتران اداره صحی شهر سانتا کلارا خاطرنشان می کنند که با تجزیه و تحلیل بسیاری از موارد بیماری یا حتی مرگ مردم در ابتدای سال به صورت غیرمستقیم یا بالینی، ابتلا به کرونا را تشخیص می دهند. تاکنون هیچ مدرکی برای این امر وجود ندارد و هنوز آزمایش های مجدد و بیشتری لازم است اما ممکن است بزودی آمار مربوطه حداقل برای ایالت کالیفرنیا به طرز چشمگیری تغییر کند. واقعیت این است که در ابتدا (جنوری و فبروری) فقط گروه محدودی از بیماران از جمله کسانی که از خارج از کشور آمده بودند علائم خاصی را نشان می دادند، تست کرونا می دادند اما حالا که کرونا در امریکا همه گیر شده، معلوم می شود که حتی در آن زمان لازم بود که تست های گسترده ای انجام شود.

کرونا ویروس در اواخر دسمبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. براساس آخرین آمار تا کنون در سراسر جهان بیش از 2.7 میلیون نفر به این ویروس آلوده شده اند که از آنجمله بیش از 191 هزار نفر جان باخته اند و به تعداد 750 هزار نفر نیز درمان شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала